برای برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور

انتقاد کارگرنیا از اسراف و تجمل‌گرایی توسط شورای شهر رشت

کارگرنیا متذکر شد: صرف هزینه ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بابت تزئینات و تشریفات شامل خرید تاج گل و نورافشانی در این اجلاس از دیگر نمونه‌های اسراف و تجمل‌گرایی توسط شورای شهر رشت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین واثق‌کارگرنیا اظهار کرد: اخیراً یکی از شرکت‌های بیمه در رشت پیشنهاد داده که در قبال دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تمام منازل مسکونی شهر رشت را زیرپوشش بیمه آتش‌سوزی قرار می‌دهد.

kargarnia242وی افزود: با توجه به شرایط مالی حاکم بر شورا و شهرداری رشت این موضوع هنوز مصوب نشده در حالی که برای برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در رشت ۱۱۰میلیون تومان هزینه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در برخی از محله‌های حاشیه‌نشین شهر رشت مانند جماران، معلولان و … که بیشتر ساکنان آنها توانایی پرداخت هزینه‌هایی مانند بیمه آتش سوزی را ندارند، این اقدام می‌تواند باری از دوش شهروندان بکاهد تا در صورت مواجهه با حوادث غیر مترقبه یک حامی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر رشت به منظور ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: نباید بیت‌المال را بیهوده هزینه کرد.

واثق‌کارگرنیا، با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی به دلیل فقدان بودجه کافی مدت‌هاست که نیمه کاره رها شده است، افزود: یکی از آنها پروژه بلوار آیت‌الله احسان‌بخش در فلکه صیقلان رشت است.

وی تعطیلی نهضت آسفالت در شهر رشت را یکی دیگر از دلایل کمبود اعتبار دانست و گفت: نهضت آسفالت که رئیس شورا از آغاز فعالیت شورای چهارم قول مساعد درباره اجرای آن را داده بود پس از گذشت ۱۰ ماه هنوز آغاز به فعالیت نکرده است.

این مسئول گفت: پروژه‌های عمرانی سطح شهر رشت به دلیل فقدان بودجه لازم نیمه کاره رها شده‌اند و این در حالی است که برای برگزاری یک اجلاس که کمترین ره‌آورد را برای شهر رشت به همراه داشت ۱۱۰ میلیون تومان از بیت‌المال هزینه شد.

وی به مفروش کردن مکان تردد روسای شوراها در روز برگزاری اجلاس در رشت اشاره کرد و یادآور شد: چرا باید مسیر رفت و آمد مردم از مسئولان جدا شود و برای چنین حرکت ناسنجیده و بیهوده‌ای اقدام به خرید فرش تشریفات به مبلغ ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار و۷۰۰ تومان کنند.

واثق‌کارگرنیا با تصریح بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر رشت خدمتگزاران مردم هستند، اضافه کرد: آنها با رای مردم برای تصدی این امر انتخاب شده‌اند و منتخبان مردم نباید به تشریفات روی بیاورند.

وی متذکر شد: صرف هزینه ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بابت تزئینات و تشریفات شامل خرید تاج گل و نورافشانی در این اجلاس از دیگر نمونه‌های اسراف و تجمل‌گرایی توسط شورای شهر رشت بود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: پرداخت مبلغ ۱۷ میلیون تومان بابت هزینه‌های تبلیغاتی بسته فرهنگی و سوغات به همراه پرداخت ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پاداش به ۳۹ نفر از پرسنل شورای شهر و شهرداری رشت که در برگزاری این اجلاس فعالیت داشتند از دیگر اشتباهات فاحش شورای شهر رشت بود.

به گفته وی، هزینه‌های هنگفت اجلاس روسای کلانشهرها در رشت و پرداخت پاداش بالغ بر ۱۷ میلیون تومان در شرایطی انجام شد که حقوق کارکنان و کارگران شورا و شهرداری رشت با تاخیر پرداخت می‌شود.

واثق کارگرنیا خاطرنشان کرد: امیدواریم از این پس دیگر شاهد صرف چنین هزینه‌های بیهوده‌ای از بیت‌المال نباشیم و شورا و شهرداری رشت به دور از تجملات و تشریفات به وظیفه ذاتی خود که همان خدمت‌رسانی به شهروندان است توجه بیشتری داشته باشند.
فارس/

Share