بیست‌ و پنجمین روز بحران عراق

احتمال زخمی شدن خلیفه خودخوانده/هلاکت شمار زیادی از سرکردگان داعش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منابع عراقی تاکید کردند اطلاعات تقریبا موثقی در دست دارند که نشان می دهد ابوبکرالبغدادی سرکرده گروه تروریستی دولت اسلامی در حمله هوایی ارتش عراق زخمی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منابع عراقی تاکید کردند اطلاعات تقریبا موثقی در دست دارند که نشان می دهد ابوبکرالبغدادی سرکرده گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در حمله هوایی ارتش عراق زخمی شده است.

یگان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد اطلاعاتی تقریبا موثق و قطعی در اختیار دارد مبنی بر اینکه ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله هوایی جنگنده های ارتش عراق در شهر القائم در استان الانبار زخمی شده است.
۱۲:۲۳ هلاکت ۲ سرکرده نظامی داعش/حمله هوایی مقر تروریستها در صلاح الدین

آمریکا: "اسرائیل" به سوریه حمله کردهنیروهای امنیتی عراق طی درگیری با تروریست های داعش در استان الانبار دو فرمانده نظامی داعش را به هلاکت رساندند.این افراد فرماندهان نظامی شهرهای القائم و البوکمال بودند و “ابوعلی الموصلی” و “ابومحمد التونسی” نام دارند.

ابومحمد التونسی فرمانده نظامی داعش در شهر البوکمال سوریه و ابو علی الموصلی فرمانده داعش در شهر القائم بودند.

خبر دیگر اینکه جنگنده های ارتش عراق صبح امروز مواضع داعش در شمال استان صلاح الدین را بمباران کردند. بر اثر این حمله که در منطقه الشرقاط صورت گرفت شماری از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند.

۱۲:۰۲ حمله به منزل وزیر آموزش و پرورش/هلاکت ۸۸ داعشی و انهدام ۱۲ خودرو در تکریت

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که افراد مسلح داعش به منزل وزیر آموزش و پرورش عراق در یکی از روستاهای الحویجه در جنوب غرب این استان حمله کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: افراد مسلح پس از حمله به منزل “محمد علی تمیم” با استفاده از دو خودرو پارک شده در این منزل پا به فرار گذاشتند و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

پایگاه خبری الغدپرس نیز به نقل از دستگاه مبارزه با تروریسم گزارش داد: ۸۸ تروریست داعش در عملیات امنیتی نیروهای ارتش عراق در منطقه “القصر الرئاسی” در شهر تکریت به هلاکت رسیدند.

در این عملیات همچنین ۱۲ خودروی تروریست های داعش منهدم شد. این عملیات با پشتیبانی عشایر و نیروی هوایی عراق انجام شد.

۱۱:۱۲  هلاکت ۴۰ تروریست داعشی در شمال بابل/دو خودرو حامل سلاح منهدم شد

منابع امنیتی عراق از انهدام دو خودرو حامل سلاح تروریستها در شمال استان بابل و انهدام دو خودرو حامل سلاح آنها در تکریت خبر دادند.

یک منبع امنیتی به المسله گفت : ۴۰ تروریست داعش در حملات هوایی و توپخانه ای ارتش عراق به مواضع آنها در شمال استان بابل به هلاکت رسیدند.

انهدام دو خودرو حامل سلاح داعش در تکریت

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در تکریت گفت جنگنده های ارتش توانستند دو خودرو حامل سلاح و تروریست را در تکریت منهدم کنند.

قاسم عطا سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق هم اعلام کرد نیروهای امنیتی توانستند مفتی داعش را در منطقه العوینات تکریت به هلاکت برسانند.

تروریستهای داعش پیشتر ۵۰ شهروند از طایفه شبکی(کردهایی که اکثر آنها شیعه هستند) را در جنوب شرقی موصل برای استفاده به عنوان سپرانسانی ربوده بودند.
/مهر

Share