هشدار درباره مجوز ویژه به یک شرکت مشهور

بر اساس گزارش کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق ابلاغیه یکی از مسئولان ارشد اجرایی به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هفته های اخیر مقرر شده مبالغ پرداختی یکی از شرکت های مشهور دولتی بابت خسارت تاخیر در پرداخت قراردادهای خود از بخش خصوصی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اخبار ویژه چند روزنامه صبح را در زیر مشاهده می کنید.

*خراسان

مجوز روحانی برای واگذاری ساختمان نفتی به نهاد ریاست جمهوری

بر اساس تصمیم وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که به استناد ماده ۸۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به تایید حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان نیز رسیده است، مقرر شده حق استفاده از ساختمان متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران برای مدت یک سال به نهاد ریاست جمهوری واگذار شود تا بخشی از فعالیتهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این ساختمان متمرکز شود.

هشدار درباره مجوز ویژه به یک شرکت مشهور

بر اساس گزارش کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق ابلاغیه یکی از مسئولان ارشد اجرایی در هفته های اخیر مقرر شده مبالغ پرداختی یکی از شرکت های مشهور دولتی بابت خسارت تاخیر در پرداخت قراردادهای خود از بخش خصوصی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی شود که این اقدام ضمن آنکه جلوی اقدام کارشناسی در بررسی دقیق علل تاخیر در این پرداخت ها را خواهد گرفت، مستمسکی برای درخواست دیگر شرکتهای دولتی برای استفاده از این مجوز خواهد شد که از نظر اداری و حقوقی با اشکالات مختلفی همراه است.

*جمهوری اسلامی

* شیخ نشین قطر، برای حمایت از داعش و خنثی کردن فتوای آیت‌الله سیستانی که دفاع از عراق در برابر تهاجم تروریست‌های داعش را واجب اعلام کرده، دست به دامن شیخ یوسف قرضاوی شد. اتحادیه جهانی علمای مسلمین مستقر در دوحه قطر،‌ که ریاست آن با قرضاوی است، با “انقلابی” خواندن اعضای داعش فتوای آیت‌الله سیستانی را مورد انتقاد قرار داده و آن را یک “انقلاب علیه اهل تسنن” خواند. در بیانیه اتحادیه که یوسف قرضاوی آن را امضاء کرده،‌ ادعا شده است: “فروپاشی کامل نیروهای نظامی، امنیتی و پلیس در عراق از “هیچ” به وجود نیامده و تنها می‌توان علت آن را انقلابی مردمی دانست.” به گزارش خبرگزاری فرانسه این اتحادیه در بیانیه خود تاکید کرده است: “اقدامات شبه نظامی تنها توسط یک گروه افراطی به وقوع نپیوسته است. این یک انقلاب علیه شیعیان نیست. بلکه هدف آن احیای حقوق مشروع است.” در مقابل، خالد الملا، رئیس جماعت علمای عراق با تاکید بر این که داعش در هنگام ورود به موصل به زنان تجاوز کرده و اموالی را ربوده است، به بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمین پاسخ داده و اعلام کرد: این که رخدادها در عراق یک انقلابی مردمی به حساب آیند، امری مغایر با واقعیت است. وی تاکید کرد: آن چه در عراق رخ داده است، خیانتی از سوی استاندار موصل و برخی از نظامیان بوده است. داوطلبان بسیاری در مناطق مختلف درصدد مبارزه با داعش هستند. استقبال گسترده‌ای از هر دعوت برای دردست گرفتن سلاح و جنگیدن در کنار ارتش صورت گرفت.

* دولت ترکیه، مجروحان داعش را در بیمارستان‌های خود درمان می‌کند. روزنامه حریت چاپ ترکیه با انتشار عکس‌‌هائی از تعدادی از رهبران مجروح داعش که در بیمارستان دولتی استان هاتای ترکیه بستری شده و درحال معالجه هستند، نوشت: دو تن از نمایندگان مجلس ترکیه از دولت اردوغان به خاطر این اقدام انتقاد کردند. آنها از احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه خواستند درباره بستری شدن رهبران داعش که در تهاجم به عراق مجروح شده‌اند توضیح دهد. سران ترکیه در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور ایران معاهده‌ای را با وی امضا کردند که در آن تصریح شده است ترکیه با ایران برای ریشه کن ساختن تروریسم در منطقه همکاری خواهد کرد.

Share