با حضور مشاور استاندارگيلان

برگزاری نشست هم اندیشی اعتدال گرایان گیلان با فرماندار شفت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و پنجمین نشست هم اندیشی اعتدال گرایان گیلان هفته گذشته با حضور آقای یونس محمودی فرماندار شفت در دفتر وی برگزار شد. این نشست به بهانه انتصاب فرماندار جدید شفت و دیدار اعتدال گرایان استان با وی برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و پنجمین نشست هم اندیشی اعتدال گرایان گیلان هفته گذشته با حضور آقای یونس محمودی فرماندار شفت در دفتر وی برگزار شد. این نشست به بهانه انتصاب فرماندار جدید شفت و دیدار اعتدال گرایان استان با وی برگزار شد.
در ابتدا دکتر هادی نوری، استاد جامعه شناسی دانشگاه و از اعضای اعتدال گرایان گیلان ضمن تبریک انتصاب آقای محمودی بعنوان فرماندار جدید شفت به معرفی افراد حاضر پرداخت و خواستار حمایت از جریان اعتدال گرایی و استفاده از نیروهای اعتدال گرا در بدنه اجرایی کشور شد.

در ادامه دکتر کیوان محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه و دبیر حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان، ضمن عرض تبریک به آقای محمودی ایشان را فرد اعتدال گرای پیش از اعتدال گرایی نامید که از سالهای دور همواره با همین اندیشه و رفتار زندگی نموده است. ایشان اظهار داشت: همه ما ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم ولی باید یار و یاور همدیگر باشیم. ممکن است الان خیلی ها به ما ایراد بگیرند ولی ما همیشه گفته ایم که با کسی دشمنی نداریم. در کشور ما یکی ممکن است اصول گرا باشد، دیگری اصلاح طلب باشد و عده ای هم ممکن است غیر سیاسی باشند ولی به عنوان مهندس، متخصص و دکتر بخواهند به کشور خود کمک کنند. در دولت اقای روحانی، نمایندگان دولت که به نوعی حکم رئیس جمهور را دارند باید همسو با رئیس جمهور در خدمت مردم باشند. با شناختی که از آقای محمودی دارم می دانم که می تواند به خوبی در خدمت دولت باشد و در چهارچوب قانون اساسی از نیروهای شهرستان در جهت پیشرفت شفت کمک بگیرند.
untitled222آقای محمدی گفت: یکی از نقاط ضعفهای استان گیلان این است که در آن فضای چپ زده وجود دارد، یعنی به محض اینکه یک پولدار را می بینند می گویند فلان و بهمان است. این ذهنیت وجود دارد که اگر خودم پول نداشته باشم و دیگری داشته باشد بد است اما اگر خودم داشته باشم خوب است. این ذهنیت که هرکس پولدار است پس دزد است باید درست شود. ما باید میان سرمایه دار و سرمایه گذار فرق بگذاریم و نگاهمان را نسبت به حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری تغییر دهیم. ایشان به بازدید خود از مدرسه یکی از روستاهای رودبار اشاره کرد و گفت که همه جای این مدرسه کاشی کاری و سنگ کاری عالی و میزهای نو و عالی داشت. همه امکانات را داشتند. سرویس و صندوقه قرض الحسنه برای معلم وجود داشت.حتی با تاکسی های منطقه برای رفت و آمد معلمان هماهنگ شده و هزینه ای هم برای مطالب فوق برنامه و کلاس آموزش چینی و روسی و انگلیسی در آنجا تدارک دیده شده است. در آنجا دیدیم که یک مرد پولدار دارد آنجا را آسفالت می کند. ما نباید کاری بکنیم که سرمایه دار پولش را خرج نکند. تا کوچکترین مسأله ای پیش می آید می گویند فلانی آمده گیلان و منطقه را دارد می خورد. آن شخص هم می رود امارات و جاهای پول دیگر خرج می کند. اگر احساس امنیت باشد این مسایل حل می شود. دولت باید درها را باز کند و در این راه باید دید مردم را نسبت به سرمایه عوض کنیم. بحث ما سرمایه گذاری است نه سرمایه داری. مردم طبقات پایین هم باید بدانند که سرمایه گذاری افراد پولدار در منطقه برای آنها امکانات و زندگی راحتتر فراهم می کند. در این زمینه، صدا و سیما چقدر در مورد ضرورت سرمایه گذاری حرف زده و گفته که ما به آدم پولدار نیاز داریم. وقتی ما برای سرمایه گذار خودی کاری نمی کنیم آن وقت انتظار داریم یک عرب یا یک اروپایی به ایران بیایند و سرمایه گذاری نمایند. هرگز نمی آیند.
دکتر محمدی درباره مسأله اشتغال در گیلان گفت: اول باید مسأله هسته ای حل شود، بعد خیلی مسایل دیگر و بعد مسأله اشتغال. ما نباید از آقای روحانی معجزه بخواهیم. ما باید اول فکر مردم را تغییر بدهیم. شما وقتی به همین فیلمهای ماه رمضان نگاه می کنید می بینید که نگاه منفی نسبت به اشخاص پولدار ارائه می شود. اگر زاویه دید درست شود مقدمات مشکل جوانان حل می شود وگر نه هرگز ماجرای سرمایه گذاری در این کشور حل نمی شود. وقتی ما نمی توانیم نفت مان را بفروشیم و اگر هم توانستیم بفروشیم پولش را نمی توانیم بگیریم چه کاری در حوزه اشتغال می توانیم انجام بدهیم. اول باید همه اینها حل شود. بهترین کار این است که صادقانه این موارد را به مردم بگوییم که دولت هم همین کار را کرد. ما باید اول زاویه دید مردم را نسبت به سرمایه گذاری عوض کنیم تا اصل ۴۴ مورد تأکید مقام معظم رهبری روی زمین نماند. الآن کارخانه فرش گیلان و ایران الکتریک به همین صورت ورشکست شدند. تا وقتی برنامه ریزی ما درست نباشد اوضاع همینطور خواهد بود.
در پایان این نشست، آقای محمودی فرماندار شفت با عرض سلام و احترام به پیشگاه امام زمان و با الهام از ارواح شهدا و روح ملکوتی شان و آرزوی توفیقات برای همه مسئولان نظام از حضور اعضای ستاد اعتدال استان بویژه دکتر محمدی و دکتر نوری در شفت تشکر کردند. آقای محمودی گفت بر مصداق فرمایش آقای محمدی شکی نیست که تحقق سیاستهای کلان دولت از اعتدال نشات می گیرد. نه تنها این دولت بلکه دولتهای آینده هم باید اعتدال را در سیاستهایشان دنبال کنند. اعتدال در روایات همان گفتمان اسلام است. اعتدال در نگاه انبیا الهی راهی برای ایجاد انعطاف و ایجاد جذبه و جلوگیری از ایجاد حرکات سخت افزایی بود. پیامبر هم پس از فتح مکه همه گروهها، مسیحیان و کفار و حتی کفار کتابی و ضمی را دعوت کرد و فرمود همه باید در لوای اسلام و در سایه اعتدال زندگی کنند. امام علی در حدیثی می فرماید:اعتدال نور چشم والیان و فرمانروایان و استانداران و وزرا من است یعنی نور چشم مالک اشتر من اعتدال است. اگر مالک جنگجو و مدیر و حکیم و هرچه باشد برای خودش است مگر در صفات اثباتی که در آن اعتدال حذف شود آن درست نیست. بنابراین، انبیا همه ما را در ۱۴۰۰سال پیش به همین اعتدال سوق می دادند. برای مثال، لقمان حکیم به پسرش میفرماید که ای پسرم در گفتارت و رفتارت و اعمالت راهی جز راه اقتصادی نداری یعنی معتدل باش. و باز هم در روایاتمان داریم که هیچ گفتمانی بهتر از اعتدال نیست پس اعتدال میتواند بهترین خروجی ماهوی انسانها باشد و هدف انبیا نیز همین بود. معنای اعتدال همین است افراط و تفریط نیست. فلاسفه هم می گویند که افراط و تفریط معدوم است.پس ما خوشحال هستیم که در جهت ارایه خدمت بی منت در کنار دولت و ملت هستیم و یکی از صفات و سیمای کارگزاران نظام هم همین است. شعار و عمل دکتر روحانی نیز همین است. آقای روحانی گفتمان اسلام را زنده می کند. اعتدال حافظ بقا و ثبات انسانهایی است که در راس قدرت می توانند قرار بگیرند. آنچه که ما می خواهیم بگوییم این است که اعتدال راه درست و فقط برای کسانی است که می خواهند راه درست و اصلی را فرا بگیرند.
محمودی گفت: شهرستان شفت گرچه در نما کوچک ولی در باطن توانمندی های بالقوه دارد و تنها راه بالقوه کردن آن از راه اعتدال است. شفت دارای فقها و فلاسفه بزرگی که سالها قبل در اینجا می زیستند. از جمله آنان میرزای شفتی و حجتی و پروفسور اکبرزاده است. همینطور از حیث جاذبه طبیعی منحصر به فرد بوده و دارای امام زاده ابراهیم، امام زاده اسحاق و چشمه ها و آبشارهای متعدد و قطب کشاورزی و دامپروری است. ما هم متعهدیم در راستای دولت اعتدال در شهرستان کار کنیم و از همه مهمتر امنیت روانی را در اقتصاد مهیا نماییم. وقتی آمدم به همه گروهها، اقشار و اصناف گفتم در اتاق بنده برای همه باز است. ما باید در کنار هم و برای هم باشیم و راه فکری به دور از تزلزل برای مردم ایجاد کنیم. افراط و تفریط منوط به شکست است. دلواپسان همین آدمهایی هستند که می خواهند به لطایف الحیل سیاست های دولت را مختل جلوه بدهند. شما می توانید در شفت ببینید که مردم آرامش فکری دارند. روابط و تعامل با مردم بسیار مهم است که حتی ناپلیون بناپارت نیز از همین تعامل استفاده می کرد. چندی قبل در حال مطالعه یک مقاله خارجی در مورد مدیریت و بحران مدیریت بودم. پس از مطالعه آن دیدم که امام علی و انبیا نیز همین حرفها را گفته اند که راهی جز اعتدال نداریم. برای مثل، یکی این است که اگر کارگزارانتان را از روی صمیمیت به اسم کوچک صدا بزنید کارتان بهتر پیش خواهد رفت.
محمودی اظهار داشت: با توجه به تجربه و شناخت من از شهرستان شفت می توانیم مسایل شفت را ترمیم و اصلاح کنیم. برای مثال، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شفت که از این دولت استارت جدی اش زده شد را پروفسور برزگر قول دادند که کار های تخصصی اش را تجهیز کنند. پروژه مهم دیگر ما چهار باند کردن محور ملاسرا تا زنجان به طول۹۰کیلومتر است که پروژه مهمی است. ما پروژه سد لاسک را نیز داریم که از دوران خاتمی نشانه گذاری شد که آخرین خبرها مبنی بر آمدن پیمانکار اماراتی در این پروژه است. بنده پیگیری ها و تماس هایی با بانک مرکزی و وزارت نیرو داشتم که تاثیر گذار نیز بود. بالغ بر هفت میلیارد بودجه برای توسعه شهرستان گرفتم که سه میلیاردش برای توسعه روستایی بود که با سیاست های مدبرانه دولت امیدواریم مسایل و مشکلات را اولویت بندی و حل کنیم. من به همه اعضا گفتم که انتظار حرکت ناگهانی از سوی رییس جمهور را در شهرستان نداشته باشند. ما با کمبود اعتبار مواجهیم. من تشکر می کنم از مساعدت و دلجویی دکتر محمدی که سایه علمی و تخصصی ایشان در من استمرار دارد و آقای دکتر نوری که یکی دیگر از صحابه ماست. امیدواریم راه اعتدال را در مرکز فکرمان قرار بدهیم و در راه حق قرار بگیریم.

 

Share