رنجکش خطاب به دانش آموزان

اگر به دنبال اشتغال هستیداز هم اکنون مهارت های فنی را فرا بگیرید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رنجکش خطاب به دانش آموزان گفت:اگر به دنبال اشتغال در آینده هستید باید از هم اکنون مهارت های فنی را فرا بگیرید تا بتوانید بر مشکلات آینده خود فائق آیید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر تغییر نگرش در فعالیت های آموزش و پرورش گفت: مهارت آموزی باید در اولویت کار این سازمان قرار گیرد.
یونس رنجکش در همایش هر دانش آموز یک مهارت که به مناسبت آغاز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گیلان در تابستان امسال برگزار شد،افزود:نگاه ما باید به سمتی برود تا آموزش برای دانش آموزان کاربردی باشد.
وی اضافه کرد: این تغییر رویکرد می تواند نقش مهمی در بسترسازی های فرهنگی و مهارتی برای ایجاد اشتغال آینده جوانان داشته باشد.
ranjkesh12وی ادامه داد:اکنون دیگر زمان آموزش ها به صرف بابا آب داد و بابا نان داد گذشته است و باید دانش آموزان را هدایت کرد به اینکه چگونه بابا آب و نان را فراهم می کند یعنی آموزش مهارت زندگی باید در کنار آن انجام شود.
وی خطاب به دانش آموزان گفت:اگر به دنبال اشتغال در آینده هستید باید از هم اکنون مهارت های فنی را فرا بگیرید تا بتوانید بر مشکلات آینده خود فائق آیید.
رنجکش بااشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت:این ماه پربرکت فرصتی است برای کسب مهارت خودسازی و روی آوری به سبک زندگی اسلامی که امروز در جامعه دغدغه آن وجود دارد و بزرگان نظام هم برآن تأکید دارند.
به گفته وی،آموزش و پرورش بستر توسعه جامعه است و از این رو می بایست با شناسایی استعدادها در مهارت آموزی آنان و افزایش قدرت خلاقیت و نوآوری نسل جوان تلاش مضاعفی داشته باشد.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد:مشکلات امروز جامعه ما در زمینه اشتغال ناشی از عدم دقت در گذشته نسبت به مهارت آموزی دانش آموزان بوده است که امید داریم در دولت تدبیر و امید با توجه به نوع نگرش آن شاهد تغییرات اساسی در این زمینه باشیم.
وی از رویکرد مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و همکارانشان در ارائه الگوهای نوین در حوزه آموزش و مهارت آموزی دانش آموزان تشکر کرد.
حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم از ایجاد ۷۵ پایگاه ثبت نام اوقات فراغت دانش آموزان در سراسر استان خبر داد و گفت: اوقات فراغت رسالت اصلی آموزش و پرورش است.
وی افزود:از اوایل انقلاب مشهود بود که می گفتند مدرسه تعطیل می شود ولی تربیت تعطیل نمی شود و از این رو خانواده ها باید از آموزش و پرورش جهت غنی سازی اوقات فراغت مطالبه داشته باشند.ما نیز از خانواده ها درخواست داریم که فرزندانشان را به سمت این کلاس ها هدایت کنند تا استعدادها تجلی پیدا کند.
حاجتی در پایان ضمن تشکر از استانداری گیلان بابت تجمیع فعالیت های اوقات فراغت گفت:خوشبختانه بیش از ۲۵ دستگاه خود را متولی پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان می دانند.از این رو استانداری کار خوبی کرده و همه این فعالیت ها را در آموزش و پرورش استان تجمیع کرده تا از موازی کاری پرهیز شود.

Share