معارفه معاون برنامه‌ریزی و معاون سیاسی فرماندار رشت

احمدی‌پور:تغییر مدیران گیلان تنها برنامه سیاسی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان جابه‌جایی‌ها را استفاده مناسب از تجربه و تخصص مدیران دانست و گفت: تغییر مدیران گیلان تنها برنامه سیاسی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد احمدی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای اداری فرمانداری این شهرستان با اشاره به آغاز به‌کار دولت جدید در سال گذشته اظهار کرد: کار و تلاش سیاست استاندار گیلان در راستای برنامه‌های دولت تدبیر و امید در استان است.

Ahmadipoorوی بر دوری از حاشیه‌ها و درگیری‌های غیر ضروری مدیران در گیلان تاکید کرد و افزود: اجرای سیاست‌های دولت نیازمند برنامه‌ریزی مدیران در بخش‌های مختلف است.

به گفته احمدی‌پور، هر دولت دارای شعاری است و برنامه مدون یک و پنج ساله دارد و وزارتخانه‌ها این برنامه‌ها را عملیاتی می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بسیاری از تغییرات پس از دوره چهار ساله را طبیعی خواند و بیان کرد: کارکنان و مدیران از سرمایه‌های استان هستند و برای استفاده مناسب از تجربه و تخصص آنها جابه‌جایی‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر مدیران گیلان تنها برنامه سیاسی نیست، تصریح کرد: استفاده بهینه از امکانات موجود از اهداف جابه‌جایی مدیران است.

احمدی‌پور گرایش وزارت کشور را استفاده از نیروهای داخلی دانست و خاطرنشان کرد: تشکیلات سیاسی حالت حاکمیتی دارد و بخشی از نیروهای سیاسی خارج از بدنه وزارت کشور هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، ورود عناصر جدید به بدنه وزارت کشور را به دلیل نهادینه نشدن احزاب در جامعه عنوان کرد.

وی با تاکید براینکه معاون فرماندار باید عنصر سیاسی باشد، یادآور شد: ساماندهی احزاب و گروه‌ها به عهده معاونان سیاسی است.

احمدی‌پور ایجاد شرایط مناسب برای تمام بخش‌ها را مسئولیت حوزه سیاسی دانست و اظهار کرد: مدیران در کنار اصول اساسی نظام اسلامی که غیر قابل تغییر هستند، باید به برنامه‌های دولت اعتقاد داشته باشند و بستر اجرایی شدن این برنامه‌ها را فراهم کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اینکه اگر برنامه‌های دولت اجرایی نشود مردم ضربه می‌بینند، بیان کرد: تامین امنیت در منطقه از وظایف اصلی شورای تامین در شهرستان‌ها است.

وی فرمانداران را مجریان برگزاری انتخابات خواند و تصریح کرد: مدیران بزرگ‌ترین اطمینان برای جامعه در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند.

احمدی‌پور ادامه همکاری با مدیران دستگاه‌های اجرایی را طبق سیاست‌های نظام و برنامه‌های اعلام شده از طرف دولت اعلام کرد و افزود: شوراهای شهر و روستا بهترین نقطه قوت برای برطرف کردن مشکلات مردم هستند.

*موقعیت منطقه‌ای ایران حساس است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در ادامه به موقعیت حساس ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: تمرکز گروه‌های تروریستی داعش در سوریه و عراق به منظور مقابله با انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه سازمان‌دهی گروه‌های تروریستی در منطقه پس از جنگ تحمیلی در افغانستان، سودان، لیبی، نیجریه و … انجام شده است، خاطرنشان کرد: امنیت ایران با درایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت محقق شده است.

احمدی‌پور خواستار استفاده از موقعیت موجود برای توسعه کشور شد و اظهار کرد: منابع کشور دچار مشکل شده و باید سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بر نگرش توسعه‌ای درون‌زا تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌ها باید بر مبنای نگرش مذکور انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان استفاده از امکانات اقتصادی متوسط، کوچک و مزیت‌های منطقه‌ای در توسعه را موثر دانست و بیان کرد: تولید محصولات ارگانیک از مزیت‌های کشاورزی در گیلان است.

وی با اشاره به ساحل و مناطق گردشگری بسیار در گیلان، تصریح کرد: مزیت‌های مذکور برای جبران کاهش سرمایه‌گذاری باید مورد توجه جدی مدیران باشد.

*مدیران شهرستانی منتظر اعلام برنامه کشوری نباشند

احمدی‌پور بر ابتکار مدیران شهرستانی در ارائه برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: مدیران شهرستانی تنها نباید منتظر اعلام نظر از مرکز و استان باشند و از مسئولان استانی و کشوری کمک بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان یادآور شد: مدیران باید برنامه توسعه شهرستانی را در چارچوب برنامه پنج ساله بررسی کرده و برنامه‌ریزی داشته باشند.

در مراسم مذکور محمد مجد رحیم‌آبادی معاون برنامه‌ریزی و علی وارسته بهدانی معاون سیاسی فرماندار رشت معرفی شدند.
/فارس

Share