اطلاعات جالب توجه درمورد ابوبکر البغدادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مطرح شدن نام ابوبکر بغدادی بعنوان خلیفه مسلمین، نبیل نعیم، یکی از سلفی‌ها مصری در گفت وگو با کانال ماهواره‌ای “البلد” نکات مهمی را درباره رهبر گروه تروریستی داعش فاش کرد. وی با بیان این مطلب عنوان کرده که نبیل نعیم می‌گوید: ابوبکر بغدادی با نام اصلی “ابراهیم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مطرح شدن نام ابوبکر بغدادی بعنوان خلیفه مسلمین، نبیل نعیم، یکی از سلفی‌ها مصری در گفت وگو با کانال ماهواره‌ای “البلد” نکات مهمی را درباره رهبر گروه تروریستی داعش فاش کرد.

2014_7_11_16_44_42وی با بیان این مطلب عنوان کرده که نبیل نعیم می‌گوید: ابوبکر بغدادی با نام اصلی “ابراهیم عواد البکری” مدتها در زندانهای آمریکا در عراق به سر برد اما ناگهان آمریکایی‌ها در سال ۱۳۸۵ و درحالی که در آن زمان هیچ فردی مورد عفو آمریکایی‌ها قرار نمی‌گرفت،‌ او را آزاد کردند.

او پس از آزاد شدن به ابومصعب زرقاوی پیوست و آمریکایی‌ها یک ماه پس از آزادی البغدادی توانستند مقر زرقاوی را بمباران کنند و رهبر القاعده در بلاد الرافدین را بکشند.

این فرد سلفی می‌افزاید: البغدادی ۲۰ الی ۳۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی گروه تروریستی داعش برای نابودی تشکیلات القاعده در عراق هزینه کرد. او هر جا که می‌رفت و با فرماندهان نظامی القاعده در عراق ملاقات می‌کرد، آمریکایی‌ها ساعتی بعد آنجا را بمباران می‌کردند، به همین دلیل است که القاعده به داعش با دیده شک نگاه می‌کند.

آنها (داعش و القاعده) در ابتدای کار قصد متحد شدن را داشتند ولی دیدیم سرانجام با یکدیگر درگیر شدند. نبیل نعیم می‌افزاید: من مدتی در زندان بودم و وقتی آزاد شدم محتاج یک لقمه نان بودم ولی همه دیدند که یک مرتبه البغدادی صاحب میلیون‌ها دلار شد و ۶۰۰ الی ۷۰۰ خودروی شاسی بلند به دست آورد. همه این اموال توسط قطر برای داعش هزینه می‌شد و ترکیه در تسلیح آنها نقش ایفا می‌کرد. هدف از این کار از بین بردن القاعده در بلاد الرافدین بود و ایجاد تشکیلاتی که بتوانند آن را برای رسیدن به اهداف خود کنترل کنند.آمریکایی‌ها با داعش توانستند به سراغ بشار اسد بروند و با او بجنگند و اکنون در عراق بوسیله داعش درحال پیاده کردن نقشه‌های خود هستند.
/ایسنا

Share