پاسخ هاشمی برای حضور مجدد در نمازجمعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته جوان و در پاسخ به درخواست یکی از حاضرین که گفت: «از طرف گروهی از جوانان تقاضای حضور مجددتان را در نماز جمعه دارم»، تاکید کرد: در نماز جمعه که یک تریبون سیاسی، عبادی برای نظام است، نباید نگاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته جوان و در پاسخ به درخواست یکی از حاضرین که گفت: «از طرف گروهی از جوانان تقاضای حضور مجددتان را در نماز جمعه دارم»، تاکید کرد: در نماز جمعه که یک تریبون سیاسی، عبادی برای نظام است، نباید نگاه باندی داشت و به خاطر امیال جناحی، از کسی تعریف کرد و به کسانی تهمت زد!

hashemiبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته جوان، با یادآوری پیروزی درخشان تیم ملی والیبال ایران بر تیم برزیل در بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال، گفت: این پیروزی هدیه اعضای تیم ملی به جوانان این سرزمین است که شایسته تقدیرند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش جوانان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و به ویژه ۸ سال دفاع مقدس، گفت: جوانان ما، با پشتوانه غنی تمدن ایران و فرهنگ متعالی اسلام، در همه شرایط الهام بخش هستند و می توانند در علم، دانش، تکنولوژی و مدیریت ها بدرخشند.

ایشان تدوین «منشور تربیتی نسل جوان» در گذشته را اقدامی برای هدایت برنامه ها خواند و گفت: مسؤولین فعلی می توانند با توجه به شرایط زمان در آن منشور تجدیدنظر کنند، امّا توجه داشته باشند که در برنامه ریزی برای جوانان نباید صرفاً سراغ محدودیت ها و بستن پنجره ها بروند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از کسانی که با سؤاستفاده از آیینه روشن احساسات جوانان، به دنبال منافع باندی می گردند، گفت: جوانان سرمایه های نظام اسلامی هستند و استفاده از یک سرمایه ملی برای منافع باندی، خیانت به تشیّع، انقلاب، ایران و مردم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اقدام خوب وزارت ورزش و جوانان در برگزاری جشن بزرگ بخشش و سخنرانی ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن آقا خمینی در آن، گفت: عفو و بخشش در ذات ایرانیان مسلمان نهفته است و قرآن کریم با تأکید بر اهمیت «عفو» در دوام و بقای سطوح مختلف جوامع، به انسان ها می آموزد که لذتی که در بخشش است، در انتقام نیست.

ایشان نگاه تک بعدی به اسلام را باعث دوری و کم توجهی طبقه تحصیل کرده جهان نسبت به فرهنگ قرآن دانست وگفت: بعضی ها از کنار آیات مکرر قرآن که بر عفو و بخشش تأکید می کنند، می گذرند و با استناد به آیه قصاص، حرف هایی می زنند که در تفسیر اسرائیلیات هم نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی آگاهی جوانان ایرانی نسبت به علم روز و استفاده درست از ابزار اطلاع رسانی را ستود و گفت: جوانان ایرانی حتّی در روستاهای دور افتاده، اخبار روز جهان، منطقه و داخل کشور را می دانند و تحلیل می کنند و این پدیده براساس منطق انسانی و تعالیم قرآن، فرخنده و مبارک است.

Share