تاکید بازیکنان بر حفظ کروش

بازیکنان تیم ملی پس از بازگشت به ایران چه گفتند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بامداد امروز بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران با استقبال گرم وزیر ورزش و جوانان و جمع زیادی از علاقه مندان بعد از حذف از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به میهن اسلامی بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بامداد امروز بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران با استقبال گرم وزیر ورزش و جوانان و جمع زیادی از علاقه مندان بعد از حذف از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به میهن اسلامی بازگشتند.

139304070742049353096374مسعود شجاعی پس از بازگشت تیم ملی فوتبال به تهران درباره عملکرد این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ گفت:‌ از اینکه همه مردم از عملکرد ما خوشحالند ما هم خوشحالیم. ما با تمام وجود تلاش کردیم که نتیجه بگیریم اما نتیجه لازم کسب نشد اما به هرحال با تمام توان‌مان جنگیدیم و البته مقداری هم بدشانسی آوردیم.

وی درباره دیدارهای تیم ملی در جام جهانی گفت: ما با سه تیم بزرگ، تکنیکی و فیزیکی مقابله کردیم و این مسئله توان جسمی و فکری ما را تحلیل برد. در بازی آخر بازیکنان بوسنی راحت بازی می‌کردند چون احتیاجی به امتیاز نداشتند اما ما استرس داشتیم و به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم.

وی در ادامه راز موفقیت تیم ملی را همدل بودن اعضای تیم دانست و گفت: دلیل اصلی این مسئله حضور فردی مثل کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی بود. او باعث شد که ما یک تیم باشیم و با همدلی کار کنیم.

جهانبخش: همه از ما راضی بودند

علیرضا جهانبخش پس از بازگشت از برزیل به همراه تیم ملی فوتبال، اظهار کرد: درست است که تیم ملی نتوانست نتیجه لازم را در جام جهانی کسب کند اما همه از عملکرد ما راضی بودند. ما نشان دادیم که به آنچه لیاقت داریم می‌توانیم برسیم.

وی که در جام جهانی فرصت زیادی برای بازی کردن نیافت در این باره گفت: در شرایط مسابقه‌های بزرگی مثل جام جهانی فرقی ندارد که چه کسی بازی کند، مهم این بود که تیم یکدست و یکدلی داشتیم و همه برای موفقیت آن تلاش می‌کردیم.

جهانبخش در پایان درباره یک امتیازی که تیم ملی در جام جهانی کسب کرد گفت: درست است نتیجه چندان خوب نبود اما ما در این جام به خیلی چیزها رسیدیم. همین مسئله هم باعث شده است که مردم از ما راضی باشند.

سید جلال حسینی: همه می‌خواهیم کی‌روش در تیم ملی بماند

سید جلال حسینی  اظهار کرد: تیم ملی همه تلاشش را در جام جهانی کرد اما متاسفانه به نتیجه‌ای که می‌خواستیم نرسیدیم اما فکر می‌کنم مردم شاهد این بودند که با همه تلاش بازی کردیم و با بدشانسی نتوانستیم در بازی آخر نتیجه لازم را بگیریم ضمن اینکه مقابل آرژانتین هم حق‌مان باخت نبود.

وی گفت: کارلو س کی‌روش مربی بزرگی است که تیم ملی را به این شرایط رساند و همه بازیکنان می‌خواهند که این مربی در تیم ملی بماند تا ما بتوانیم در جام ملت‌ها هم موفق باشیم.
پولادی: وجدان‌مان راحت است/ بدون کی‌روش چند سال عقب برمی گردیم

مهرداد پولادی در بازگشت از برزیل، درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی فوتبال گفت: اول از همه خدا را شکر می‌کنم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم. این مهم‌ترین چیزی بود که می‌خواستیم. از همان روز اولی که به برزیل رفتیم به این فکر می‌کردیم که بازی خوبی انجام دهیم و تا می‌توانیم برای دل مردم تلاش کنیم.

مدافع تیم ملی فوتبال ایران که پس از دیدار با آرژانتین به عنوان دومین مدافع برتر جام در دور دوم مسابقه‌ها انتخاب شد، در این باره نیز گفت: مقامی که کسب کردم حاصل تلاش همه تیم بود و از اینکه به عنوان یک ایرانی توانستم چنین مقامی را کسب کنم خوشحالم.

پولادی در ادامه با حمایت قاطع از کارلوس کی‌روش گفت: شک نکنید که اگر کسی غیر از کی‌روش سرمربی ما بود، این طور خوب ظاهر نمی‌شدیم. مطمئن باشید که او صددرصد نقش مثبتی در تیم داشت و من به عنوان کوچک‌ترین فرد تیم ملی، می‌خواهم که اجازه ندهیم کی‌روش از ایران برود.

وی افزود: با از دست دادن کی‌روش چندین سال به عقب برمی‌گردیم. ۵ ماه دیگر باید در جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم و اگر قرار باشد که در آن جام به نتیجه دلخواه‌مان برسیم، کی روش باید در تیم بماند.

مدافع تیم ملی درباره تفاوت عملکرد ایران در دو بازی برابر آرژانتین و بوسنی گفت: هر بازی شرایط خودش را دارد. ما برابر بوسنی به برد نیاز داشتیم و متاسفانه اتفاقات بازی هم به نفع ما رقم نخورد. اگر گل اول را نمی‌خوردیم یا شوت مسعود به گل می‌نشست، روند بازی تغییر می‌کرد. با این حال وجدان‌مان راحت است که تمام تلاش‌مان را کردیم.

وی در ادامه گفت: یک سوی فوتبال برد و سوی دیگرش باخت است. مهم این است که با سعی و تلاش‌مان درس‌های زیادی برای آینده گرفتیم.

وی همچنین درباره انتقاد برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه تیم ملی برابر بوسنی انگیزه کافی را نداشت، اظهار کرد: اگر کسی چنین حرفی بزند به فوتبالی بودنش شک می‌کنم. ما می‌توانستیم با صعود به دور بعد نام خود را در تاریخ فوتبال ایران ثبت کنیم.

پولادی در پایان گفت: شک نکنید که تیم ملی پتانسیل صعود به دور بعد را داشت. ما پس از صعود به جام جهانی یک سال را از دست دادیم و اگر می‌توانستیم بازی‌های بهتر و اردوهای بیشتری داشته باشیم قطعا به دور بعد صعود می‌کردیم. کی‌روش این باور را در ما ایجاد کرده بود که از رویارویی با غول‌های دنیا هراسی نداشته باشیم.

پژمان منتظری: نزدیک شدن به سطح اول فوتبال دنیا سخت نیست

پژمان منتظری درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: واقعا با مشکلاتی که تیم ملی داشت نتایج خوبی به دست آوردیم. همه شما شاهد بودید که در روند تدارکاتی تیم، با چه مسائلی دست به گریبان بودیم و در کل نتایج خوبی به دست آمد. آن‌ها که از نزدیک شاهد کار ما بودند و کسانی که مدت‌ها پیش از جام جهانی پیش‌بینی می‌کردند تیم ملی در برزیل نتایج افتضاحی می‌گیرد، دیدند که ما چه نتایجی گرفتیم. ما از همان زمان هم مطمئن بودیم که آنقدر تلاش می‌کنیم که نمی‌گذاریم نتایج بدی برای ایران به دست بیاید و معتقدم این نتایج دور از انتظار مردم بود و با انگیزه بالای کادر فنی و بازیکنان به دست آمد.

منتظری همچنین گفت: ما الان انتظار حمایت از تیم ملی که نه، انتظار حمایت از همه ورزشکاران و فوتبالیست‌ها را داریم تا فوتبال کشورمان به سمت روند حرفه‌ای فوتبال دنیا حرکت کند و بتوانیم به استانداردهای روز دنیا روز به روز نزدیک‌تر شویم.

منتظری در پاسخ به اینکه آیا بازیکنان پس از بازی با آرژانتین اشباع شده بودند و جام جهانی برایشان تمام شده بود گفت: چنین چیزی را قبول ندارم. ما در ۴ روزی که بعد از بازی با آرژانتین فرصت داشتیم به خوبی برای بازی با بوسنی آماده شدیم و تمرین کردیم اما در زمین نتوانستیم کیفیت بالای مد نظرمان را ارائه دهیم. مطمئنا تیم ملی از این پس می‌تواند با تدارکات و تمرین‌های خوب و منظم به شرایط حرفه‌ای‌تری برسد. باور کنید ما از نزدیک احساس کردیم که اصلا سخت نیست فقط نیاز به تدارکات بهتر و بیشتر برای تیم ملی داریم.

منتظری در پایان در پاسخ به اینکه آیا شما اعتقاد دارید کی‌روش باید در راس کادر فنی تیم بماند گفت: مطمئنا همین طور است فکر می‌کنم نه من بلکه تمام ملی‌پوشان و مردم همین انتظار را دارند.

امیرحسین صادقی: از پرچم ایران دفاع کردیم

امیرحسین صادقی پس از بازگشت به تهران درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۴ اظهار کرد: در برزیل خوب فوتبال بازی کردیم و توانستیم از نام و پرچم ایران دفاع کنیم. با عملکردمان توانستیم ۷۰ میلیون ایرانی را شاد کنیم.

مدافع تیم ملی ایران ادامه داد: در هر سه بازی خوب بودیم اما کمی در زدن ضربات آخر کم‌دقت بودیم که ان‌شاءالله در آینده این نقص را برطرف می‌کنیم.

وی درباره تفاوت عملکرد ایران در بازی برابر آرژانتین و بوسنی نیز گفت: در بازی دوم برابر آرژانتین همه تلاشمان را کردیم و فکر می‌کنم علت این که در بازی سوم دوندگی ما کم شده بود، این بود که خسته بودیم.

/ایسنا

 

Share