بادامچیان: با خاتمی رفیقم اما لیبرال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که اصلاح طلبان به دلیل ضعف در جریان خود به دنبال جذب نیروهای اصول گرا هستند. اسدالله بادامچیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه نیوز به تحلیل شرایط کشور و بازخوانی دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی از زمان بازرگان تا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که اصلاح طلبان به دلیل ضعف در جریان خود به دنبال جذب نیروهای اصول گرا هستند.

106814_459اسدالله بادامچیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه نیوز به تحلیل شرایط کشور و بازخوانی دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی از زمان بازرگان تا حسن روحانی پرداخت. وی در بخشی از این مصاحبه به خرداد ۷۶ اشاره کرد و گفت که می‌دانستم که ناطق نوری رای نخواهد آورد.

وی با بیان اینکه به دوستان گفته بودم که ناطق برنده انتخابات نیست ادامه داد: اگر در آن زمان ما فردی را به جای ناطق نوری می‌آوردیم و چهره جدیدی بود و نمی‌گفت که من امتداد آقای هاشمی هستم، قطعا پیروز انتخابات سال ۷۶ بود.

بادامچیان تصریح کرد: اینگونه رفتار نکردند و بر سر حرف خود ماندند، تا خاتمی از گرد راه رسید و پیروز انتخابات شد.

عضو حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: فردای پیروزی خاتمی در انتخابات در حزب جلسه داشتیم و من به اعضای حزب موتلفه گفتم، که شکست سختی خوردیم و اعلام کردم که احتمالا اصلاح طلبان تا چهار سال یا احیانا تا هشت سال در قدرت هستند و ما دو راه بیشتر نداریم یا باید کناره گیری کنیم، یا باید وظیفه خود را انجام بدیم و فعالیت‌های خود را ادامه دهیم. همه اعضای حزب نیز در موافقت با سخنان من گفتند که راه دوم بهترین راه است.

این فعال اصول گرا با اشاره به مصیبت‌هایی که زمان خاتمی به کشور تحمیل شد گفت: در زمان اصلاحات، چندین هزار مدیر لایق به دلیل رای به ناطق نوری و داشتن عقیده‌ای برخلاف جریان اصلاحات از کار برکنار شدند، این در حالی بود که اصلاح طلبان و شخص خاتمی، شعار زنده باد مخالف من سر می‌داد و می‌گفت نباید کسی به خاطر عقاید سیاسی‌اش محاکمه شود.

وی افزود: امروز هم همین اصلاح طلب‌ها هنوز بر سرکار نیامده دست به تصفیه زده‌اند و سعی می‌کنند بدنه دولت محترم را از افراد نزدیک به خود بگذارند و این عدم ثبات به کشور ضربه میزند و با این شیوه دولت موفق نخواهد شد.

بادامچیان با بیان اینکه با خاتمی رفیق هستم و او را از گذشته می‌شناسم تصریح کرد: من با پدر خاتمی صمیمی بودم و رفت و آمد خانوادگی باهم داشتیم، اما اعتقاد دارم که خاتمی در خط لیبرال است و اگر شما لیبرال را در خط انقلاب می‌دانید، حرفی نیست.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه، روحانی را اصول گرا می‌داند گفت: نامزد اصلاح طلبان در انتخابات عارف بود اما چون اصلاح طلبان احساس کردند او کمتر از یک و نیم میلیون رای دارد، او را مجبور به کناره گیری کردند و خودشان به روحانی نزدیک شدند و بعد گفتند که روحانی متعلق به ماست.

وی خاطر نشان کرد: ناطق نوری همیشه در جبهه اصول گرایان است. اصلاح طلبان اینقدر وضعشان خراب است و نیروی کارآمد ندارند، به دنبال نیروهای اصول گرا هستند و می‌گویند روحانی و ناطق نوری از ما هستند.

Share