بيستمين روز بحران امنيتي عراق

استفاده داعش از کودکان به عنوان سپر انسانی در موصل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بحران عراق در شرایطی ۲۰ روزه شد که ارتش عراق با پیشروی از ۴ محور به سمت شهر تکریت مرکز استان صلاح‌الدین، وارد این شهر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بحران عراق در شرایطی ۲۰ روزه شد که ارتش عراق با پیشروی از ۴ محور به سمت شهر تکریت مرکز استان صلاح‌الدین، وارد این شهر شد؛ جایی که زادگاه صدام و بسیاری از سران رژیم بعث است

داعش ۹ نفر را در سوریه به صلیب کشید+عکس

13930408000673_PhotoLشبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش به صورت علنی و آشکار نه نفر را در شهر حلب سوریه اعدام کرده و آنها را به صلیب کشیدند.

براساس این گزارش، افراطیون داعش ۸ نفر که منتسب به یک گروه شورشی دیگر بودند را به جرم ارتداد و یک نفر از هم کیشان خود را به اتهام فساد به دارآویخته و مصلوب کردند.

بنابر گزارشها، این ۸ نفر روز گذشته در منطقه دیرالحفر در شرق استان حلب به دار آویخته شدند.

به گفته ناظران حقوق بشری وابسته به بریتانیا که در سوریه حضور دارند این اقدام فجیع در یک میدان اصلی شهر و در ملا عام انجام شده است.
تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در عراق از ۳۰۰ به ۵۰۰ نفر افزایش یافت

13930405000011_PhotoAدر جریان افزایش خشونت‌ها در عراق و اقدامات گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) شمار نظامیان آمریکایی در عراق از ۳۰۰ نفر به ۵۰۰ تن افزایش داشته است.

بر اساس گزارشی که وزارت دفاع عراق ۲۶ ژوئن منتشر کرد، ۵۰۰ نظامی آمریکایی تحت فرماندهی ژنرال «دانا پیتراد» به عراق فرستاده شد.

اما مقامات می‌گویند که بیشتر این افراد پیش از اعلام «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه قصد دارد بیش از ۳۰۰ مشاور برای کمک به بغداد به منظور مقابله با داعش اعزام کند، در عراق به سر می‌بردند.

اواخر وقت ۲۵ ژوئن ۴ تیم از نظامیان آمریکایی وارد بغداد شدند . به این ترتیب شمار گروه های مشاور نظامی آمریکایی مستقر در عراق به ۶ گروه رسید.

گفته می‌شود نظامیان آمریکایی در بخش های مختلفی فعالیت می کنند. از جمله در عملیات مشترکی در بغداد اقدامات داعش را زیرنظر دارند.
«قاسم عطا»: ۱۴۲ تروریست طی ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند

«قاسم عطا» سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در گزارش امنیتی امروز خود اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ تروریست کشته و ۵۱ خودروی آنها نابود شده است و ۱۰۲ پرواز بر فراز مواضع تروریست‌ها صورت گرفته که در برخی از آنها مواضع داعش به طور مستقیم هدف قرار گرفته است.

وی افزود که دانشگاه تکریت کاملا از حضور تروریست‌های داعش پاکسازی شده است و این دانشگاه تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و پرچم عراق بر فراز آن برافراشته شده است.

قاسم عطا با اشاره که خنثی شدن صدها بمب جاسازی شده در جادیه سامرا – تکریت تاکید کرد که این جاده مانند بغداد – تکریت کاملا در امنیت است و کاملا از حضور تروریست‌ها و مین‌های جاسازی شده پاکسازی شده است.

وی در ادامه گفت که هدف بعدی ما منطقه «منصوریه» در شرق بعقوبه است. ناحیه «دلی عباس» در ۴۰ کیلومتری شرق بعقوبه و تمام روستاهای مجاور آن پاکسازی شده‌اند و ۱۲ داعشی در این منطقه با همکاری نیروی هوایی ارتش و نیروهای داوطلب مردمی کشته شدند.
استفاده داعش از کودکان به عنوان سپر انسانی در موصل

13930408000563_PhotoAداعش که از زمان اشغال موصل انواع فشارها بر ساکنان این شهر اعمال کرده از کودکان این شهر به عنوان سپر انسانی طی عملیات‌های تروریستی خود استفاده می کند.

به عنوان مثال در ۱۷ ژوئن، تروریست‌ها ۱۰ کودک را از محله «۱۷ تموز» شهر موصل به گروگان گرفتند و طی عملیاتهای شناسایی خود از آنها استفاده کردند و تنها آنها را با خود همراه نکردند که آنها را مجبور می‌کردند سرهایشان را از ماشین بیرون کنند تا هیچ نیروی نظامی و امنیتی به سوی ماشین تیراندازی نکند.

در ۱۱ ژوئن نیز داعش همین کار را در محله «الوحده» انجام داده بود و بیش از ۱۰ کودک بین ۱۰ تا ۱۵ سال را با خود همراه کرده بود تا در حفر خندق و ایجاد سنگر از آنها استفاده شود.

وزارت حقوق بشر عراق نیز این امر را تایید کرده است.
/فارس

Share