سام سکوتی

اگر شراب خوری جرعه ای فشان برخاک

اگر شراب خوری جرعه ای فشان برخاک شهرستان تالش از هر نظر جزء پیشروترین شهرستان های کشور است و این پیشرو بودن، گویا خوب و بد هم ندارد و در همه چیز سعی در اولین بودن دارد. یکی از آن اولین‌ها، موضوع انتخابات است که کاندیداهای تالشی، روز بعد از برگزاری انتخابات، جلسات خانه به […]

اگر شراب خوری جرعه ای فشان برخاک
sokotiشهرستان تالش از هر نظر جزء پیشروترین شهرستان های کشور است و این پیشرو بودن، گویا خوب و بد هم ندارد و در همه چیز سعی در اولین بودن دارد.
یکی از آن اولین‌ها، موضوع انتخابات است که کاندیداهای تالشی، روز بعد از برگزاری انتخابات، جلسات خانه به خانه را آغاز کردند و برای چهار سال آینده برنامه ریزی می‌کنند. اگرچه کمتر نماینده‌ای داشته‌ایم که برای حتی یک روز پس از پیروزی، برنامه‌ای داشته باشد!
مردم تالش نیک به یاد دارند که در کوران انتخابات دوره گذشته یکی از کاندیداها، لیست بلند بالایی از کارهای خیر از قبیل مسجدسازی و مدرسه سازی را در کارنامه اعمال خود داشت و همان لیست نیز ایشان را تا رده‌های بالای انتخابات کشاند و صد البته با احتساب آن همه کار خیر بدون چشم داشتی، باید از چنان اقبالی برخوردار می شد.
در این وجیزه روی سخنم با همه عزیزانی است که قرار است در انتخابات بعدی با یکی از همان لیست ها پا به عرصه انتخابات بگذارند و فرصت تجلی شعارهای دوران انتخابات را برایشان فراهم کنم، شعار و ادعایی که دیگر احتیاجی به بوق کرنا کردن آن نخواهند داشت و میدان برای خدمت و حتی استفاده تبلیغاتی آتی نیز فراهم است.
کمتر کسی در تالش بزرگ است که نداند مدرسه فتح طولارود در آستانه تخریب کامل قرار دارد و بیش از ۱۵۰ دانش آموز سرگردان شده‌اند و بخشی از خاطرات بسیاری از تالشی‌ها، در زمین فوتبال حیاط مدرسه جا مانده است.
شاید کاندیدی که اشاره شد هنوز در جریان این اتفاق قرار نگرفته باشد و این یادداشت تلنگری باشد بر ایشان و سایر خیرین منطقه که هم فرصت خدمت و هم عرصه اثبات ادعا است.
اگر چه می‌گویند کار خیر را نباید در بوق و کرنا کرد و مبنای خواست های دیگر قرار داد اما نگارنده با هر کاندیدی که پا پیش بگذارد و انجام این کار خیر نقد را متقبل شود، با خواجه شیراز هم داستان می‌شود:
اگر شراب خوری جرعه‌ای فشان برخاک
از آن گناه که نفعی رسد به غیر چه باک
دوستان شاید عیب گیرند که چرا در این ماه پر فیض از شراب در عنوان استفاده شده است، متذکر شوم که شرابی که در عنوان این یاداشت آمده است همان شراب مدنظر لسان‌الغیب است که در جای دیگر فرموده‌اند:
زان می عشق کز او پخته شود هر خامی
گرچه ماه رمضان است بیاور جامی

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share