هدیه ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست به لیونل مسی+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در روز بازی تیم ملی با تیم ملی آرژانتین “زیست توپ” را به کاپیتان تیم ملی آرژانتین لیونل مسی اهدا خواهد کرد. محمد درویش در گفتگو با زیست بوم گفت: گروهی از فعالان محیط زیست با رهبری آرش نورآقایی ایده پرداز طرح یوزپلنگ بر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در روز بازی تیم ملی با تیم ملی آرژانتین “زیست توپ” را به کاپیتان تیم ملی آرژانتین لیونل مسی اهدا خواهد کرد.
محمد درویش در گفتگو با زیست بوم گفت: گروهی از فعالان محیط زیست با رهبری آرش نورآقایی ایده پرداز طرح یوزپلنگ بر لباس تیم ملی فوتبال در ادامه ایده‌هایشان توانستند تصویر ۳۲ گونه جانوری در حال انقراض کشورهای حاضر در جام جهانی را بر روی یک توپ نقاشی کنند.
درویش افزود: «زیست توپ» نامی است که برای این توپ انتخاب شده است. خانم دکتر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه ای از وزیر محترم ورزش و جوانان خواست تا تمهیدات لازم اندیشیده شود که در روز بازی تیم ملی ایران با تیم ملی آرژانتین در مقابل رسانه های گروهی کاپیتان تیم ملی ایران این توپ را به کاپیتان تیم ملی آرژانتین لیونل مسی تقدیم کند.
zist-ball3485

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی هدف از اهدای «زیست توپ» را اینگونه عنوان کرد: در حقیقت این اهدا برای نشان دادن توجه ایرانیان به گونه های در حال انقراض تمام دنیا و نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و محیط زیست دوستی ما به عنوان یکی از اعضای حاضر جام جهانی است.

وی بیان داشت: این اقدام رسانه ای می تواند توجه جامعه جهانی را به گونه های در حال انقراض و نوع رفتار انسان ها که می تواند بسیار خطرناک باشد را نیز جلب کند. در واقع ایران رهبری یک نهضت محیط زیستی را در جام جهانی برزیل که آوردگاه مهمی با بیش از ۳ میلیارد نفر بیننده است عهده دار خواهد شد.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان یادآور شد: در گام بعدی قرار است تابلوهای نقاشی گونه های در حال انقراض را طی مراسمی به مناسبت هفته محیط زیست با حضور خانم دکتر ابتکار به سفرای سی و یک کشور شرکت کننده در جام جهانی برزیل اهدا شود.

Share