تنها چند هفته پس از کلیپ اول

کلیپ «هپی ۳» این بار در خیابان‌های تهران تولید شد! +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صراط , تقریبا کمتر از یک ماه قبل بود که صدا و سیما گزارشی از دستگیری جوانان متخلفی پخش کرد که در یکی از منازل تهران، کوچه مشرف به آن و پشت بام، کلیپ مبتذل “هپی” را ساخته بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صراط , تقریبا کمتر از یک ماه قبل بود که صدا و سیما گزارشی از دستگیری جوانان متخلفی پخش کرد که در یکی از منازل تهران، کوچه مشرف به آن و پشت بام، کلیپ مبتذل “هپی” را ساخته بودند.

بر اساس گزارش مذکور، نیروی انتظامی با شناسایی به موقع و کمتر از ۶ساعته، توانست عناصر اصلی و بازیگران فرعی کلیپ را دستگیر کند. در اقدام قاطع نیروی انتظامی و دستگیری به موقع آن شکی نیست اما همچنان چند نکته در این خصوص حل نشده باقی مانده است.

اقدام صدا و سیما در نشان دادن گزارش دستگیری آنها و همچنین گرفتن اعتراف از آنها در مقابل چشم مردم، بازدید چند هزار باری این کلیپ در شبکه اجتماعی یوتیوب را، به ۶۰۰ هزار بازدید ارتقا داد، آن هم در کمتر از یک روز از دستگیری عوامل آن، که این نکته موید آن است که صدا و سیما در رسانه ای نمودن این موضع قطعا اشتباه کرده، و اگر می خواست، می توانست طوری آن را رسانه ای کند که دیگر افرادی که قصد داشتند به این تیپ از اقدامات دست بزنند، با سودای اینکه اگر دستگیر شوند، معروف تر می شوند از ساخت آن پشیمان شوند.

دستگری عوامل کلیپ “هپی ۱” علیرغم سرعت به موقع ناجا خیلی خوب ارزیابی شد، ولی آزاد کردن آنها در کمتر از یک روز آن هم با قرار وثیقه ۳۰،۴۰ میلیون تومانی، تمام اثرات آن را خنثی کرد.

آیا اقدام قابل دفاع نیروی انتظامی در دستگیری این افراد با آزادی بسیار راحت و بدون هیچ گونه هزینه برای سازندگان این کلیپ، ترغیب این افراد برای دست زدن به اقدامات دیگری از این دست را فراهم نمی‌آورد؟!

102317_600
صحنه ای از این ویدئو که در یکی از خیابان های تهران است

تنها چند هفته پس از کلیپ اول، حالا ویدئوی جدید

کلیپ جدیدی که بازتولید همان کلیپ اول “هپی” است این بار در سطح خیابان های تهران در جلوی دید مردم، کار فیلمبردای خود را به پایان برد.

این کلیپ که در محله های شمال شهر تهران مراحل آماده سازی خود را گذرانده است، در بخش هایی به میدان آزادی تهران نیز کشیده می‌شود. این که چگونه این افراد با هماهنگی خاصی توانسته اند این اکیپ را تشکیل داده و بدون هیچ گونه واهمه ای چند دختر در یکی از خیابان های تهران در حالت رقص راه بروند و در لحظه ای از این کلیپ در کنار میدان آزادی تهران و خیابان منتهی به بزرگراه جناح، به راحتی برقصند آن هم بدون هیچ گونه مزاحمتی جای تعجب دارد!

واقعا در شهری که کوچکترین تخلف رانندگی مساوی است ب برداشتن تصویر پلاک خودرو و فرستادن قبض جریمه به درب منزل، هیچ دوربینی نبوده که فعالیت ساختارشکنانه این دست از افراد جامعه توسط آن رصد شود؟!

102314_456
بخشی از این کلیپ در اطراف میدان آزادی تهران، فیلم برداری شده است

اگر چه برخورد با کلیپ “هپی ۱” این قدر ضعیف بوده که می تواند عامل خوبی برای ساختن قسمت های بازتولیدی مابقی آن باشد، ولی قطعا دستگاه های امنیتی-اطلاعاتی قابلیت رصد اینگونه فعالیت های دین گریزانه را دارند. نکته قابل توجه این است که این کلیپ از نظر کیفیت و تعداد افرادی که در آن حضور موثر دارند و اینکه چهره افراد حاضر در آن به خوبی مشخص بوده، از کلیپ اول هم پیشی گرفته و قطعا دامن زدن به این موج کلیپ سازی در آینده نه چندان دور، برای مقاصد سیاسی قابلیت مصرف دارد.
102315_936

تصویر برداری بخش هایی از کلیپ در اتوبان همت(برج میلاد در تصویر به خوبی پیداست)

تصویر برداری بخش هایی از کلیپ در اتوبان همت(برج میلاد در تصویر به خوبی پیداست)

Share