معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

نحوه پوشش دانشجویان توسط حوزه فرهنگی واحد ها باید نظارت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر میرابراهیمی ، توجه به مسئله حجاب و عفاف را در دانشگاهها مهم دانست و تأکید کرد: ما نمی توانیم نسبت به پوشش دانشجویان بی توجه باشیم . نحوه پوشش دانشجویان توسط حوزه فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی استان باید نظارت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جلسه کارگروه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و رؤسای دفاتر فرهنگ اسلامی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان ، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد.
ابتدا دکتر سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان ، کار برای جوانان را مهم دانست و گفت : امروز جوانان جامعه اسلامی ، نیاز به کمک ما جهت نشان دادن راه صحیح به آنان است .
mirebrahimiمعاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ادامه داد : ما مسئول دانشگاهی هستیم که جوانان درآن رفت و آمد دارند.آنچه این جوانان از ما انتظار دارند، درسال فرهنگ، ارزشهای اسلامی و انسانی باید بیش از هر زمان مورد توجه قرار گیرد .
وی همچنین اظهار کرد : بحث حجاب و عفاف و نوع پوششی که فرد هنگام ورود به دانشگاه دارد بر اساس ارزشهای دینی و اسلامی باشد . رعایت عفاف و حجاب مسئله ای فطری است که در فطرت و طینت انسانها گذاشته شده است. اثرات آن در محیطی که اصول دینی و اخلاقی رعایت می شود نشان از آن دارد که سازمان مربوطه وظایف خود را صحیح انجام داده است .
دکتر میرابراهیمی ، توجه به مسئله حجاب و عفاف را در دانشگاهها مهم دانست و تأکید کرد: ما نمی توانیم نسبت به پوشش دانشجویان بی توجه باشیم . نحوه پوشش دانشجویان توسط حوزه فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی استان باید نظارت شود ، همچنین کمیته های انضباطی در دانشگاهها باید به این قضیه حساس باشند و با وظایف خود عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان ، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان نیز جوانان karimian_8044را اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و اظهار کرد : مخاطبین اصلی ما جوانان هستند که جزء اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و برای آنان باید مسیری را طراحی کنیم که مسیری منطقی و یکسان و در بضاعت ما باشند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان،ادامه داد: برای اینکه ما با این پدیده منطقی رفتار کنیم باید همه افراد در آن سهیم باشند و سهم هر فرد در آن مشخص شود . همچنین در این خصوص باید اعضای هیأت علمی واحد ها و مراکز آموزشینیز نقشی مهم را ایفا کنند .
وی وضعیت موجود در جامعه را تشریح کرد و بیان کرد: در جامعه کنونی ما بویژه دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان ، سه گروه وجود دارد که گروه اول اکثرا اهل مراعات هستند و قلیلی هم اهل تسامح و تعداد کمی هم هتاک و مخالف هستند . ما باید ضمن آگاهی دادن عمومی و تکمیل بخش آموزه هایی پیرامون حجاب و عفاف ، از امکانات و رفتار معقول مناسب برای بهسازی و بروز سازی با توجه به پتانسیل های موجود اقدام گردد .
در ادامه دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و رئیس کار گروه حجاب و عفاف استان گیلان، ضمن تبریک روز جوان، گفت: امروز دشمن از راههای مختلفی درصدد است تا جهت وارد کردن ضربه به پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ،اقدام کند. ما باید بدانیم که شیوه برخورد ما با این هجمه ها چگونه باشد و آن را بشناسیم .دشمن می خواهد مروج بی فرهنگی در جامعه اسلامی باشد و ما باید مقابل این هجمه دشمن باشیم و با آن مقابله کنیم .
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با مهم شمردن هجمه های دشمنان انقلاب ، گفت : این هجمه وسیع فرهنگی در جامعه وجود دارد و در نزدیک ماست و باید نظارت و دقت کافی در مقابل این هجمه ها توسط مسئولین دفاتر فرهنگی در واحد های دانشگاهی استان گیلان انجام گیرد.
دکتر علیرضا امیرتیموری با توجه به بحث حجاب و عفاف در واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اظهار کرد : توجه به بحث حجاب و عفاف در دانشگاهها فقط توجه به پوشش نیست بلکه توجه به اخلاق ، نجابت ، پاکی و پاکیزه گی را هم شامل خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، تصریح کرد : ما فقط نباید به دانشجویان توجه کنیم بلکه اعضای هیأت علمی هم باید مورد توجه قرار گیرند.منافع ما و وضعیت حجاب و عفاف ،آرمانهای ما هستند و برای آنها باید اهدافی را مشخص کرد که با همکاری هم باید درجهت رسیدن به تحقق اهداف دانشگاه آزاد اسلامی کوشا باشند .
مظاهر زمانی، نائب رئیس کار گروه حجاب و عفاف دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان و رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت ، نیز در ادامه اظهار کرد: با توجه به فرمایشات معصومین (ع)، پوشش و حجاب اسلامی در واقع تجلی فرهنگ و باور انسان است.لباس خانه اول آدمی است و شایسته است که انسان، به شایستگی از آن بعنوان یک سنگر معنوی و یک جایگاه امن برای امنیت و کرامت خویش استفاده کند .لذا باید جوانان را هر چه بیشتر با ارتقای فرهنگی و با معیار های پوشش و حجاب اسلامی را تدوین و با تدوین این برنامه های راهبردی ، اجرای برنامه های فرهنگی و فاخر، نظارت بر امور فرهنگی، تشویق دانشجویان اخلاق مدار و برخورد با هنجارشکنان می تواند در ایجاد محیط سالم دانشگاهی مؤثر و مفید خواهد بود .
لازم به ذکر است در ادامه جلسه رؤسای دفاتر فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان ، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند .

Share