از ۳۵ ایثارگر و جانباز دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قدردانی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در نشستی صمیمی با ۳۵ نفر از استادان و کارکنان ایثارگر و جانباز این واحد دانشگاهی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قدردانی شد. در نشست دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در نشستی صمیمی با ۳۵ نفر از استادان و کارکنان ایثارگر و جانباز این واحد دانشگاهی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قدردانی شد.
در نشست دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن درود به روح پرفتوح حضرت امام (ره) و سلام به محضر رهبر معظم انقلاب ، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر خصوصا شهید والا مقام بهشتی، گفت: برترین درود فرشتگان و بندگان صالحش نثار روح مطّهر شهیدان باد، که جان خود را نثار راه خدا کردند و از تعلقات زندگی به خاطر رضای دوست گذشتند و مصالح امت اسلامی را بر خواهش های نفسانی خود ترجیح دادند. امروز پرچم اسلام در جهان، به برکت فداکاری شهیدان عزیز است که به اهتزاز درآمده، و نام مبارک خداوند و عظمت اسلام به خاطر ایثار و تلاش آنان و دیگر مجاهدان راه حق است که فضای جهان را پرکرده است.
دکتر امیرتیموری همچنین امنیت پایدار در ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهدا دانست و ادامه داد:بدن‌های پاک بهترین جوانان این مرز و بوم قطعه قطعه شد تا امنیت در جامعه برقرار شود؛ بنابراین حفظ هر چه بیشتر وحدت بین آحاد مردم و مسئولان مورد نیاز است.
وی همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان در چند سال اخیر با شبیخون های فرهنگی وارد میدان شده و امروز با ابزار دیگری از جمله جنگ نرم علیه کشورمان اقدام می کنند، بهترین کار در این شرایط احیای فرهنگ ایثار و شهادت و هوشیاری جوانان در مقابل تهاجمات فرهنگی است.سرزمین پاک ایران نیز بیش از هر جای دیگر، مفتخر به داشتن ارزش های والا و اصیلی است که نمونه آن را در کمتر جایی می توان یافت.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به واژه ایثار بیان کرد : ایثار واژه ی مقدسی است که در شکل های مختلف تجلّی پیدا می کند . فداکاری، گذشت، مهرورزی، دوستی، محبت، بخشش مال مصادیق بارزی از ایثار هستند؛ اما والاترین مراتب رفتار ایثارگرانه را می توان درعرصه ی جهاد در راه خدا مشاهده کرد، که با نوشیدن شربت شهادت ، جانبازی و اسارت در چنگال دشمنان تؤام است . این گونه ایثارگری ها از چنان قداست و عظمت برخوردار هستند که سایر شکلهای ایثار در مقابل آنها ناچیز وکوچک به حساب می آیند.
دکتر امیرتیموری با تأکید بر نقش ایثار و شهادت طلبی بر حفظ دین و ارزشهای آن اذعان داشت : ایثارگری وشهادت طلبی نقش بسزایی درحفظ دین وارزشهای آن واستقلال کشور ایفا می کند . مراکز آموزشی درسطوح مختلف آن بستر مناسبی برای ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ صحیح می باشند زیرا از ابزارهای نفوذ فرهنگ، تغییر نگرش در افراد آن جامعه است و اقشار دانشجویان به جهت خصوصیات روان شناختی، اثر پذیرترین گروههای جامعه هستند که بیشترین ومفیدترین اوقات خود را در مراکز آموزشی می گذرانند. لذا با برنامه ریزی وسیاست گذاری های علمی و جامع می توان فرهنگ ایثارگری وشهادت را دراین مراکز به سطح قابل قبولی ارتقاء بخشید.
در ادامه جلسه هر یک از اعضای هیأت علمی و کارکنان جانبازو ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و در انتها در طی مراسمی از کلیه ایثارگران و جانبازان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با لوح سپاس قدردانی شد.
IMG_8379

Share