دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان خبرداد

افزایش چشمگیر فعالیت های مردمی در مبارزه با اعتیاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه در طول سالهای گذشته فعالیت‌های نهادهای مردمی افزایش چشمگیری یافته است، اظهار کرد: باید همه نهادها اعم از دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و همچنین تشکل‌های مردم نهاد در کنار هم تلاش کنند.

ozan-amedبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه در طول سالهای گذشته فعالیت‌های نهادهای مردمی افزایش چشمگیری یافته است، اظهار کرد: باید همه نهادها اعم از دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و همچنین تشکل‌های مردم نهاد در کنار هم تلاش کنند.
علی اکبر پوراوزان در نشست کمیته های تخصصی دفتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در چند سال اخیر ظرفیت مؤثر خیرین در حوزه پیشگیری ازاعتیاد مورد غفلت واقع شده بود ابراز امیدواری کرد : اگر بسترهای مناسب جهت حضور فعالانه خیرین و استفاده از ظرفیتهای اجتماعی آنان فراهم شود ، می توان شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بود .
وی فراهم سازی بستر لازم برای مشارکت خیرین را نیازمند برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه دانست و تأکید کرد : به دلیل اهمیت موضوع پدیده خانمان سوز مواد مخدر و شرایط ویژه کشور که در مسیر ترانزیت این مواد قرار دارد می بایست از تمام ظرفیتهای موجود از جمله خیرین جهت مقابله و پیشگیری فعالیت بهره برد .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه حمایت خیران سلامت برای تحقق ریشه کن کردن اعتیاد از جایگاه قابل توجهی برخوردار است، تصریح کرد: بسترسازی لازم در راستای ترویج فرهنگ ترک اعتیاد مستلزم وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب است.
پوراوزان با بیان اینکه پدیده اعتیاد زمینه بسیاری از انحرافات و ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتیاد یک معضل اساسی در جامعه است که هم فرد معتاد و هم اعضای خانواده وی را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.
وی با اشاره به لزوم آگاه سازی اقشار مختلف جامعه و به خصوص جوانان با آثار مخرب ناشی از اعتیاد به مواد مخدر مختلف گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، درصد قابل توجهی از معتادان برای نخستین بار از سوی دوستان ناباب با مواد مخدر آشنا شده‌اند که بدون شک باید فرهنگ سازی مناسبی در این حوزه انجام بگیرد.
این مسئول با بیان این که اشتغال مشکل اصلی معتادان بهبود یافته است، تصریح کرد: با استفاده از توانایی و ظرفیت افراد بهبود یافته می توان به اشتغالزایی آنها کمک کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تاکید بر رفع نیازهای افراد بهبود یافته ، اظهار کرد: کسانی که مهارت کسب کنند، از سوی بهزیستی برای استفاده از تسهیلات فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

Share