معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان

بیشترین گروه بدحجاب، گروه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفری‌خیرخواه به بدحجابی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: بیشترین گروه بدحجاب، گروه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال هستند که ناآگاهی این بخش از جامعه، موجب بی‌حجابی شده است و باید در خصوص آگاه‌سازی این افراد تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی آسیب‌های ماهواره به مردم، نقش بسزایی دارند، گفت: یکی از عوامل اصلی بدحجابی ناآگاهی است.

محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در نشست بصیرتیjafaried آسیب‌های اجتماعی ناشی از شبکه‌های ماهواره‌ای که به همت بسیج رسانه گیلان در سالن شهدای صالحین سپاه قدس استان برگزار شد، گفت: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف مانند شبکه‌های ماهواره‌ای، به انواع تهاجم و تخریب‌ها علیه اسلام و مسلمین اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر آموزه‌های دینی بنا شده است، تاکید کرد: دشمن برای شکست این انقلاب، تمام همت خود را به کار بسته و به جنگ فرهنگی روی آورده است.

جعفری خیرخواه با بیان اینکه دشمن می‌داند که به وسیله جنگ نرم می‌تواند به تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم پرداخته و غیرت ملی و دینی را خدشه دار کند، تصریح کرد: ماهواره مهمترین ابزار دشمن برای تضعیف باورها و انتقال اعتقادات و زندگی غربی در جامعه مسلمان است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای از طریق ساخت سریال‌ها و فیلم‌های مختلف به تدریج به درون خانواده نفوذ کرده و باعث می‌شوند تا فرهنگ مخاطبان به طور غیر ملموس تغییر یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۶ نهاد و سازمان در مورد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ایران مسئول هستند، گفت: برخی از این نهاد‌ها با پلیس همکاری نمی کنند و عزم راسخی در بعضی مسئولان در مورد مبارزه با ماهواره و بدحجابی وجود ندارد.

جعفری ‌خیرخواه، ضعیف بودن ارتباط پدر و مادر با فرزندان را موجب تاثیر پذیری بیشتر آنان از ماهواره دانست و گفت: عدم توجه خانواده‎ها به فرزندان به دلیل پرداختن به مباحث اقتصادی از عوامل اصلی گرایش فرزندان به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان اضافه کرد: ماهواره‌ها در قالب سریال‌ها، آگهی و میان برنامه به تبلیغ مظاهر ضد اخلاقی پرداخته و سنت‌های اجتماعی و فرهنگی کشور را مورد حمله قرار می‎دهند.

وی با بیان اینکه درگذشته تنها یک تا پنج درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کردند، تصریح کرد: طبق آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان، میزان استفاده مردم از ماهواره افزایش پیدا کرده است.

جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه به مقوله ماهواره‌ تنها نباید با برخوردهای سلبی مقابله کرد، افزود: رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی واطلاع‌رسانی آسیب‌های ماهواره به مردم، نقش بسزایی دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه یک سونامی ماهواره‌ای در کشور ایجاد شده است که باید مهار شود، افزود: از اصحاب رسانه می‌خواهیم با توجه به اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است از ظرفیت و توانمندی خود پیرامون مقابله با این پدیده که موجب سست شدن بنیان خانواده شده است، بهره لازم را ببرند.

وی به بدحجابی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: بیشترین گروه بدحجاب، گروه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال هستند که ناآگاهی این بخش از جامعه، موجب بی‌حجابی شده است و باید در خصوص آگاه‌سازی این افراد تلاش کنیم.

جعفری‌خیرخواه با بیان اینکه اولویت پلیس مقابله با گروه‌های سازمان‌یافته ترویج بی‌حجابی در جامعه است، اذعان کرد: بد پوششی در همه نقاط ایران که مردم دارای فرهنگ متفاوت هستند به صورت یکسان رواج یافته است و این موضوع، نشان از تاثیر ماهواره در افراد دارد.

افتتاح شصتمین شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان توسط صهیونسیت‌هاbiramiamed

در این مراسم همچنین، عباس بایرامی، معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان علیه باور و اعتقادات مردم ایران اسلامی، گفت: شصتمین شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای با مدیریت صهیونیست‌ها هفته گذشته افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه ۶ شبکه ضد ایرانی به شکل مستقیم توسط صهیونیست‌ها اداره می شود، تاکید کرد: ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای در کشور ما به راحتی و مستقیم قابل دریافت است.

بایرامی اظهار کرد: هدف این شبکه‌ها، آندلسی‎کردن فضای ایران اسلامی است تا بتوانند اعتقادات مردم را گرفته و فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند.
/روابط عمومی بسیج رسانه گیلان

Share