دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب

اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛با تأکید بر اینکه خطاها و اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست، گفتند: ضروری است در عرصه فرهنگی سیاست‌های نظام به درستی درک و اِعمال شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، بخش‌هایی از معارف پرمحتوا و والای نهج‌البلاغه، و چند نکته اخلاقی را مطرح کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش اول سخنان خود، با استناد به بخش‌هایی از فرمان حکومتی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به مالک ????? ?????????? ? ????? ???? ????اشتر، توصیه‌هایی کلی در خصوص مراقبت از بیت‌المال و حساس بودن نسبت به چگونگی استفاده از آن، و پرهیز از «اقدام شتاب‌زده به هنگام عصبانیت، تندی اخلاق، تیزی زبان و نخوت و غرور»، بیان کردند و افزودند: حضرت علی‌ علیه‌السلام تنها راه رهایی از این صفات و رفتارهای ناپسند را، مالک شدن انسان بر نفس خود از طریق ارتباط قلبی و معنوی و عملی با خداوند متعال می‌دانند.
ایشان، تلاوت همراه با تدبر قرآن و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اعمال این ماه را از جمله مهم‌ترین راه‌ها برای ارتباط با خدا و تسلط بر نفس برشمردند.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان نکاتی اخلاقی، به موضوع فرهنگ و دغدغه‌های فرهنگی اشاره کردند و با تأکید بر اینکه خطاها و اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست، گفتند: ضروری است در عرصه فرهنگی سیاست‌های نظام به درستی درک و اِعمال شود.
????? ?????????? ? ????? ???? ????حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: هرگونه تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب نظام اسلامی، موجب برهم خوردن انتظام فکری و هویت واقعی جامعه خواهد شد.
ایشان در ادامه به اهمیت بخش کشاورزی اشاره کردند و با اظهار نگرانی از تبدیل و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی گفتند: نابودی زمین‌های کشاورزی یک خسارت غیرقابل جبران است و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست بطور جدی با این پدیده برخورد کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تأسف بار غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع‌گیری رئیس‌جمهور و اقدامات دولت را بسیار مناسب و بجا دانستند و تأکید کردند: مسائل غزه واقعاً مصیبت‌بار است و رژیم صهیونیستی با سواستفاده از غفلت دنیای اسلام، این فجایع را مرتکب می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: کشتار مردم غزه به‌دست صهیونیست‌های غاصب، باید دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به خود بیاورد تا دست از اختلاف بردارند و با یکدیگر متحد شوند.
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی رئیس جمهور در گزارشی از فعالیت‌های ۱۱ ماهه دولت گفت: ایجاد آرامش در بخش‌های مختلف کشور، مهار تورم، تلاش برای رفع مشکل رکود اقتصادی و ایجاد رونق اقتصادی، اجرای مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها، تأمین امنیت غذایی اقشار آسیب‌پذیر، کاهش هزینه‌های درمانی و قرار گرفتن همه مردم تحت پوشش بیمه، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات زیست‌محیطی، کنترل آب‌های مرزی و بروز کردن ساختار کشاورزی و افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت یازدهم است.
آقای روحانی موفقیت‌های دولت را مرهون الطاف الهی، حمایت‌های مردم و پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب دانست و تأکید کرد: امیدورایم مجموعه اقدامات دولت بتواند آینده بهتری را برای آحاد ملت فراهم کند.
در پایان این دیدار، حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.

Share