یونس رنجکش خبرداد

اجرای طرح آموزش حقوق شهروندی در دستگاههای اجرایی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از اجرای طرح آموزش حقوق شهروندی در دستگاههای اجرایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از اجرای طرح آموزش حقوق شهروندی در دستگاههای اجرایی استان خبر داد.
ranjkeshmedیونس رنجکش درجمع کارشناسان حقوقی دستگاههای اجرایی استان گیلان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح آموزش و آشنایی کارکنان سازمانها و نهادهای دولتی با حقوق شهروندی است.
وی اضافه کرد: آشنایی کارکنان دولت و بازآموزی حقوق شهروندی برای آنان موجب افزایش سطح رضایتمندی عمومی از دستگاههای اجرایی و پیشگیری از هنجارگریزی های قانونی می شود.
وی ادامه داد: اگر شهروندان با حقوق خود و دیگران بهتر آشنا شوند آنگاه در تعاملات اجتماعی نیز همراهی ها بیشتر انجام می گیرد.
به گفته وی،احیای حقوق شهروندی موجب افزایش ضریب امنیت عمومی در جامعه می شود و براین اساس دولت تدبیر و امید هم به دنبال گسترش فرهنگ حقوق شهروندی است و منشور آن را نیز در ۱۰۰ روز اول استقرار دولت جدید تدوین کرده بود.
وی ادامه داد: در طرح آموزش حقوق شهروندی در دستگاههای اجرایی گیلان بنا داریم تا از ظرفیت نیروهای متخصص و آشنا به مباحث حقوقی این دستگاهها استفاده کنیم و تاکنون بیش از ۶۰ کارشناس با همکاری دستگاههای اجرایی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در ادامه این جلسه به فضایل ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار داشت این ماه پرفضیلت هم فرصتی است برای اصلاح رفتارها و قرارگرفتن در چهارچوب های زندگی معنوی که اولین گام برای احیای حقوق شهروندی است.
وی اضافه کرد:درک درست از حقوق افراد جامعه از ضرورت هایی است که شهروندان باید به آن توجه و در بسترسازی های فرهنگی و اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی گفت:فرهنگ حقوق شهروندی موجب اصلاح ساختارهای رفتاری در جامعه می شود و برمبنای آن می توانیم به ایده آل های خود در زندگی نزدیک شویم.
رنجکش افزود: امروز برای پیشگیری از رفتارهای هنجارگریزی که در جامعه وجود دارد نیازمند گسترش آموزه های صحیح زندگی و تغییر سبک زندگی خو کرده به آن هستیم که یکی از محوری ترین موضوعات در این زمینه آشناشدن شهروندان جامعه با حقوق یکدیگر است.
وی برنامه ریزی های آموزش برای جامعه هدف مختلف در گیلان را از برنامه ریزی های اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری در زمینه حقوق شهروندی عنوان و اظهار داشت:تلاش داریم تا اقدامات فراگیری را در این زمینه انجام دهیم.
در ادامه این جلسه کارشناسان حقوقی دستگاههای اجرایی دیدگاههای خود را پیرامون موضوعات حقوق شهروندی و راهکارهای گسترش فرهنگ حقوق شهروندی ارائه کردند.
گفتنی است بزودی برای اولین بار طرح جامع آموزش حقوق شهروندی در دستگاههای اجرایی استان برگزار می شود.

Share