دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:

برای مقابله با اعتیاد روشنگری اجتماعی نیاز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: ریشه کن کردن اعتیاد در گرو توسعه فرهنگ پیشگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: ریشه کن کردن اعتیاد در گرو توسعه فرهنگ پیشگیری است.
ozan0328000013_به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، علی اکبر پراوزان در آئین افتتاحیه نمایشگاه زیر پوست شهر در رشت با بیان اینکه برای مقایله با اعتیاد به روشنگری اجتماعی نیاز است، تصریح کرد: دستگیری و درمان افراد معتاد به تنهایی جوابگوی مبارزه با مواد مخدر نیست.
وی ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی را ناشی اعتیاد دانست و اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر پدیده خانمانسوزی است که آثار مخرب و زیانبار فردی ، خانوادگی و اجتماعی در پی دارد.
این مسئول با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها برای آموزش ، اطلاع رسانی و پیشگیری استفاده کرد، افزود: پیشگیری از اعتیاد جزء اولویت های اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه علت بسیاری از بزهکاری ها ، معضلات و جرائم اعتیاد است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آثار سوء و زیانبارمصرف مواد مخدر بر روی فرد که به لحاظ جسمی، روانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی را در پی دارد، اعتیاد بر روابط خانوادگی، ارتباط زوجین، ارتباط با فرزندان نیز آثار زیانباری دارد و بخشی از اختلافات، مشاجرات و طلاقها ناشی از اعتیاد است.
پراوزان با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد در دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان از عوارض ابتلا به مواد مخدر آگاهی کمی دارند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان باور خطر پذیری کمتری نسبت به مواد مخدر نشان می دهند، اظهار کرد: اعمال آموزش مهارت های خود ابرازی موجب افزایش اعتماد به نفس و خودباوری و در نتیجه کاهش تمایل و گرایش به مصرف مواد را به همراه دارد.
این مسئول با بیان اینکه اعتیاد دامی است که در کمین بسیاری از افراد جامعه به خصوص جوانان نشسته است، گفت: وابستگی به مواد مخدر در جهان یکی از معضلات بزرگ در راستای فروپاشی نظام خانواده و اجتماع به شمار می‌رود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نیروهای مردمی موثرترین ظرفیت مبارزه با مواد مخدر هستند، افزود: کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد فقط از عهده یک سازمان بر نخواهد آمد.
پراوزان با تاکید بر این که موضوع مواد مخدر یک معضل اجتماعی است تصریح کرد: همه دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر به صورت مستقیم و غیرمستقیم باید نلاش کنند.

Share