چشم انداز روشن منطقه آزاد انزلي

نشست تخصصی شورای بانکی استان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل این سازمان، معاونت برنامه ریزی استاندار و مدیران بانک های استان اولین نشست تخصصی شورای بانکی استان گیلان با هدف بررسی راهکارهای اجرایی برای هماهنگی و حمایت سیستم بانکی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه و هم چنین بیان مسائل و مشکلات برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل این سازمان، معاونت برنامه ریزی استاندار و مدیران بانک های استان اولین نشست تخصصی شورای بانکی استان گیلان با هدف بررسی راهکارهای اجرایی برای هماهنگی و حمایت سیستم بانکی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه و هم چنین بیان مسائل و مشکلات برگزار شد.

ModiranBank2رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به فعالیت ۱۲ شعبه از بانک های استان در این محدوده این منطقه اظهار داشت: با توجه به بهبود فضای کسب و کار به ویژه اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و تردد خورو با پلاک منطقه در این منطقه الزامی است بانک های استان با ایجاد شعبه های جدید حضور فعال تری در این منطقه داشته باشند.

مسرور با بیان اینکه در ۶ ماه اخیر رشد قابل توجهی در تعداد شرکت های ثبت شده در منطقه را شاهد بودیم افزود، در حال حاضر حدود ۹۰۰ شرکت ثبت شده این منطقه با سرمایه های خود در بانک های این منطقه به مبادلات تجاری می پردازند و امیدواریم با فعالیت بیشتر شعب ارزی بانک ها و حمایت از صادرکنندگان و تجار حجم فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری که موجب رشد اشتغال در منطقه می شود افزایش باید.

وی خاطر نشان کرد که با مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص افزایش محدوده منطقه آزاد از ۳۲۰۰ به ۹۶۰۰ هکتار ظرفیت های سرمایه گذاری منطقه افزایش یافته گفت: قصد داریم در جلسات تخصصی با سرمایه گذارن از مدیران بانک های استان نیز دعوت کنیم چرا که حمایت و همراهی سیستم بانکی از الویت های سرمایه گذاران برای حضور در هر منطقه است و امیدواریم در این امر به نتایج مطلوبی برسیم .

مسرور با اظهار امیدواری نسبت به آینده ی روشن رشد و توسعه اقتصادی منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: افزایش محدوده منطقه، الحاق فرودگاه، گسترش محدوده تردد خودرو، اجرای قانون کالای همراه مسافر، معافیت ها و ظرفیت های قانونی این منطقه به همراه فعال شدن پروژه های عمرانی و طرح های سرمایه گذاری، این منطقه به فرصت طلایی برای سرمایه گذاری تبدیل شده و توسعه زیر ساخت های بانکداری الکترونیک در این منطقه بسیار ضروری است.

محمد حسین اصغریان معاون برنامه ریزی استاندار نیز در این جلسه تخصصی خواستار تعامل بیشتر بانک های استان و توسعه همکاریها با منطقه آزاد شد و اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی موتور محرکه توسعه اقتصادی استان است و اخیراً شاهد تحرکات و فعالیت های گسترده ای از سوی مدیران این سازمان برای رونق اقتصادی این منطقه هستیم.

اصغریان تیم مدیریتی جدید منطقه آزاد را نوگرا و دارای تجارب و سوابق مناسب در مناطق آزاد دانست و تصریح کرد: لازمه هر فعالیت اقتصادی وجود و حمایت موسسات مالی و اقتصادی است و امیدواریم با استمرار این جلسات و گسترش تعاملات مدیران منطقه و استان فضای مناسبی برای هم اندیشی و هم افزایی در زمینه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در این منطقه فراهم شود.

در پایان مدیران بانک های استان راهکارها و برنامه های خود را به منظور گسترش مبادلات ارزی، ایجاد شعبات جدید، حمایت از سرمایه گذاران و فعالان صنعتی و استفاده از ظرفیت و تسهیلات بانک های استان برای توسعه فعالیت های اقتصادی و صنعتی در منطقه آزاد انزلی ارائه کردند و مقرر شد این جلسات به منظور پیگیری مصوبات در ماه های آتی برگزار شود.

Share