رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

بخشنامه حجاب و عفاف در راستای فعالیت‌های فرهنگی ابلاغ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر علیرضا امیرتیموری به بخشنامه جدید حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و تأکید کرد: یکی از فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها، رعایت حریم حجاب و عفاف است و این بخشنامه در راستای فعالیت‌های فرهنگی ابلاغ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورای فرهنگی این واحد دانشگاهی با حضور رئیس و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در دفتر ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.
دکتر علیرضا امیرتیموری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در این جلسه، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک میلاد azad_8834 با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، منزلت و جایگاه شبهای قدر را بسیار والا شمرد و گفت: شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است و پروزدگار در این شب عنایت ویژه ای به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه ای جهت آمرزش بندگان خود قرار داده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، حجاب و عفاف را به منزله دو ارزش در جامعه خواند و اذعان داشت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است. همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند و در نگاه اول به نظر می‌آید هر دو به یک معنا باشند اما با جستجو در متون دینی و فرهنگنامه‌ها به نکته قابل توجهی می‌رسیم و آن تفاوت این دو واژه است.
وی ادامه داد: اگرچه این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است لذاحفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشندکه درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک موجب بارور شدن میوه ناپاکی به نام بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد شد.
دکتر امیرتیموری تصریح کرد: هر عملی که افراد جامعه انجام می‌دهند، در نگاه کلان اثر مستقیم در اجتماع دارد زیرا از خانواده که واحد کوچک اجتماع است، جامعه تشکیل می‌شود و همان‌گونه که رفتار فرد در جامعه موثر است، اشخاص نیز از اجتماع و قوانین آن تاثیر می‌پذیرند. حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است. جامعه‌ای که در آن بانوان باحفظ حدود وحقوق دیگران ظاهر می‌شوند و موجب تخریب روح و جسم همنوعان خود شده و محیط آرام وامنی را برای جوانان فراهم سازند، به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تأکید کرد: ترویج فرهنگ غنی عفاف و حجاب و نهادینه کردن آن در جامعه، خصوصا دانشگاهها، نیازمند فعالیت های باورمدار و اثرگذار است.
وی افزود: دشمن به دنبال ارائه تمدن غربی به دیگر کشور هاست و این تمدن طوری طراحی شده اسteymoori-32ت که تغییر پوشش، اقتضای آن است و این نشان از آن دارد که دشمن در قالب یک طرح جامع و با پشتیبانی علوم مختلف مثل جامعه شناسی و غیره به دنبال تحمیل این ناهنجاری های فرهنگی در قالب طرح زیبای مدرنیته است.
دکتر علیرضا امیرتیموری به بخشنامه جدید حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و تأکید کرد: یکی از فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها، رعایت حریم حجاب و عفاف است و این بخشنامه در راستای فعالیت‌های فرهنگی ابلاغ شده است که رؤسا و مسئولین فرهنگی واحد ها،با عمل به آن می‌توانند در حوزه حجاب و عفاف موفق باشند.همچنین افزایش بودجه فرهنگی واحد ها ،نشان دهنده اهداف بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اعتلای فرهنگ ناب محمدی آن هم در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری آن دغدغه خود را در امورفرهنگی نشان دادند، قابل تحسین است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ادامه داد: رویکرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابلاغ بخشنامه های جدید خصوصا در حوزه فرهنگی مانند برگزاری همایش ها و کارگاه های دینی،مسابقات قرآن و عترت ، تخصیص۱۲۰ دقیقه وقت آزاد تحت عنوان ساعت فرهنگی ، برگزاری اردوهای فرهنگی و تخصیص بودجه فرهنگی رویکردی اثر گذار است و نشان از اهمیت این موضوع در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی دارد .

/ روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

Share