آخرین وضعیت لژیونرهای ایرانی در بازار نقل و انتقالات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با پایان دور گروهی جام‌جهانی و بازگشت شانزده تیم به خانه، بازار و نقل و انتقالات فوتبال داغ داغ است. نمایش تیم‌ها در دور گروهی و خودنمایی چهره‌های کم نام و نشانی که آوردگاه جام‌جهانی را فرصت مناسبی برای خودنمایی خود یافته بودند در کنار ستاره‌هایی که یک‌تنه تیمشان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با پایان دور گروهی جام‌جهانی و بازگشت شانزده تیم به خانه، بازار و نقل و انتقالات فوتبال داغ داغ است. نمایش تیم‌ها در دور گروهی و خودنمایی چهره‌های کم نام و نشانی که آوردگاه جام‌جهانی را فرصت مناسبی برای خودنمایی خود یافته بودند در کنار ستاره‌هایی که یک‌تنه تیمشان را در جام نگه داشته بودند، سر آژانس‌های نقل و انتقالات فوتبال را حسابی شلوغ کرده تا بازیکنان را به تیم‌های دلخواهشان برساند.

 تیم ملی فوتبال ایران، یکی از آن شانزده تیمی بود که کارش در مرحله گروهی جام‎‌جهانی پایان یافت و حالا بازیکنانش باید به لطف بازی کردن در جام‌جهانی و درخشش در این بازی‌ها، تیم‌های آینده خود را بشناسند.

وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران پیش از جام‌جهانی چندان خوب نبود. آن‌ها یا در تیم‌ها دسته دو لیگ‌های اروپایی بودند و یا تیمشان به دسته دو سقوط کرد. قوچان‌نژاد و شجاعی که در دسته دو فوتبال انگلستان و اسپانیا حضور داشتند، رتبه درخوری کسب نکردند تا تیمشان در این فصل هم در‌‌ همان دسته بماند و دژاگه و داوری و جهانبخش هم نتوانستند به ماندن تیم‌هایشان در دسته اول کمکی کنند و فولام و برانشوآیگ و نایمخن در فصل گذشته سقوط کردند.

هم اکنون اما امید می‌رفت پس از جام‎جهانی فوتبالیست‌های ایرانی و لژیونر‌هایش مقصدهای بهتری از دسته دو لیگ‌های اروپایی بیابند اما در میان پیشنهادهایی که تاکنون مطرح شده، هیچ پیشنهاد اعجاب‌انگیز خاصی دیده نمی‌شود.

hV1393955105

اشکان دژاگه: لیورپول؟

اشکان دژاگه موفق‌ترین بازیکن ایرانی فصل پیش بود که بازی‌های درخشانی در لیگ بر‌تر انگلستان و باشگاه فولام انجام داد، ولی بازی‌های خوب او هم مانع سقوط این تیم لندنی نشد؛ حتی بدون در نظر گرفتن نمایش خوب دژاگه در ترکیب تیم ملی ایران در جام‌جهانی هم برای اشکان پیشنهادیی از آلمان و انگلستان وجود داشت و دارد. البته به نظر می‌رسد خود اشکان علاقه‌مند است تا فوتبالش را در لیگ جزیره پیگیری کند و برای همین چندان روی پیشنهاد باشگاه‌های آلمانی نظیر هرتابرلین فکر نمی‌کند.

وب‌سایت FootballFanCast در بررسی بازیکنانی که در جام‌جهانی حضور درخشانی داشته‌اند، اشکان دژاگه را بازیکن مطلوبی برای باشگاه لیورپول و برندن راجرز می‌داند. این وب‌سایت می‌نویسد: تیم فوتبال لیورپول فصل گذشته پس از ۲۴ سال در آستانه قهرمانی لیگ بر‌تر انگلیس قرار داشت؛ اما سرانجام با دو امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی، نایب‌ قهرمان شد و برندان راجرز برای تقویت خطوط گوناگون تیمش نیاز به جذب چند بازیکن دارد.

در این گزارش که با نام «شش ستاره جام جهانی که لیورپول باید از گروه F به خدمت بگیرد»، منتشر شده، نام اشکان دژاگه، بازیکن تیم ملی ایران هم به چشم می‌خورد. هافبک ۲۷ ساله تیم ملی ایران که در حال حاضر در فولام است و در پست هافبک راست بازی می‌کند، ارزشی حدود سه میلیون یورو دارد.

بر پایه این گزارش، دژاگه که در تیم ملی ایران عضویت دارد، پیش از این در همه رده‌های سنی آلمان (به غیر از تیم ملی بزرگسالان آلمان) بازی کرده و خود را بازیکنی تأثیرگذار نشان داده است. دژاگه بازیکنی سریع و پا به توپ است و به‌‌ همان اندازه که در کارهای هجومی تأثیرگذار است در کارهای دفاعی تیمش هم به خوبی شرکت می‌کند. در حالی که فولام به دسته پایین‌تر سقوط کرده، لیورپول باید سراغ اضافه کردن چنین بازیکنانی به ترکیب تیمش برود تا در فصل پیش ‌روی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حرفی برای گفتن داشته باشد. دژاگه زمانی‌ که در ولفسبورگ در کنار بازیکنی همچون ادین ژکو بازی می‌کرد در قهرمانی این تیم در بوندس‌لیگا نقشی محوری داشت.

به جز شایعاتی که در خصوص اشکان و لیورپول وجود دارد تا کنون نام سه تیم اورتون، هرتابرلین و هانوفر برای هم به عنوان مقاصد بعدی دژاگه مطرح شده است؛ چیزی که مسلم است، به ‌رغم حضور فیلیکس ماگات در فولام اشکان فوتبالش را در فصل جدید لیگ بر‌تر در تیمی غیر از فولام دنبال خواهد کرد.

بی

گوچی: دسته انگلستان یا هلند؟

او تک گل تیم ملی ایران را در جام‌جهانی به ثمر رسانده و با همین یک گل به تنها گلزن تاریخ باشگاه چارلتون در جام‌جهانی بدل شده است. هواداران چارلتون در ایام جام‌جهانی حسابی نظرشان را درباره گوچی عوض کرده‌اند و حالا خواهان ماندن بازیکن قرضی استاندارد لیژ در چارلتون هستند. گوچی در هر سه بازی در ترکیب اصلی ایران بود و ۹۰ دقیقه کامل بازی کرد تا کاملا در ویترین قرار بگیرد. دوندگی بی‌امان رضا در این سه بازی و نقش بسیار کلیدی و موثر در تک حملات ایران و موقعیت‌هایی که در برابر نیجریه و آرژانتین خلق کرد، سبب شده تا نگاه‌ها به مهاجم ایرانی دوخته شود.

به جز چالتون امروز باشگاه بلکپول، دیگر تیم حاضر در چمپیونز شیپ «دسته یک فوتبال انگلستان» هم برای به خدمت گرفتن قوچان‌نژاد ابراز تمایل کرد. بر اساس گزارش منتشره در سایت «clubcall» رضا قوچان‌نژاد، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که در حال حاضر عضو تیم چارلتون است مورد توجه خوزه ریکا، سرمربی پیشین خود قرار گرفته است. ظاهراً عملکرد وی در جام بیستم ریگا را که به تازگی سرمربی بلکپول شده، تحت‌ تأثیر قرار داده است. ریگای بلژیکی پیش از این هدایت تیم‌های استاندارد لیژ و چارلتون را بر عهده داشته است.

بلکپول فصل گذشته با ۴۶ امتیاز در مکان بیستم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول انگلیس به نام چمپیونشیپ لیگ قرار گرفت و از سقوط به دسته پایین‌تر گریخت. گوچی در نقل‌و‌انتقالات زمستانی ۲۰۱۴ از استاندارد لیژ بلژیک به چارلتون پیوست و با این تیم به مقام هجدهمی لیگ دسته اول انگلیس رسید.

به جز دسته اول لیگ انگلستان از هلند هم به عنوان مقصد احتمالی قوچان‌نژاد یاد می‌شود. رضا سابقه بازی در لیگ هلند را دارد و رسانه‌های هلندی در زمان بازی‌های تیم ملی در جام جهانی، توجه ویژه‌ای به رضا داشته‌اند. از کامبور به‌عنوان مقصد احتمالی قوچان‌نژاد نام برده می‌شود.

13-12-3-994jahanbakhsh_nec1

جهانبخش: منچستر چلسی یا دسته دو هلند!

علیرضا جهانبخش جوان در هر سه بازی ایران در جام‌جهانی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و حضور تإثیرگذاری هم داشت. با این حال هنوز خبری از پیشنهادهای جدید به این بازیکن نیست و بر خلاف شایعاتی که وب‌سایت‌های ترانسفر در خصوص انتقال او به منچستریونایتد یا چلسی مطرح شده، هنوز که هنوز است او بازیکن نایمخن هلند است و صفحه باشگاه نایمخن هم از حضور نیافتن او در تمرینات نایمخن به دلیل حضور در جام‌جهانی خبر داده است.

هرچند علاقه‌مندان باشگاه نایمخن هلند امیدوارند علیرضا در تیمشان بماند، خود علیرضا و هواداران ایرانی تیم ملی منتظرند تا در روز‌ها آینده شایعات حضور او در منچس‌تر یا چلسی به تحقق بپیوندد.

139208291547189501579033

دنیل داوری: بازی در دامنه آلپ!

دنیل داوری تنها بازیکنی لژیونری بود که پیش از جام‌جهانی تکلیف تیم فصل بعدش را مشخص کرده و از بوندس‌لیگای آلمان، راهی لیگ سوئیس و تیم گراس هاپرز شد. داوری با بستن قرارداد دو ساله تا پایان فصل ۲۰۱۶ برای تیم گراس هاپرز، پرافتخار‌ترین تیم سوئیس بازی خواهد کرد. خیلی‌ها پیش از جام‌جهانی بر این باور بودند که او با انتخاب تیمی از لیگ سوئیس اشتباه کرد، ولی با توجه به بازی نکردن در جام‌جهانی شاید چندان هم انتخاب بدی نداشته.
78164-232970-1401431297
بیت‌آشور: بازی نکرد و به ونکور بازگشت

تکلیف بیت‌آشور هم مانند داوری است. او هم فرصت بازی در جام‌جهانی را نیافت تا تیم فصل بعدش‌‌ همان تیم قبلی باشد. اگرچه او در تیم ملی به کار کارلوس کی‌روش نیامد، در کانادا سرمربی این تیم بی‌تابانه منتظر حضور او در ترکیب تیمش است. استیون بیت آشور در باخت صفر-۲ تیم به کلرادو رپیدز در لیگ فوتبال آمریکا، بازی هم تیمی‌هایش را از روی نیمکت دنبال کرد اما بازگشت او به تمرینات ونکوور بعد از حضور در جام جهانی، سوژه جالبی برای مارک وبر خبرنگار سایت theprovince است.

او نوشته استیون بیت آشور با پرواز سائوپائولو به تورنتو خودش را به کانادا رساند تا در تمرینات تیمش شرکت کند. او البته این شانس را نداشت که برای ایران در جام جهانی بازی کند و حالا می‌خواهد دوباره برای ونکوور به میدان برود.

استیوی می‌گوید: «به سرمربی تیم گفتم که آماده بازی هستم. خیلی از بازیکنانی که از جام‌جهانی برمی‌گردند می‌خواهند استراحت کنند اما من دوست دارم بازی کنم».

43496320250812798577

مسعود شجاعی: جزایر قناری!

شجاعی از زندگی در جزایر قناری لذت می‌برد و همین موجب شده تا همچنان لاس پالماس، مهم‌ترین مقصد این بازیکن مطرح باشد. شجاعی که فصل خوبی را در لاس پالماس داشته به ‌رغم شایعات نه چندان قوی که در خصوص یکی دو تیم لالیگایی وجود دارد احتمالا‌‌ همان جزایر قناری را برای ماندن انتخاب خواهد کرد. او که فصل نسبتا خوبی را در این تیم پشت سر گذاشت قبل از ترک این تیم اعلام کرد که بعد از پایان جام جهانی درباره مقصد بعدی‌اش تصمیم گیری می‌کند.

Sardar-Azmoun-biographya-com-5

سردار آزمون: از لیک روسیه تا لیگ بر‌تر!

با خط خوردن سردار آزمون از ترکیب تیم ملی در جام‌جهانی اخباری که از حضور او در آ. ث میلان، آرسنال و لیورپول حکایت می‌کرد، هم فروکش کرده تا هنوز معلوم نباشد مقصد بعدی سردار جوان فوتبال ایران کجاست. عملکرد قابل قبول سردار آزمون در روبین کازان باعث شده بود که آرسنال و همچنین میلان مشتریان جدی سردار باشند و نام باشگاه‌های لیورپول، تاتنهام و حتی بارسلونا هم به‌عنوان مشتریان این بازیکن جوان ایرانی مطرح شود. سردار که به اردوی تیم ملی دعوت شده بود، امیدوار بود با حضور در جام جهانی به یکی از این پیشنهاد‌ها جواب مثبت دهد اما حذف او از فهرست نهایی تیم ملی تمام معادلات را به هم زد تا سردار اعلام کند که فعلا برنامه‌ای برای بازی در بالا‌ترین سطح فوتبال اروپا ندارد و می‌خواهد در روسیه به فوتبالش ادامه دهد.

مدیر برنامه او مدعی شده بود که زنیت روسیه سردار را می‌خواهد و احتمال حضور آزمون در لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد اما سردار فعلا که در تمرینات روبین کازان شرکت می‌کند. او در روزهای گذشته عکس‌هایی از حضورش در تمرینات روبین کازان را منتشر کرده و هنوز برای آینده‌اش تصمیمی نگرفته است.

تابناک/

Share