مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خبر داد

اجرای طرح «مشاوره حقوقی رایگان» در مساجد شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم با توجه به مسائل و مشکلات عدیده حقوقی که بطور ملموس مردم شهر با آن مواجه هستند و بسیاری از آنها از لحاظ مالی امکان رجوع به وکیل و پرداخت هزینه‌های هنگفت را ندارند طرح مشاوره حقوقی با همکاری پنج تن از وکلای پایه یک دادگستری استان در مساجد شهر رشت اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه روزبه روز ارتباطات خصوصی مردم افزایش یافته و نوع این ارتباطات از پیچیدگی خاصی برخوردار شده است، اظهار کرد: افراد علاوه بر تعامل حقوقی با دولت، مراودات و مبادلات بسیار زیادی از قبیل معاملات ملکی و روابط تجاری و غیره دارند که این امر موجبات سوء استفاده برخی افراد سودجو را فراهم کرده است.

ShowImage.aspxوی ادامه داد: عدم آگاهی‌های حقوقی مردم در این معاملات موجب تضرر آنها و کسب منافع نامشروع برای سودجویان می‌شود و از این طریق ضررهای جبران ناپذیری به افراد زیان دیده و در نهایت به جامعه وارد می‌شود.

حجت الاسلام پورابراهیم تصریح کرد: با توجه به مسائل و مشکلات عدیده حقوقی که بطور ملموس مردم شهر با آن مواجه هستند و بسیاری از آنها از لحاظ مالی امکان رجوع به وکیل و پرداخت هزینه‌های هنگفت را ندارند طرح مشاوره حقوقی با همکاری پنج تن از وکلای پایه یک دادگستری استان در مساجد شهر رشت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح وکلا با استعانت از آیه شریفه قرآن و با تکلیف به پرداخت زکات علم خود در راستای مرتفع کردن این مشکلات و افزایش آگاهی‌های حقوقی همشهریان و رفع هرگونه شبهات و ابهامات حقوقی پنج شنبه هر هفته در مساجد حضور می‌یابند.

حجت الاسلام پورابراهیم اظهارکرد: ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی و مساعدت به هم نوع و گسترش اخلاق در جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

Share