استاندار گيلان در نشست روساي مراکز آموزش عالي

۷۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان گیلان بیکار هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست روسای مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی استان گیلان با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد گفت: شکوفایی اقتصادی بدون تکیه به شرکت های دانش بنیان بی معنا خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست روسای مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی استان گیلان با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد گفت: شکوفایی اقتصادی بدون تکیه به شرکت های دانش بنیان بی معنا خواهد بود.SONY DSC

دکتر محمدعلی نجفی با بیان اینکه استان گیلان در دانش و تحقیق از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است گفت: علی رغم این افتخارات، بیکاری یکی از جدی ترین معضلات استان است.چراکه نتوانستیم از این توانمندی ها استفاده کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان افزود :تکیه بر اقتصاد دانش محور یکی از اهاداف وبرنامه های جدی برای کاهش بیکاری وایجاد اقتصاد پایدار است.

دکتر نجفی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نقش محوری در پیشرفت جوامع دارند گفت: باید از بنیه و توانمندی های دانشجویان و دانش آموختگان در توسعه کشور بهره مند شویم

وی با بیان اینکه بدون علم و فناوری به توسعه پایدار نخواهیم رسید گفت: شکوفایی اقتصادی بدون تکیه به شرکت های دانش بنیان بی معنا خواهد بود.

استاندار با بیان اینکه ۷۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان بیکار هستند گفت: این معضل اصلا قابل پذیرش نیست و برای استان شکننده است.

دکتر نجفی افزود: از هر سه فارغ التحصیل گیلانی یک نفر وارد بازارکار می شود و عدم استفاده از پتانسیل این نخبگان آسیب جدی در توسعه کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۷۶ درصد صنایع صنعتی و کارخانجات استان طی سالهای اخیر در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل هستند گفت: باید از ظرفیت دانشگاهیان برای احیای این مراکز استفاده کنیم.

jpg1407وی با اشاره به بخش گردشگرپذیری استان که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد گفت: سرمایه گذاری گردشگری در استان محدود به استان نیست بلکه سرمایه گذاری ملی است در این راستا نیازمند احداث اقامتگاههای زیبا برای گردشگران هستیم.

در این نشست همچنین جمعی از روسای دانشگاه ها و نخبگان استان در مورد مسائل مختلف استفاده از توانمندی های علمی پژوهشگران و محققان در جامعه مباحثی را بیان کردند.

Share