از خبر رونمایی تندیس چمساز تا آسفالت

اولین جلسه علنی شورای شهر خمام برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسینی‌نسب برگزاری جلسات علنی در شوراها را نماد مردم‌سالاری دینی دانست و ادامه داد : برای نخستین بار در طول سال‌های گذشته جلسه‌ شورای اسلامی شهر خمام به صورت علنی برگزار شده تا مردم نظاره‌گر تصمیم‌گیری‌های منتخبان خود در اتاق شیشه‌ای باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خمام‌نیوز،اولین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر خمام برگزار شد‎.

13930423000825_PhotoAسیدمجتبی حسینی‌نسب امروز در نخستین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهر خمام مردم‌سالاری را از اساسی‌ترین مفاهیم و مسائلی دانست که در ساختار قدرت سیاسی بسیاری از حکومت‌ها به مثابه یک بنای تئوریک مطرح شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه مردم سالاری دینی مولود اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است، افزود : از افتخارات ما است که از چنین نظریه‌ای برخوردار هستیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال است که این نظریه در حوزه‌ عمل تجربه شده است، گفت : این موضوع تنها یک بحث نظری و انتزاعی نیست.
حسینی‌نسب برگزاری جلسات علنی در شوراها را نماد مردم‌سالاری دینی دانست و ادامه داد : برای نخستین بار در طول سال‌های گذشته جلسه‌ شورای اسلامی شهر خمام به صورت علنی برگزار شده تا مردم نظاره‌گر تصمیم‌گیری‌های منتخبان خود در اتاق شیشه‌ای باشند.
وی استفاده از عنوان اتاق شیشه‌ای را نماد شفافیت خواند و خاطرنشان کرد : بر این باور هستیم که شورای شهر دوره‌ی چهارم باید به گونه‌ای عمل کند که بسیاری از مسائل برای مردم واضح بوده و در جریان کامل آن قرار گیرند.
این مسئول با بیان اینکه جلسه‌ علنی شورای شهر خمام برای به صورت پایلوت برای نخستین بار در این‌شهر برگزار می‌شود، بر لزوم تداوم آن تاکید کرد.
* مراسم وداع مردم بخش خمام با دکتر چمساز باشکوه بود

حسینی‌نسب به برگزاری مراسم وداع مردم با مرحوم امین چمساز «پزشک خیر خمامی» اشاره کرده و یادآور شد : ما یک انسان مومن، متعهد، خدوم، وارسته و با ایمان را از دست داده‌ایم.
وی، افزود : دکتر چمساز کسی بود که بیش از ۵۰ سال به مردم خمام خدمت کرد و درسی برای همه بود تا به گونه‌ای زندگی کنیم که برای دیگران الگو باشیم.
* تندیس چمساز در مراسم سومین روز درگذشت وی رونمایی می‌شود
شهردار خمام با تسلیت به خاطر ضایعه‌ درگذشت چمساز، به ساخت تندیس دکتر چمساز اشاره کرد و گفت : قرار بود این تندیس در روز عید فطر رونمایی شود
. علیرضا پورهادی، دلیل وقفه را تکمیل جدول‌گذاری خیابان تختی عنوان کرد و افزود : با توجه به صحبتی که با خانواده دکتر چمساز صورت گرفت، فردا سه‌شنبه تندیس مرحوم چمساز رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به آسفالت و لکه‌گیری خیابان‌ها و کوچه‌های شهر خمام، به انعقاد دو قرارداد اشاره کرد و ادامه داد : قراردادی با شهرداری رشت برای روکش آسفالت خیابان اصلی با برآورد هزینه ۱۵۰ میلیون تومان از بلوار معلم تا میدان شورا منعقد شده است.
شهردار خمام انعقاد قرارداد دوم را با پیمانکار عنوان کرد و گفت : خیابان بوعلی و برخی خیابان‌ها و کوچه‌های دیگر لکه‌گیری شده و دیگر موارد در دستور کار قرار دارد.
* احداث پارک جدید و سینمای شهر خمام پیگیری می‌شود
IMG_8017این مسئول درباره‌ی فضای سبز و زیباسازی پل غیرهمسطح، تصریح کرد : دو مرحله خاکریزی صورت گرفته و مسابقه‌ای برای ارائه طرح‌های پیشنهادی برگزار شده است. وی به ساخت یادمان شهدای شهر خمام اشاره کرد و یادآور شد : این یادمان سنگی و قابل شستشو بوده که در بخشی از پل غیرهمسطح نصب می‌شود. پورهادی تغییر و بروزرسانی نقشه‌ هادی شهر خمام را از جمله برنامه‌های دیگر شهرداری عنوان کرد و هزینه‌ آن را ۶۶ میلیون تومان عنوان کرد.
وی با اشاره به زمین پارک آفتاب خمام خاطرنشان کرد : در ارتباط با زمین پارک آفتاب با چند سرمایه‌گذار به منظور واگذاری به صورت مزایده صحبت شده و طبقه نخست مغازه‌‌های تجاری، طبقه‌ دوم سینما و طبقه‌ سوم رستوران خواهد بود.
این مسئول به رنگ‌آمیزی جداول کل شهر و تکمیل فضای سبز مسکن مهر اشاره کرد و متذکر شد : بخشی از موزاییک‌کاری این فضا انجام نشده است که به‌زودی تکمیل می‌شود.
پورهادی به احداث پارک جدید مقابل استخر شنای خمام و انعقاد قرار داد با پیمانکار اشاره کرد و یادآور شد : مقرر شده تا پارک مذکور ۳ ماه آینده توسط پیمانکار تحویل داده شود.
* مسکوت ماندن پروژه شهرستان شدن خمام
سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به تعطیلی بخش اعظم بازار خمام به دلیل درگذشت چمساز اظهار کرد : در روزهای اخیر بخش خمام در عزا بسر می‌برد.
جلیل غیاثی، وجود چمساز را موجب تسکین خاطر بسیاری از مردم خمام عنوان کرد. وی به جلسه با فرماندار رشت اشاره کرد و گفت : مقرر شده تا خطرات محتمل میدان ولیعصر (عج) شهر خمام را طی نامه‌ای منعکس کرده و این امر صورت گرفته است.
سخنگوی شورای شهر خمام افزود : فرماندار قول مساعد داده تا از طریق سازمان‌های فرادست این مسئله در میدان مذکور و دیگر نقاط خطرآفرین کمربندی پیگیری شود.
غیاثی درباره شهرستان شدن خمام، یادآور شد : پیگیری‌های زیادی در ادوار مختلف صورت گرفته و طبق اطلاعات دریافتی فاکتورهای شهرستان شدن برای یک بخش در حال تغییر بوده و به همین منظور پرونده شهرستان شدن خمام مسکوت مانده است.
وی خاطرنشان کرد : پیگیری‌ها به صورت هفتگی صورت گرفته و امیدواریم در سال ۹۳ خمام شهرستان شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام متذکر شد : در خمام اشخاصی هستند که از مفاخر این بخش به شمار می‌روند، اما در فقر مطلق زندگی می‌کنند.
وی خواستار کمک به این اشخاص ضمن حفظ شأنیت آنها از طریق ماده‌ی ۱۷ در صورت عدم وجود موانع قانونی شد.
* لزوم استفاده از نظرات مشاوران شورای شهر
نایب رئیس شورای اسلامی شهر خمام بر استفاده از وجود مشاوران شورا تاکید کرد.
اسماعیل احمدنیا با بیان اینکه از پیشنهادها، انتقادها و طرح‌ها استقبال می‌شود، اظهار کرد : باید نتیجه‌ مطلوبی گرفته شود.

 

Share