با قید وثیقه

۶ جوان تهرانی ویدیو کلیپ «هپی»آزاد شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ریحانه طراوتی، یکی از این دستگیرشدگان در اینستاگرام خود عکسی پس از آزادی‌اش منتشر کرده و در زیر آن نوشت:«من برگشتم. از فرل (ویلیامز) و همه کسانی که دلواپس ما بودند تشکر می‌کنم.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ریحانه طراوتی، یکی از این دستگیرشدگان در اینستاگرام خود عکسی پس از آزادی‌اش منتشر کرده و در زیر آن نوشت:
«من برگشتم. از فرل (ویلیامز) و همه کسانی که دلواپس ما بودند تشکر می‌کنم.» همکار افشین سهرابی، یکی دیگر از دستگیرشدگان نیز در توییتر خود خبر از آزادی او داده است. روز سه‌شنبه‌ فرمانده پلیس تهران خبر داده بود که همه کسانی که در نسخه ایرانی این موزیک ویدئو نقش داشتند، شناسایی و بازداشت شده اند.

n000142764-bسردار ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران در گفتگو با سیما، ضمن تائید بازداشت این افراد گفته بود که این دختران و پسران طی دو ساعت شناسایی و ظرف شش ساعت همه دستگیر شده اند. در گزارش تلویزیون که با جمله ” آبرویی که در سراب تست بازیگری ریخته شد” آغاز می‌شود، آمده که این افراد توسط گروهی”اغفال” شده‌اند.

با فاصله‌ای اندک پس از انتشار خبر دستگیری این شش نفر، بلومبرگ، گاردین، نیویورک‌تایمز، هافینگتون‌پست، بازفید و ده‌ها رسانه معتبر جهانی به پوشش متن و حاشیه ماجرا پرداختند و با گذشت مدت‌زمانی کم از زمان پخش این گزارش در تلویزیون سراسری ایران٬ موج‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی به زبان فارسی و انگلیسی برای آزادی آن‌ها به راه افتاد.

در این گزارش یک دقیقه و ۳۵ ثانیه‌ای گفته شده که این جوانان که در کوچه‌ها و پشت‌بام خانه‌ای در تهران با آهنگ فارل ویلیامز می‌رقصند، «در سراب تست بازیگری آبروی خود را ریخته‌اند» یا گفته می‌شود «جوانانی‌اند که می‌خواستند هنرپیشه شوند اما سر از ناکجاآباد درآورده‌اند.» آنها در حالی که پشت‌شان به دوربین است٬ به شیوه سنتی صدا و سیما اعتراف می‌کنند که فریب فردی را خورده‌اند که به آن‌ها گفته چیزی از آنچه ضبط می‌شود در جایی پخش نخواهد شد.

ساعاتی پس از انتشار گزارش این ماجرا در رسانه‌های جهانی٬ فارل ویلیامز٬ سازنده آهنگ «هپی» که تا کنون نسخه‌های متعددی از موزیک‌ویدئوی آن در سراسر جهان توسط طرفداران و علاقمندانش ساخته‌شده و از مجموع آن‌ها اولین موزیک‌ویدئوی ۲۴ ساعته تاریخ» تهیه شده٬ در صفحه فیس‌بوک خود به بازداشت جوانان ایرانی واکنش نشان داد. فارل ویلیامز در این پست فیس‌بوکی نوشت: «بیش از حد تصور مایه تاسف است که این بچه‌ها فقط به خاطر تلاش برای ترویج شادی دستگیر شده‌اند.»

توییتر انگلیسی منسوب به حسن روحانی نیز پس از انتشار خبر دستگیری این جوانان نوشت: «شادی حق مردم ما است. ما نباید در برابر رفتارهایی که از شادی ناشی می‌شوند، بسیار سختگیر باشیم.»
ویدئویی که این افراد با ذکر نام خود در پایان کلیپ منتشر کرده بودند و ظرف چند هفته بیش از ۲۰۰ هزار بیننده داشت٬ حالا از دسترس خارج شده است٬ اما کاربران نسخه‌های دیگری از آن را در پلت‌فرم‌های گوناگون آپلود کرده و در دسترس قرار داده‌اند./بهار

 

Share