افتتاحیه شانزدهمین دوره مراسم سی روز با قرآن کریم +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : ماه رمضان ویژگی های به خصوصی دارد که ماههای دیگر آنرا ندارد ، از جمله قران در این ماه نازل شده است ، کتابی که یگانه خط مشی و دستور العمل فراگیر در زندگی مادی و معنوی انسان است. به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : ماه رمضان ویژگی های به خصوصی دارد که ماههای دیگر آنرا ندارد ، از جمله قران در این ماه نازل شده است ، کتابی که یگانه خط مشی و دستور العمل فراگیر در زندگی مادی و معنوی انسان است.
به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، دکتر فیروز فاضلی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، عصر دیروز در آئین افتتاحیه شانزدهمین دوره مراسم سی روز با قرآن کریم شهرستان رشت که در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد ، گفت : روزه ماه مبارک رمضان علاوه بر تأثیرات مثبت روی ساختار فیزیکی ، روح انسان را صفا می بخشد و او را به وادی انسانیت به مقتضی خلقش سوق می دهد.
این مسوول گفت : اگر بندگان بدانند که در رمضان چه نعمت ها و آثاری نهفته است ، آرزو می کنند که رمضان یکسال باشد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود : آگاهی بیشتر از حقایق هستی ، هدفی است که در سایه تلاوت قران و تدبر در این ماه بدست می آید.
دکتر فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری که بنیانگذار این مراسم معنوی در شهرستان رشت بودند ، گفت : شهید انصاری با ایجاد مراسم نورانی سی روز با قران در شانزده سال پیش ، برای خود حسنه جاودان گذاردند.
تجلیل از خانواده شهید اقتدار فرهنگی ، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری به عنوان بنیانگزار این مراسم نورانی و همچنین تقدیر از استاد سهم الدین زمانی ، هنرمند نقاش و نگارگر ، توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و عیسی مهدوی فرماندار رشت از بخشهای دیگر آئین افتتاحیه سی روز با قرآن کریم شهرستان رشت بود.
شایان ذکر است قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم همراه با تفسیر ، تقدیر از خادمان قرآنی ، ویژه برنامه قران و مثنوی و برنامه های قرآنی ویژه کودکان از جمله فعالیتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در طول ماه مبارک رمضان خواهد بود.
21 17 16  7 4 5 6  1 2 3

Share