معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان

باید جوانان را از قهوه‌خانه‌ها به ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها بکشانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،احمدی‌پور خواستار فعال شدن هیئت‌های ورزشی و جوانان گیلان شد و تصریح کرد: اگر بتوانیم از نشست جوانان در قهوه‌خانه‌ها جلوگیری کرده و آنها را به ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها بکشانیم یک گام به جلو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمد احمدی‌پور عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان با اشاره به فعالیت ۴۸ کارگروه، کمیته و کمیسیون در حوزه معاون سیاسی امنیتی استاندار اظهار کرد: کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده با دیگر جلسه‌ها متفاوت است.

Ahmadipoorوی فعالیت کارگروه مذکور را طبق ماده ۱۰ و ۱۱ هیئت وزیران ذیل فعالیت‌های شورای برنامه‌ریزی استان عنوان کرد و افزود: امور فرهنگی، اجتماعی، خانواده و جوانان باید مبنای توزیع اعتبارات در گیلان باشد.

احمدی‌پور با بیان اینکه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان دارای ۱۸ عضو مشخص است، تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران مدیران دستگاه‌ها باید در جلسه مذکور حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان شناسایی نقاط آسیب‌پذیر را محور کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده دانست و بیان کرد: کاهش اثر مخرب آسیب‌ها از محورهای اصلی فعالیت کارگروه مذکور است.

*آمار بالای طلاق در گیلان

وی شناخت از وضعیت موجود را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: آمار طلاق و نزاع فردی در گیلان نسبت به دیگر استان‌ها بالا است و کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده باید وضعیت مطلوبی را در این زمینه تعریف کند.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه اعتبارات پژوهشی بسیاری از دستگاه‌ها در دو سال گذشته جذب نشده است، خاطرنشان کرد: امسال باید اعتبارات پژوهشی دستگاه‌ها جذب شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان توزیع اعتبارات را طبق برنامه‌های پژوهشی دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: مصوبات کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان باید عملیاتی شود.

وی طرح‌های سالم‌سازی دریا و حجاب را از موضوع‌های مهم دانست و اظهار کرد: طرح‌های عفاف و حجاب باید با دقت و ظرافت بررسی شده و بخش سلبی و ایجابی با همدیگر در نظر گرفته شود.

احمدی‌پور جلسه‌های کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان را هدف‌دار خواند و بیان کرد: کارگروه مذکور به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان موضوع جوانان را نیازمند هماهنگی خواند و یادآور شد: تدوین برنامه‌های پرمحتوا در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان حائز اهمیت است.

وی خواستار فعال شدن هیئت‌های ورزشی و جوانان گیلان شد و تصریح کرد: اگر بتوانیم از نشست جوانان در قهوه‌خانه‌ها جلوگیری کرده و آنها را به ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها بکشانیم یک گام به جلو است.

*اتصال ۳۰۰ مسجد گیلان به پرتال ملی مساجد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: فعالیت‌های خوبی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است.

حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده بر توجه ویژه به موضوع خانواده تاکید کرد و افزود: نشست با دانشجویان از ویژه‌برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان است.

وی با بیان اینکه جلسه‌هایی با یک‌هزار و ۲۵ نفر از دانشجویان گیلان برگزار شده است، تصریح کرد: بسیاری از جوانان درخواست حجاب برتر را دارند.

گلمیرزاده از اتصال ۳۰۰ مسجد گیلان به پرتال جامع مساجد خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌های مختلف فرهنگی در زمینه عفاف، حجاب و سبک زندگی اسلامی در پرتال مذکور انجام می‌شود.

*تهیه طرح جامع آموزش سبک زندگی در گیلان

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از تهیه طرح جامع و هدفمند در مدیریت آموزش سبک زندگی برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در استان خبر داد و یادآور شد: تمام مشکلات را نمی‌توان به حساب مدرنیته گذاشت و حلقه مفقوده‌ای در برنامه‌های فرهنگی وجود دارد.

وی بر اصلاح زیرساختارهای عقیدتی با تمسک به آیات قرآن تاکید کرد و گفت: برنامه‌نویسی نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی جامع و هدفمند در اصلاح زیرساخت‌ها باید انجام شود.

گلمیرزاده مادران و پدران را زمینه‌ساز شقاوت و سعادت فرزندان دانست و اظهار کرد: ستادی در طرح مذکور به منظور ایجاد ساماندهی مدیریتی تشکیل می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تدوین برنامه مذکور در حال اتمام است، بیان کرد: سامانه مذکور در شبکه بهداشت و ثبت احوال نصب می‌شود و دختران و پسرانی که می‌خواهند ازدواج کنند وارد سامانه می‌شوند./فارس

Share