معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در رشت

یکی از ضعف‌های گیلان نداشتن صندوق نوآوری و شکوفایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ستاری از پرداخت وام‌های کم‌بهره با چک و سفته تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اظهار کرد: یکی از ضعف‌های استان گیلان نداشتن صندوق نوآوری و شکوفایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پرداخت وام کم‌بهره ۳۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
سورنا ستاری صبح امرو در جریان بازدید از پارک علم و فناوری  گیلان نشست با فناوران و مدیران شرکت دانش‌بنیان، معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از مالیات گمرکی را از اقدام‌های مهم دانست.

13930117000320_PhotoAمعاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش این شرکت در ایجاد اشتغال برای دانشجویان را موثر دانست و گفت: شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و شکوفایی صندوق‌های نوآوری برای پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های امسال معاونت فناوری ریاست جمهوری است.

وی از پرداخت وام‌های کم‌بهره با چک و سفته تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اظهار کرد: یکی از ضعف‌های استان گیلان نداشتن صندوق نوآوری و شکوفایی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از نمایندگان مجلس در گیلان خواست تا با پیگیری در مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی را در این استان راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق طرح‌های نوآوری درخواست وام‌های کم‌بهره برای تولید از طریق این صندوق‌ها امکان‌پذیر است، بر تسریع در ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان در سامانه تاکید کرد و گفت: این امر به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد.

ستاری با بیان اینکه دانشجویان نباید متکی به دولت باشند، افزود: دانشجویان باید مستقل باشند و روی پای خود بایستند به طوری که اگر در منازل خود شرکت بزنند حداقل تا ۱۵ سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی راه‌اندازی بورس ایده در هفته آینده را از دیگر برنامه‌های معاونت مذکور عنوان کرد و یادآور شد: معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه‌های مهم ما است./فارس

Share