مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

وضعیت ریخت و پاش زباله در سواحل گیلان اسفناک است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: وضعیت ریخت و پاش زباله در سواحل گیلان اسفناک و رفتار اجتماعی با آن نامطلوب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: وضعیت ریخت و پاش زباله در سواحل گیلان اسفناک و رفتار اجتماعی با آن نامطلوب است.

13930112000104_PhotoAمحمدرضا برجی  حفظ محیط زیست را بهره‌اقتصادی برای ساکنان همان منطقه دانست و اظهار کرد: هیچ انسانی نمی‌خواهد برای تفریح و گردش به جای آلوده برود.

وی با بیان این که سرسبزی و شادابی نشانه نظافت همان منطقه است، افزود: یکی از مناطق گردشگر پذیر گیلان سواحل است که وضعیت فجیعی دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر این که رفتار اجتماعی با سواحل گیلان نامطلوب است، تصریح کرد: سواحل درآمد اقتصادی برای ساحل‌نشینان دارد بنابراین باید در حفظ محیط زیست آنها بکوشیم.

وی نقش شهرداران شهرهای ساحلی گیلان را در ساماندهی وضعیت زباله و پسماندهای آنها تاثیرگذار و مهم خواند و خاطرنشان کرد: شهرداران باید در حوزه استحفاظی خود برای حفظ محیط زیست با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ تلاش کنند.

برجی ریخت و پاش زباله در سواحل گیلان را موجب زشتی سیمای آنها عنوان کرد و گفت: آلودگی سواحل مشکلات زیست‌محیطی مانند نابودی اکوسیستم ساحلی و خسارت‌های اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد.

وی سواحل دریای خزر را منحصر به‌فرد دانست و یادآور شد: با استفاده از آموزه‌های دینی و ملی و عزم جدی باید در حفظ اکوسیستم‌های طبیعی مانند کوه، دریا، جلگه و دشت کوشید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، توجه و آگاهی و حساسیت ساکنان و ساحل‌نشینان و گردشگران نسبت به اهمیت و حفاظت محیط زیست و اکوسیستم ساحلی را مورد تاکید قرار داد./فارس

Share