رسول جعفریان

از کولر آبی تا ساخت کباب شامی ضد ایدز در مصر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام رسول جعفریان در خبرآنلاین نوشت: از آخرین کشفیات بشر آن هم در مصر و فقط برای مصریان، ساخت نوعی کباب شامی است که ویروس ایدز را درمان می کند، آن هم توسط یک افسر ارتش مصر…. و بدین ترتیب مصر وارد عصر کوفته می شود. از هفتاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام رسول جعفریان در خبرآنلاین نوشت:

14-6-27-12549555از آخرین کشفیات بشر آن هم در مصر و فقط برای مصریان، ساخت نوعی کباب شامی است که ویروس ایدز را درمان می کند، آن هم توسط یک افسر ارتش مصر…. و بدین ترتیب مصر وارد عصر کوفته می شود.

از هفتاد سال قبل که کولر آبی در ایران رواج یافته، تا به امروز، ظاهر و باطنش هیچ گونه تغییری نکرده است. این دستگاه آب پاش یا به عبارتی آب حروم کن، همچنان با همان سیستم قدیمی کار می کند. طی این سالها نه در مصرف آب آن صرفه جویی شده و نه در برق و نه حتی شکل و شمایل آن و نه صدایش.

به نظر شما نام این جمود در یک صنعت ساده را چه می توان گذاشت؟ این که ما یک کولر آبی را هفتاد سال نگاه داشته ایم، بدون آن که شرکت یا شرکت های سازنده سر سوزنی تغییر در آن بدهند؟ این چه معنایی دارد؟ ناتوانیم، نمی خواهیم، فکر نمی کنیم. قانعیم … چی؟

حال به کولر های گازی جدید کره ای نگاه کنید که در طول کمترین زمان، چندین نسل عوض کرده و فقط طی این پنج سال گذشته، چندین تغییر مهم به لحاظ کیفیت، مصرف برق، ایجاد سرمایش، اندازه و… در آن ایجاد شده است. این تمدن با آن تمدن چه فرقی دارد؟

این در حالی است که ما معتقد هستیم علوم اولین و آخرین را در اختیار داریم و در این زمینه، اظهاراتی از ما سر می زند که گویی تمام عالم نیازمند معلومات ماست. فقط این سخن مهم ترین سخنران ما را در طول ۳۵ سال گذشته نگاه کنید:

…. رئیس ستاد … با بیان این که یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در عرصه تبلیغ وجود دارد کم توجهی به عرصه تفسیر است افزود: باید برای همه وزرات خانه ها یک کتاب تفسیر نوشته شود. به عنوان مثال بنده برای مسأله راه و ساختمان ۵۰۰ آیه تفسیری گردآوری کردم که به حالات مختلف ساختمان و ویژگی های یک ساختمان از نظر اسلام می پردازد که تاکنون کمتر به آن توجه شده است (خبرآنلاین).

اگر در قرآن پانصد آیه در باره راه و ساختمان باشد، طبعا با این همه تخصص های متنوع، باید چند آیه در باره هر یک از مسائل تخصصی و علمی در قرآن آمده باشد؟

سالها با دادن این امید به مردم که همه علوم از متون دینی استخراج می شود، هم به حیثیت دین لطمه زدیم و هم در عمل با تعطیل کردن عقل مردم کاری از پیش نبردیم. اگر هم در جایی اقدامی صورت گرفته، جایی بوده که مسیر علمی زندگی بشر که همان عقل خدادادی است، توانش را به کار انداخته و کاری انجام داده است.

اما آخرین خبر در این زمینه جالبتر است.

یک کباب شامی یا کتلت در مصر درست شده که نه تنها ویروس ایدز را درمان می کند بلکه تمام ویروسهای (البته فقط مصری) را درمان می کند.

این دارو که فقط برای «مصریان»‌ ساخته شده، مورد حمایت وزیر صحت مصر هم قرار گرفته و با آب و تاب و رنگ و لعاب علمی دادن به آن و چسباندنش به قرآن، آن هم در تلویزیون، سعی شده در این اوضاع وانفسا، حس مثبتی به نفع ارتش را در عموم مردم مصر و نسبت به این دولت ایجاد کند.

در این خبر آمده است که یک ارتشی با نام ابراهیم عبدالعاطی که افسر ارتش است مخترع این کشف بوده و بدین ترتیب تمام امراض مصریان را درمان می کند.

در همین حال، حزب آزادی و عدالت که وابسته به اخوان است، این را یک حقه سیاسی و اقدامی مسخره آمیز برای برای ترویج قدرت افسران و فریب مردم یاد کرده است.

البته این آولین و آخرین بار نیست که این قبیل مطالب گفته می شود. ما خودمان بحمدالله در کشورمان بارها از این کشف ها مربوط به سرطان و ایدز و جز اینها داشته ایم.

اما نکته اصلی این است که معلوم نیست چه زمانی قصد داریم خودمان را و حد و اندازه مان را بشناسیم و از عوام فریبی و بازیچه قراردادن قرآن دست برداشته و راهی را که صراط مستقیم حق است و در آن دین و اخلاق الهی، و عقل و درک آدمی همزمان با هم و در کنار هم حجیت دارند را برویم. من که هیچ امیدی ندارم. هیچ.
این هم لینک خبر

http://arabic.cnn.com/middleeast/2014/02/27/egypt-aids-machine

jafarian-12522901

مخترع “علاج الإیدز” معالج بالقرآن.. وانتقادات لدخول مصر بـ”عصر الکفته”

مصر وارد عصر کوفته می شود

Share