در نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش گيلان مطرح شد

تاکید بر سازماندهی نیروهای انسانی/بازنشستگی بیش از ۳ هزار معلم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حاجتی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۸۶۹ معلم بالای ۲۰سال سابقه فعالیت در این اداره وجود دارد افزود:۴۸درصد معلمان شاغل تا ۱۰سال آینده بازنشسته خواهند شد

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،  با اصحاب رسانه ،عصر امروز در سالن اجتماعات اداره کل اموزش پرورش استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا حاجتی مدیر کل اموزش و پرورش استان گیلان در ابتدای سخنانIMG_20140622_175222 خود با بیان این نکته که آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور محسوب می شود افزود:آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک میان حاکمیت و مردم به لحاظ وجود نیروی انسانی و جمعیت دانش اموزی عظیمی که در اختیار دارد است .

وی با یادآوری دیدار معلمان نمونه استان گیلان با مقام معظم رهبری در هفته بزرگداشت مقام معلم گفت:با تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت همگانی مدیران و دستگاه های اجرایی ازآموزش و پرورش به دلیل تولید نیروی انسانی خلاق ،ماهر ومتخصص حجت را بر همگان تمام کردند.

ایشان همچنین از تاکید رییس جمهور در حل مشکلات همگانی برای فرهنگیان خبر داد و بیان کرد :آموزش و پرورش در تمام نقاط ایران حتی در دل دور ترین روستا ها ی کشور یک مرکز فرهنگی به نام مدرسه وجود دارد که فصل مشترک آموزش و پرورش با مردم است.

ابلاغ و اجرای ۵ سیاست اصلی وزارت آموزش و پرورش در سطح استان گیلان

حاجتی در ادامه این نشست از ابلاغ و اجرای  ۵ محور به عنوان سیاست های وزارت آموزش و پرورش به ادارت این وزارت خانه در سطح استان ها اشاره کرد و این ۵ سیاست را به صورت زیر عنوان کرد :

۱.سازماندهی نیروهای انسانی

۲.توسعه مشارکت که محور آن اعتقاد به مردم ،احترام به نظرات مردم که لازمه آن همدلی ،هم رایی و هم افزایی مثبت است.

۳.عملیاتی کردن بودجه مدارس که طی مصوبه مجلس شورای اسلامی نیم درصد از بودجه مدارس باید عملیاتی شود.

۴.ارتقاءو توانمند سازی مدیران مدارس که در راستای این سیاست طرح تعالی مدیریت مدرسه به مدارس ابلاغ شده است و در هر منطقه ای به عنوان نمونه ۱ الی ۲ مدرسه این طرح در آن اجرا می شود.

۵.مدیریت غیر متمرکز ،تصمیم گیری مشارکتی که در واقع مدیریت مدرسه در برابر دستگاه های مافوق خود پاسخگو باشد.

دانش آموزان گیلانی ۰.۴ درصد بیش از سطح میانگین کل کشور در مدارس غیر انتفایی تحصیل می کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان تعداد کل دانش آموزان این استان را ۳۹۰هزار نفر اعلام کرد و گفت:۴۸درصد از این تعداد دانش اموز را  دختران و ۵۲درصد ان را پسران تشکیل می دهند.

ایشان تعداد آموزشی در استان گیلان را ۵هزارو ۷۸۱ واحد با ۱۹هزار و ۴۱۶ کلاس فعال اعلام کرد.

وی با اشاره به تحصیل ۲۹هزار و ۸۵۳دانش آموز گیلانی در مدارس غیر دولتی افزود :چهارده و ۲ دهم درصد از دانش اموزان گیلانی در مدارس غیر انتفایی مشغولند که این تعدادر مقایسه با سطح میانگین کشوری  ۴ دهم درصد بالاتر از میانگین کل کشور است.

آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه دولتی از حیث نیروی انسانی

حاجتی , تعداد نیروی انسانی شاغل در این اداره را ۳۰هزار و ۵۶۱نفر عنوان کرد که از این تعداد ۲۶هزار و ۲۳۹نفر ان ها شاغل در مدارس هستند که از از حیث نیروی انسانی اموزش و پرورش بزرگترین دستگاه دولتی به شمار می رود.

وی در ادامه  تعداد خانم کارمند  اموزش و پرورش در استان گیلان را ۱۴هزار و ۹۷۰هزار نفر اعلام کرد و گفت :این تعداد ۴درصد بالاتر از میانگین کشوری است.و همچنین تعداد کارمندان مرد این اداره را  ۱۱هزار و ۱۶۹نفر ذکر کرد و این تعداد را ۵ درصد از میانگین کل کشور کمتر دانست.

بازنشستگی ۳هزار و ۲۷۲ معلم تا سه سال اینده در گیلان

حاجتی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۸۶۹ معلم بالای ۲۰سال سابقه فعالیت در این اداره وجود دارد افزود:۴۸درصد معلمان شاغل تا ۱۰سال آینده بازنشسته خواهند شد .و از این تعداد معلم ۳هزار و ۲۷۲نفر ظرف سه سال اینده بازنشسته خواهند شد که  معادل ۱۰و۵۴ درصد از نیروی بازنشسته در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵  را تشکیل می‌دهد.

ماهانه ۵۰ میلیارد تومان  حقوق پرداخت می کنیم

مدیر کل اموزش و پرورش میزان پرداختی ماهانه اموزش و پرورش به کارکنان خود را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود از این مبلغ ۹۸و ۶صدم درصد شامل اعتبارات پرسنلی است و تنها ۱و ۴دهم درصد آن صرف سایر عملیات ها می شود .

وی در ادامه ار نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش با افزایش ۲۶ درصدی اعتبارات اموزش و پرورش نسبت به سال قبل خبر داد .

هر دانش اموز یک مهارت با هدف کار آفرینی و اموزش مدیریت اقتصادی به دانش آموزان
حاجتی با اشاره با برنامه های ویژه اموزش و پرورش در ایام فراغت دانش اموزان گفت:۷۵پایگاه ثابت در کانون های فرهنگی و تربیتی به عنوان محور اصلی فعالیت های تابستانی برای اوقات فراغت دانش اموزان برنامه ریزی شده است.
وی همپنین از مساعدت استاندار گیلان در زمیته های فرهنگی با تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیونی خبر داد.
دغدغه و نگرانی حال اموزش و پرورش تکمیل سالن ۱۰۰۰نفری استIMG_20140622_171807

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان نگرانی و دغدغه حال حاضر  آموزش پرورش را تکمیل سالن ۱۰۰۰نفری این اداره که استارت آن از سال ۱۳۷۶زده شده است عنوان کرد و گفت :متااسفانه ۱۷سال از مراحل ساخت این پروژه سپری می شود ودر مراسم بزرگداشت هفته معلم که آقای نوبخت سخنران ویژه ان مراسم بوده اند و همچنین استاندار و وزیر محترم آموزش و پرورش اطمینان کامل را به بنده داده اند که در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه و استخر شنای فرهنگیان که در برف سنگین ۸۳ دچار تخریب شد به اتمام برسد .
تلاش اموزش و پرورش برای ثبت نام سهل و اسان بر اساس محدوده جغرافیایی

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا , حاجتی مدیر کل مدیر کل آموزش و پرورش با توجه به اغاز فصل ثبت نام مدارس افزود :تمام تلاش آموزش و پرورش ثبت نام سهل و اسان براساس محدوده جغرافیایی بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانیبرای اولیا است و به همین منظور کمیته های بازرسی و نظارت این اداره کل در هفته اول ثبت نام ۶۲۸ بازدید در سطح استان گیلان از مدارس داشته اند که با ۵۳ مورد تخلف روبه رو شده و با همه ان ها در مرحله اول برخورد توصیه شفاهی و کتبی کرده اند.

 

 

 

Share