بازدید میدانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از مناطق حاشیه نشینی شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به اتفاق اعضای کمیته ساماندهی امور فرهنگی و اجتماعی مناطق ویژه استان گیلان از سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی شهر رشت بازدید به عمل آورد. در این بازدید که نمایندگانی از بهزیستی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، فنی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به اتفاق اعضای کمیته ساماندهی امور فرهنگی و اجتماعی مناطق ویژه استان گیلان از سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی شهر رشت بازدید به عمل آورد.
در این بازدید که نمایندگانی از بهزیستی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، فنی و حرف ای ،اطلاعات، آموزش و پرورش و شهرداری حضور داشتند از نزدیک با مشکلات این مناطق آشنا و با مردم در خصوص بررسی مشکلات آنان به گفتگو نشستند.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی در این بازدید میدانی با تاکید بر پرهیز از توسعه بافت سکونتگاه های غیررسمی اظهار داشت: یا نباید اجازه ایجاد این نوع سکونتگاه ها در شهرها از سوی دستگاه های اجرایی و نظارتی مرتبط داده شود و یا در صورت ایجاد آنها می بایست خدمات مناسب ارائه گردد.
یونس رنجکش گفت: در استان گیلان در ۲ شهرستان یعنی رشت و لنگرود شاهد شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشین هستیم که به دلیل عدم برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی و خدماتی مناسب مشکلاتی برای مردم به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: هدف از بازدید میدانی انجام گرفته بررسی مشکلات از سوی دستگاههای اجرایی و نظارتی و ارائه راهکارهای مناسب برای خدمات دهی مناسب به مردم ساکن منطقه است.
به گفته وی در بسیاری از مناطق حاشیه نشینی حتی خدمات اولیه نظیر ایجاد خطوط حمل و نقل درون شهری و یا جمع آوری زباله دیده نمی شود که این موارد مشکلاتی را در ابعاد اجتماعی ایجاد کرده است.
وی یاد آور شد:اگر چه نمی توان مشکلات عمده این مناطق را که ساخت و سازها به صورت غیر استاندارد نیز در آنها در حال رشد است برطرف کرد اما با نظارت و اقدامات مناسب در مدیریت بهره گیری از امکانات موجود می شود خدمات اولیه در کوتا ه مدت به آنها ارائه کرد.
rdedرنجکش ساماندهی این سکونتگاه ها را نیازمند برنامه ریزی های بلند مدت در حوزه نظارتی و اجرا داشت و تاکید کرد: به دلیل پایین بودن سطح در آمدی و نبود قدرت اقصادی مناسب اغلب مردم اقدام به حضور برای ایجاد مسکن در مناطق حاشیه ای شهر می کنند که اگر این روند کنترل نشود شاهد شکل گیری آسیب های مختلف اجتماعی و فرهنگی و تولید ناهنجاری ها خواهیم بود.
به گفته وی برنامه ریزی ها در شرایط امروز با توجه به امکانات می بایست به سمتی حرکت کند که از پیشروی تولید ناهنجای ها جلوگیری به عمل آورد.

Share