در مراسم شهداي هفتم تیر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در رشت سخنرانی می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پنجم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس رشت سخنرانی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان رسانه ها و فضای مجازی را دارای نقشی مهم و ظرفیتی مناسب برای تبیین اندیشه های شهید بهشتی دانست و بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت ها تاکید کرد.

ashjari حجت الاسلامˈ مجتبی اشجریˈ روز پنجشنبه در نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر ، شهید بهشتی را تئوریسین و مغز متفکر انقلاب اسلامی خواند و افزود: باید با استفاده از رسانه ها ، فضای مجازی و فناوری نوین در جهت تبیین اندیشه های شهید بهشتی گام برداریم.

وی ادامه داد: صلابت ، نظم ، اعتقاد به گفت و گوی نقادانه شهید بهشتی، از ویژگی هایی است که این شهید بزرگوار را برجسته و ممتاز کرده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان این که در ابتدای انقلاب دشمنان تلاش بسیاری کردند که نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، اظهار کرد: انقلاب در سایه الطاف الهی و زیر چتر ولایت و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب، موانع را یکی پس از دیگری برداشت.

وی حادثه هفتم تیر که منجر به شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب شد را محصول ائتلاف عوامل نفوذی منافقین و استکبار جهانی دانست و گفت: با وجود تلخ بودن این حادثه ، این اتفاق موجب مشخص شدن چهره کریه منافقین و تداوم انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که در تاریخ اسلام حقانیت و مظلومیت دو واژه توامان بوده، اضافه کرد: تهمت های زیادی را به شهید بهشتی می زدند که ایشان همواره به خاطر مصالح عالیه اسلام سکوت می کرد و معتقد بود که خداوند از کسانی که اهل ایمان هستند، دفاع می کند.

وی اظهار کرد: امام (ره) مظلومیت شخصیت شهید بهشتی را بیشتر از مظلومیت شهادت ایشان می دانستند.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی به واسطه ویژگی هایش، خاری در چشم دشمنان بود و این منش ایشان می تواند اسوه خوبی در جامعه کنونی باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با یادآوری اینکه از مجموع ۷۲ کبوتر خونین بال حادثه هفتم تیر، چهار شهید گیلانی هستند، تصریح کرد: حسن عضدی، محمد صادق اسلامی، سیف الله عبدالکریمی و جواد سرافراز، شهدای گیلانی هستند که در این حادثه تلخ شهد شهادت را نوشیدند.

حجت الاسلام اشجری به برنامه های محوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در روز هفتم تیر اشاره و اظهار کرد: حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پنجم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس رشت سخنرانی می کند.

بر اثر اقدام تروریستی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ ، شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی ، به شهادت رسیدند./ایرنا

Share