معاون اجتماعی پلیس گیلان به خانواده ها هشدار داد:

انتشار عکس خصوصی افراد در فضای مجازی توسط آتلیه‌های عکاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا,معاون اجتماعی پلیس گیلان نسبت به انتشار عکاس‌های خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی به ویژه فیسبوک هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا,معاون اجتماعی پلیس گیلان نسبت به انتشار عکاس‌های خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی به ویژه فیسبوک هشدار داد.

13930324000874_PhotoAمحمدرضا جعفری‌خیرخواه بعد از ظهر امروز در نشست پلیس اجتماعی استان با هشدار درباره انتشار عکس‌های خصوصی افراد توسط برخی از آتلیه‌های عکاسی در فضای مجازی به ویژه فیسبوک، اظهار کرد: اخیراً پلیس در ماه گذشته موفق به شناسایی و پلمب چند آتلیه عکاسی متخلف در زمینه انتشار عکس‌های خصوصی افراد شده است.

وی با بیان اینکه هنر عکاسی باید در خدمت اشاعه فرهنگ‌ها و ارزش‌ها باشد، تصریح کرد: برخی افراد به طرف ضدارزش‌ها و ناهنجاری‌ها سوق پیدا کرده است.

معاون اجتماعی پلیس گیلان آتلیه‌های عکاسی را محرم حریم خصوصی افراد ندانست و یادآور شد: حضور عکاس مرد در آتلیه‌ها برای عکاسی از زنان و دختران با عنوان عکس‌های فیسبوکی، فشن و اسپرت و … از جمله اقدام‌های صورت گرفته توسط آتلیه‌های متخلف است.

وی گفت: خانواده‌های اصیل و با فرهنگ ایرانی اسلامی باید در زمینه ورود عکاس و تصویربردار مرد در مراسم ازدواج خود حساس باشند.

جعفری‌خیرخواه، افزود: بانوان نیز از حضور در آتلیه‌هایی که عکس‌های خصوصی توسط مردان گرفته می‌شود خودداری کنند.

وی تصویربرداری از مجالس عروسی با وضعیت‌های زننده و تدوین فیلم و کلیپ‌های نامناسب، تصویربرداری و ساخت فیلم و کلیپ از عروس و دامادها در باغ‌های خصوصی و مناظر طبیعی عمومی توسط فیلمبردار مرد و اخذ هزینه‌های نجومی از مراجعه کنندگان و …. را از تخلفات آتلیه‌های عکاسی برشمرد.

این مسئول عدم رعایت حریم محرم و نامحرم توسط بعضی از آتلیه‌ها و ناآگاهی و عدم توجه مراجعان به این واحدها را موجب بررسی پلیس در فضای مجازی دانست و یادآور شد: در این بررسی‌ها بسیاری از موارد تبدیل به نمایشگاه عرضه عکس‌های خصوصی بعضی از افراد شود.

وی خواستار توجه جدی همگان به جلوگیری از شکسته شدن حریم خصوصی آنها توسط افراد سودجو شد.
/فارس

Share