ادای احترام آتش‌نشانان جهان به آتش‌نشان فداکار ایرانی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «امید عباسی» فرمانده ۳۵ ساله ایستگاه ۶۸ سازمان‌آتش نشانی سال گذشته هنگامی که برای اطفای حریق در طبقه آخر یک ساختمان ۱۰ طبقه مسکونی به محل حادثه واقع در شهرک شهید باقری رفته بود، به علت سوختگی شدید و دودزدگی دچار مصدومیت شدید و ضربه مغزی شد و جان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «امید عباسی» فرمانده ۳۵ ساله ایستگاه ۶۸ سازمان‌آتش نشانی سال گذشته هنگامی که برای اطفای حریق در طبقه آخر یک ساختمان ۱۰ طبقه مسکونی به محل حادثه واقع در شهرک شهید باقری رفته بود، به علت سوختگی شدید و دودزدگی دچار مصدومیت شدید و ضربه مغزی شد و جان خود را از دست داد.

وی که در سال ۷۹ به استخدام آتش‌نشانی پایتخت درآمده بود، پیش از اینکه دچار حادثه شود، به همراه همکارانش جان دختربچه‌ای ۱۰ ساله را از مرگ حتمی نجات داده و وی را به فضایی امن منتقل کرده بود.

امید عباسی ماسک اکسیژن خود را در جریان آتش سوزی برداشت، روی صورت دختر بچه گرفتار در آتش گذاشت تا جان او را نجات دهد. اعضای بدن این آتش‌نشان فداکار نیز پس از مرگ مغزی به سه نفر اعطا شد.

حالا جمعی از جوانان ایرانی از طریق شبکه‌های مجازی از آتش نشان‌های جهان خواسته‌اند تا با عکس این آتش نشان ایرانی عکسی بگیرند تا به نوعی تجلیلی از او شده باشد و یاد و خاطره او زنده نگه داشته شود. از این رو، بسیاری از آتش نشان‌ها در کشورهایی مانند فرانسه، آفریقای جنوبی، آمریکا، نروژ، استرالیا و… در این پروژه همکاری کرده‌اند.

قرار است این عکس‌ها در کنار تصویرسازی‌های هنرمندان کشور‌ها مختلفی از جمله نروژ، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، تونس و ترکیه قرار گیرند و به همت گروه «تصویرگران هنر موگه» که در واقع جمعی کوچک از جوانان هنرمند ایرانی است، نمایشگاهی از این آثار در ایران برگزار شود.

آتش نشانان آفریقای جنوبی

آتش نشانان آفریقای جنوبی

آتش نشانان سوئدی

آتش نشانان سوئدی

آتش نشانان نروژی

آتش نشانان نروژی

آتش نشانان اهل کشور چک

آتش نشانان اهل کشور چک

26607d19855a7b9dc975cd1c642eac07

آتش نشانان استرالیایی

آتش نشانان استرالیایی

آتش نشانان آمریکایی همراه با تصویر آقای امید عباسی

آتش نشانان آمریکایی همراه با تصویر آقای امید عباسی

Share