انتشار تصویر نامه آیت‌الله مصباح به هاشمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کنایه‌های اخیر آیت‌‌الله مصباح سرانجام، آیت‌الله هاشمی را وادار به موضع‌گیری کرد. آیت‌الله این بار کنایه را با کنایه جواب داد. سایت‌ آیت‌الله هاشمی با انتشار تصویر نامه آیت‌الله مصباح خطاب به هاشمی نوشت: «وقتی هاشمی دام عزه العالی بود». این موضع‌گیری به دنبال اظهارات چند روز اخیر آیت‌الله […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کنایه‌های اخیر آیت‌‌الله مصباح سرانجام، آیت‌الله هاشمی را وادار به موضع‌گیری کرد. آیت‌الله این بار کنایه را با کنایه جواب داد. سایت‌ آیت‌الله هاشمی با انتشار تصویر نامه آیت‌الله مصباح خطاب به هاشمی نوشت: «وقتی هاشمی دام عزه العالی بود».

mesbah1این موضع‌گیری به دنبال اظهارات چند روز اخیر آیت‌الله مصباح صورت گرفت. آیت‌الله مصباح که به شیوه هر سال در ماه رمضان هر شب سخنرانی می‌کنند. در چند شب گذشته او بدون اشاره به نام افراد «عشق به پست و مقام و ریاست را یکی از دلبستگی‌های دنیایی دانسته و گفته بود:«انسان وقتی برخی اشخاص را می بیند واقعا تعجب می کند و شک می کند که اینها عاقل هستند یا دیوانه اند! وقتی از دور اینها را نگاه می کنی مخصوصا با در نظر گرفتن سوابقشان، تعجب می کنی از این که اینها دنبال چه می گردند؟!»
‌او باز هم بدون نام بردن از کسی آنها را افرادی دانسته بود که «پایشان لب گور است» و افزوده بود: آدمی که پایش لب گور است و به قدری دارد که اگر خودش و هفت پشتش بخورند تمام نمی شود؛ حرف هایی نامربوط می زند و آبروی خود و اطرافیانش را می برد؛ محبت خدا در دل چنین شخصی جای نمی گیرد چرا که این دو محبت با یکدیگر تناسبی ندارد مثل نور و ظلمت است؛ خداوند اگر پیش تر عنایت و توجهی به این فرد کرده باشد، از دلش می کند.»

رمزگشایی از سخنان آیت‌الله و اینکه، منظورش از کسانی که «پایشان لب گور است» زیاد سخت نیست. اگر به سال گذشته و پیش از انتخابات ریاست جمهوری برگردیم. جایی که آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد اما گفته دلیل عدم تایید کهولت سن عنوان شد.

البته حملات آیت‌الله مصباح بی‌پاسخ هم نمانده بود. بعد از اینکه گفته بود: «تو دینت را از کجا آوردی، حوزه علمیه یا انگلیس؟» منتجب‌نیا به آن واکنش نشان داده بود. آیت‌الله مصباح مشخصا منظورش از این حرف روحانی بود و منتجب‌نیا در پاسخ گفته بود: « سوابق انقلابی رئیس‌جمهوری منتخب که مشخص است، اما می‌خواهید من بگویم که شما چند سفر انگلیس و آمریکا رفته‌اید و با چه افرادی جلسه داشته‌اید؟ می‌خواهید پرونده‌تان را بگویم چیست؟» اشاره‌ای که شاید بی‌ارتباط با نامه‌ای که آیت‌الله هاشمی منتشر کرد نباشد.

مصباح یزدی دو هفته قبل در جایی دیگر بدون اشاره به نام مهدی هاشمی که قرار است دادگاهش همین ماه برگزار شود به کنایه گفته بود:« برخی به خاطر این که فرزندشان را دوست دارند سعی می کنند به هر نحوی شده نگذارند فرزندشان بخاطر جرمی که مرتکب شده است محاکمه شود، اما اشتباه می کنند چراکه این کار تنها به گناه و عذابشان می افزاید.»

آخرین اظهارات آیت‌الله مصباح نیز که در شب ٢١ ماه رمضان ایراد شد باز حاوی کنایه ای به آیت الله هاشمی بود. آقای مصباح گفته بود: «برخی‌ وقتی دیگران به آنها می‌گویند شما امنیت را ایجاد کردید، کشور را نجات دادید، اگر شما نبودید کشور این‌گونه نبود خوششان می‌آید، حتی می‌گویند اگر شما نبودید امام بلد نبود چه کار کند، شما راهنمایی کردید؛ این افراد دوست‌ دارند مردم از آن‌ها حتی به خاطر کارهایی که انجام ندادند تعریف کنند.»

حالا سایت آیت‌الله هاشمی تصویر نامه‌ای را منتشر کرده که آیت‌الله مصباح برای وی در سال ۶٩ نوشته و تقاضای ١۵٠ هزار دلار پول می‌کند.

550x292x222.jpg.jetiweb.ic.cXKvbS1TpEدر این نامه آیت‌الله مصباح برای آقای هاشمی عباراتی چون «عرض مبارک»، «نظر مبارک»، «محضر مبارک»، «مقام منیع» و … را به کار برده است.

متن این مکاتبات و تصاویر آن که در آخرین کتاب هاشمی رفسنجانی منتشر شده به شرح زیر است:
«بسمه تعالی
محضر مبارک حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی دام عزه العالی
با اهداء سلام و تحیات
پیرو مذاکره روز دوشنبه۲۹/۵/۶۹ در مورد ۲۰ نفر از فضلای حوزه علمیه و اعضای گروه فلسفه بنیاد باقر العلوم جهت شرکت در کنفرانس تحقیقات فلسفه و علوم اسلامی به کانادا و آمریکا (نیویورک)، برابر برآورد تقدیم شده مبلغ مبلغ ۱۵۰ هزار دلار مورد نیاز است. مستدعی است به هر صورتی که صلاح می دانید دستور تامین و پرداخت آن را به حساب جناب آقای خرازی صادر فرمایید.
با تشکر و التماس دعا
محمد تقی مصباح یزدی»

دستور هاشمی رفسنجانی پس از استدعای ۱۵۰ هزار دلاری علامه:
«جناب آقای میرزاده
باتوجه به اینکه مطابق اظهار جناب آقای مصباح، مقام معظم رهبری مبلغ ۵۰ هزار دلار به ایشان می پردازند، مبلغ یکصد هزار دلار پرداخت شود.»

نامه آیت‌الله مصباح یزدی به هاشمی رفسنجانی درباره استفاده از تتمه ارز سفر به آمریکا:
«بسمه تعالی
مقام منیع ریاست جمهوری اسلامی ایران، دامت تاییداته.
با عرض سلام، همچنان که شفاها به عرض مبارک رسیده تتمه ارزی که برای سفر اینجانب و همراهان اختصاص داده بودید در حساب نمایندگی دایمی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک باقی مانده است. لطفا نظر مبارک را درباره مورد مصرف آن مرقوم فرمایند.
مصباح یزدی ۶۹/۱۱/۱۴»
هاشمی نیز همان روز این گونه پاسخ داده است:
«بسمه تعالی- می توانید به مصارف فرهنگی – اسلامی برسانید.
اکبر هاشمی۶۹/۱۱/۱۴»

/الف
Share