در راستاي توسعه فضای ورزشی

احداث مجموعه زمین ورزش های ساحلی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیریت روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از احداث مجموعه ورزشهای ساحلی در محدوده طرح ساحلی این منطقه خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیریت روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از احداث مجموعه ورزشهای ساحلی در محدوده طرح ساحلی این منطقه خبر داد و افزود: این پروژه ورزشی – گردشگری در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع در چند فاز به اجراء در می آید که در مرحله نخست زمین فوتبال ساحلی در ابعاد ۲۸ در ۳۷ متر احداث می شود.

Fotbale Saheli مراحل طراحی و اجرای این پروژه از سوی معاونت فنی عمرانی سازمان صورت می گیرد و بعد از ماه مبارک رمضان آماده بهره برداری مردم و گردشگران است.

خاک برداری و تسطیح زمین به عمق ۴۵ سانتی متر و در ابعاد ۴۰ در۵۰ متر، الک کردن (سرند) ماسه بادی، فنس کشی پشت دروازه ها بهمراه نصب دروازه های فوتبال با ابعاد داخلی ۲.۲ در ۵.۵ متر و تجهیزات ورزشی مراحل مختلف عملیات فنی اجرای این پروژه را شامل می شود.

لازم به ذکر است سکوی تماشاگران با اسکلت فلزی به طول ۲۴۰ متر در ۴ ردیف با گنجایش ۲۵۰ نفر از بخشهای جنبی این زمین ورزشی فوتبال ساحلی بوده و تجهیز مجموعه به امکانات خدماتی لازم، مسقف نمودن سکوی تماشاگران و احداث زمین والیبال در مرحله دوم این طرح به اجراء در می آید.

این گزارش تأمین فضای مدرن برای انجام ورزشهای ساحلی در محدوده ساحلی-گردشگری منطقه را از برنامه های این سازمان بیان کرد و افزود: با عنایت به وجود جاذبه های مختلف گردشگری در این منطقه، بالا بردن سطح خدمات قابل ارائه به گردشگران، متنوع نمودن خدمات و توسعه فضای ورزشی مورد نیاز مسافرین، ایجاد زیرساختهای لازم برای برگزاری مسابقات ساحلی در منطقه، توسعه ورزbشهای ساحلی میان مردم روستاهای محدوده و گردشگران منطقه و افزایش روحیه نشاط و شادابی در میان نسل جوان از مهمترین اهداف احداث مجموعه ورزشی ساحلی در منطقه آزاد انزلی است.

گفتنی است استان گیلان با دارا بودن سواحل مناسب یکی از قطبهای اصلی ورزشهای آبی – ساحلی کشور بوده و این مجموعه ورزشی بنا به درخواست ورزشکاران و علاقمندان این رشته از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص احداث زمینهای ورزش ساحلی، توسعه و استعدادیابی این رشته ها در طرح ساحلی این منطقه احداث می شود.

Share