معاون سازمان بازرسی کل کشور در رشت

نبود شفافیت سبب اختلاس‌های چند هزار میلیارد تومانی در کشور شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجواد حشمتی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب‌نامه «بر بال فرشتگان» شهدای آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی را فرصتی برای دستگاه‌های اجرایی می‌دانیم اظهار کرد: سازمان مذکور در راستای اجرای قانون اساسی حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجواد حشمتی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب‌نامه «بر بال فرشتگان» شهدای آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی را فرصتی برای دستگاه‌های اجرایی می‌دانیم اظهار کرد: سازمان مذکور در راستای اجرای قانون اساسی حرکت می‌کند.

heshmatiوی ادامه داد: سازمان بازرسی به دنبال نظارت و بازرسی در اجرای حسن امور است و بنای ایجاد اختلال و مزاحمت در کار مدیران را ندارد.

حشمتی سازمان بازرسی را در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: مدیران باید در راستای برطرف کردن مشکلات مردم حرکت کنند.

معاون سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در راستای اجرای حسن قوانین در سازمان‌ها و دستگاه‌ها ورود می‌کنیم، تصریح کرد: اگر تشخیص داده شود عملکرد دستگاه‌ها طبق قانون بوده، مدیران این دستگاه‌ها باید تشویق شوند.

وی بر از بین رفتن اشکال‌ها در ایجاد رانت و ویژه‌خواری در دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: مشکلات موجود به دلیل نبود شفافیت در ساختار دستگاه‌ها است.

حشمتی دسترسی تعداد معدودی از افراد به اطلاعات را به دلیل نبود شفافیت لازم در دستگاه‌ها خواند و بیان کرد: نبود شفافیت سبب اختلاس‌های سه هزار و پنج هزار میلیارد تومانی در کشور می‌شود.

معاون سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه بعضی از افراد به دنبال دور زدن قانون هستند، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در موضوعی مشارکت وجود داشته باشد تمام اقشار باید در این حضور مشارکت کنند.

وی تمام دولت‌های جمهوری اسلامی ایران را محترم برشمرد و یادآور شد: ما با دولت هیچ مشکلی نداریم و نگاه سازمان بازرسی به موضوع‌ها سیاسی نیست.

حشمتی با بیان اینکه با نگاه فنی و حقوقی در امور ورود می‌کنیم، اظهار کرد: روابط، ضوابط و اجرای صحیح قانون و شفاف‌سازی در ارائه اطلاعات می‌تواند در سالم‌سازی ساختار دستگاه‌ها موثر باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در برهه‌ای از تاریخ به وقوع پیوست که هیچ تحلیلگری انتظار آن را نداشت.

وی به حمایت آمریکا، شوروی و چین از رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: رژیم طاغوت با ارتش قوی انتظار وقوع انقلاب اسلامی را نداشت اما نهضت اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

حشمتی با بیان اینکه عوامل مختلفی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته است، خاطرنشان کرد: وجود امام (ره) از عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

o_da40c42معاون سازمان بازرسی کل کشور کلام امام (ره) بین ملت را بسیار تاثیرگذار خواند و بیان کرد: راهبری و هدایت امام (ره) و اعتقاد به امداد غیبی و پشتیبانی اقشار مردم حادثه بزرگ انقلاب اسلامی را در ایران رقم زد.

وی با اشاره به اینکه سرنگونی رژیم پهلوی حرکت شیطنت‌آمیز آمریکا را به یاس کشاند، تصریح کرد: اعتماد به مردم و تاکید بر حضور پر قدرت ملت در صحنه از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حشمتی جانفشانی و ایثارگری شهدا در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: حرکت بر محور باورهای دینی از دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

معاون سازمان بازرسی کل کشور حضور مردم در دوران دفاع مقدس را سبب تداوم انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: خودباوری و اتکا به نفس رمز بقای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه عوامل حدوث انقلاب اسلامی پیوند معناداری با عوامل بقای انقلاب داشته است، اظهار کرد: رهبری امام خامنه‌ای، حضور مردم در تمام صحنه‌ها و تمسک به خون شهدا از عوامل استمرار انقلاب اسلامی است.

حشمتی خودباوری و خوداتکایی را از عوامل تداوم انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: استمرار انقلاب اسلامی نیازمند پاسداشت خون شهدا است.

معاون سازمان بازرسی کل کشور هجمه استکبار جهانی در موضوع هسته‌ای را بهانه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: ضدیت دشمن با اصل اسلامی بودن و تاثیرگذاری انقلاب در نهضت‌های مردمی بوده است.

وی دشمنی استکبار را به دلیل اسلامیت نظام دانست و تصریح کرد: دشمن به دلیل گسترش باور دینی در دنیا به دنبال ایجاد محدودیت و تغییر نظام اسلامی است.

حشمتی بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور به واسطه تحریم‌ها به وجود آمده است./فارس

Share