اختصاصي پايگاه اطلاع رساني ديارميرزا

گفتگوی دیارمیرزا با بازیکن گیلانی تیم ملی فوتسال دانشجویی ایران

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,از عدم حمایت مسئولین استان و بی توجهی به رشته ی فوتسال گلایه مند بود.می گفت زمانی فوتسال گیلان در سطح اول کشور قرار داشت اما امروز هیچ نام و نشانی از ان دوران پرشکوه به یادگار نمانده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,از عدم حمایت مسئولین استان و بی توجهی به رشته ی فوتسال گلایه مند بود.می گفت زمانی فوتسال گیلان در سطح اول کشور قرار داشت اما امروز هیچ نام و نشانی از ان دوران پرشکوه به یادگار نمانده است.خبرنگار دیارمیرزا با  بازیکن رشتی تیم ملی فوتسال دانشجویی ایران گفتگوی انجام داده است که در زیر می خوانید.

ضمن سلام و خوش آمد گویی خواهش می کنم خودتان را معرفی کنید.

untitled25بسم الله الرحمن الرحیم .بنیامین عموزاده هستم متولد ۲۳ تیر سال ۱۳۶۵ در رشت.
فوتسال را از چه زمانی آغاز کردید؟ و در مقدمه توضیح کوتاهی درخصوص سابقه ی خود بدهید.
زمینه آشنایی من با فوتسال بصورت اتفاقی بود زمانی که غرق نجات استخر بودم.حدود ۹ سال پیش با پیشنهاد آقای سعید صمدی و زیرنظر ایشان که برای من بسیار زحمت کشیدند در سالن الغدیر رشت فوتسال را آغاز کردم.و بعد از حدود یک سال و نیم به باشگاه پگاه رفتم و زیر نظر آقایان ابطحی و احمدی به عنوان سهمیه امید مشغول فعالیت شدم و تیم ملی امید نیز تشکیل شد و بنده هم برای این تیم انتخاب شدم.بعد از یکی دو سال نوبت دوران خدمت سربازی من فرا رسید و بعد از چندین ماه دوندگی توانستم معافیت از خدمت بگیرم.و عملا یک فصل نیز از فوتبال دور مانم.
در سال ۸۵-۸۶ پگاه گیلان نیز سهمیه خود را به هیئت فوتبال واگذار کرده بود و دیگر علاقه ای به تیم داری نداشت .  و آنها نیز با اکراه تیم داری می کردندو یک فصل بدون هیچ حق و حقوقی برای این تیم بازی کردم. و در همان سال نیز تیم فوتسال گیلان سقوط می کند و مسئولین هیئت فوتبال و ورزش استان سهمیه تیم را به یزد واگذار می کنند و موجب آواره شدن و خانه نشین شدن بسیاری از بازیکنان می شوند.و حتی تیم تربیت یزد علاقه مند به همکاری با من بود اما مسئولین وقت هیچ کدام در این خصوص بمن اطلاع ندادند .اما در فصل بعدی به عنوان یک بازیکن تستی به یزد رفتم و با استقبال سرمربی تیم ۴ فصل در انجا بازی کردم.بعد از آن نیز به شن ساوه و شهید منصوری قرچک رفتم و یک فصل نیز برای هیئت فوتبال قزوین بازی کردم.
در خصوص مسابقات فوتسال جهانی دانشجویی و نحوه انتخاب خودتان توضیح دهید.
خدا رو شکر از بین ۲۱۰ بازیکن برای تیم دانشجویی انتخاب شدم و در بین ۱۵ نفر برگزیده حضور دارم. البته باید بگویم که این تیم در ظاهر دانشجویی است و عملا تمام ملی پوشان در این تیم حضور دارند و بزرگان فوتسال کشور مثل آقای شمس ,اقای صانعی مسئولیت این تیم را برعهده دارند و تاکنون دو اردو نیز تشکیل شده است و اگر خدا بخواهد در ۳۱ خرداد اردوی دیگرتیم ملی دانشجویی تشکیل می شود.
از گیلان فوتسالیست دیگری در این تیم حضور دارد؟
از استان گیلان من ,آقای معین منصوری و سالار وظیفه شناس در اردوها حضور داشتیم که متاسفانه آقای وظیفه شناس خط خوردند و هم اکنون بنده به همراه آقای منصوری در بین ۱۵ نفر قرار داریم.مسابقات جهانی نیز در شهریور ماه به احتمال بسیار زیاد در کشور کرواسی برگزار خواهد شد البته هنوز میزبانی این کشور قطعی نشده است.

آیا سابقه حضور در تیم ملی را دارید؟
برای تیم امید چندین بار به اردو دعوت شدم و در بازی های دوستانه نیز شرکت داشتم اما ت به این لحظیه سابقه حضور در مسابقات بین المللی را نداشته ام.متاسفانه از آنجایی که گیلان تیمی در سطح اول فوتسال ندارد ,دیده شدن بسیار سخت است ..فوتسال هم همانند سایر ورزش ها دلال ها حرف اول را می زنند و به پول و پارتی نیاز داری اما بشخصه تاکنون هیچگاه به دنبال این مسائل نبودم و موفیقتم را مدیون خداوند و تلاش خودم هستم.
هم اکنون در عضو کدام تیم هستید؟
چندماهی به دلیل مصدومیت دور از میادین بودم اما امسال در خدمت تیم شهرداری رشت هستم و به همراه این تیم در لیگ دوی کشور حضور دارم و از مسئولان این تیم نیز بابت حمایت هایشان تشکر می کنم.
متاسفانه تیم ملuntitled1111111111ی فوتسال ایران در مسابقات آسیایی ناکام بود ,در این خصوص چه نظری دارید؟
آقای خسوس مربی خوبی هستند اما به درد فوتسال ایران نمی خورند.ایشان ۶ سال در تیمی فعالیت نداشتند و عملا از سطح اول فوتسال دور مانده بودند و انهایی هم که در راس کار بودند فوتسالی نبودند.
امکانات سخت افزاری رشت را چگونه ارزیابی می کنید؟
از لحاظ امکانات در سطح خوبی هستیم و یکی دو سالن خوب داریم اما مشکل اصلی محدودیت مالی و عدم حمایت مسئولین از رشته ی فوتسال است.فوتسال گیلان زمانی در سطح اول کشور بود و بازیکنان گیلانی خوش می درخشیدند اما امروز فوتسال گیلان حرفی برای گفتن ندارد.
فوتسال را بطور حرفه ای بازی می کنید یا اینکه شغل دیگری دارید؟
خیر بنده دانشجو هستم و شغل من نیز فوتسال است و این رشته را بطور حرفه ای دنبال می کنم.متاسفانه با وجود کمبودهای مالی قراردادهای باشگاهی نیز فقط هزینه ی ایاب و ذهاب بازیکنان را تامین می کند . امیدوارم مسئولین توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

بازیکن مورد علاقه ی شما چه کسی است ؟
در ایران اقای شمسایی بازیکن مورد علاقه ی من است و در سطح جهان نیز بازی فالکائو را می پسندم.
در خصوص مسابقات جام جهانی چه نظری دارید؟به نظر شما ایران از گروه خود صعود می کند؟
در جام جهانی باید انتظار همه چیز را داشت.هیچ کس فکر نمی کرد اروگوئه از کاستاریکا شکست بخورد و یا اینکه اسپانیا انگونه مغلوب هلند شود.من بشخصه باتوجه به تمریناتی که بازیکنان تیم ملی انجام دادند و همچنین حضور مربی کاردانی چون کیروش امید به صعود تیم ملی ایران دارم.
به نظر شما چه تیم قهرمان این دوره از جام جهانی خواهد شد؟
به نظرم قهرمان از حوزهی آمریکای لاتین خواهد بود و خود من هم شخصا به تیم برزیل علاقه زیادی دارم.
آقای عموزاده بسیار خوشحالیم که در خدمت شما بودیم در پایان اگر حرفی برای گفتن دارید بفرمایید.
از شما بابت دعوتی که از بنده کردید تشکر می کنم در پایان جا دارد که از زحمات آقای ارسلانی سرمربی تیم شهرداری رشت,آقایان شیرعلی و کسمایی مربیان تیم و همچنین آقای شیخ, سرپرست فوتسال شهرداری رشت تشکر کنم.و امیدوارم مسئولیت اهمیت بیشتری برای فوتسال قائل باشند.

Share