نصب کتیبه ضریح امام جواد (ع) +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،۱۴۴کتیبه‌ی نوسازی‌شده‌ی ضریح مطهر امامین جوادین (ع) نصب شد. غلامحسین گودرزی – مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در ایران – با اعلام این مطلب، گفت: این کتیبه‌ها شامل ۱۱۰ کتیبه‌ی میناکاری‌شده‌ی شعر در مدح حضرت موسی بن جعفر (ع) و حضرت جواد (ع) و ۳۴ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،۱۴۴کتیبه‌ی نوسازی‌شده‌ی ضریح مطهر امامین جوادین (ع) نصب شد.
غلامحسین گودرزی – مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در ایران – با اعلام این مطلب، گفت: این کتیبه‌ها شامل ۱۱۰ کتیبه‌ی میناکاری‌شده‌ی شعر در مدح حضرت موسی بن جعفر (ع) و حضرت جواد (ع) و ۳۴ کتیبه‌ی اسماءالله است که در طول سه سال گذشته نوسازی شدند.

وی ادامه داد: مرور زمان موجب از بین رفتن کتیبه‌های پیشین روی ضریح شده بود. بنابراین به همت هنرمندان کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی در استان اصفهان و با استفاده از هنرهای قلم‌زنی، زرگری و میناکاری به‌منظور نوسازی این کتیبه‌ها با مینای لاجوردی، قهوه‌یی و سبز اقدام شد.

مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی با اشاره به منابع تأمین هزینه‌ی این طرح، گفت: بانیان این پروژه، مردم ولایتمدار شهرستان «لنجان» از استان اصفهان هستند که با اهدای نذورات نقدی و غیرنقدی، هزینه‌های این پروژه را متقبل شده‌اند.

وی با بیان این‌که نصب این کتیبه‌ها با شروع ماه شعبان آغاز شد، اظهار کرد: با کار فشرده‌ی گروه نصاب، جای‌گذاری قطعات در مدت یک هفته اجرا شد.

گودرزی همچنین افزود: همزمان با این کتیبه‌ها، نهمین پرده که با هنرهای گل‌دوزی، ملیله‌دوزی و خطاطی تهیه شده است، به تولیت حرم تحویل داده شد. چهار کتیبه‌ی پارچه‌یی نفیس مزین به هنرهای تزیینی با استفاده از مروارید و سنگ‌های قیمتی نیز برای نصب در اعیاد به حرم مطهر اهدا شد که نیمه‌ی شعبان بر ضریح مطهر آویخته خواهد شد.

606655_206 606656_855 606657_805606658_459

Share