نام دو ایرانی بین برترین‌های‌ آسیا در جام‌جهانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ۱۰ روز دیگر با دیدار میزبان و کرواسی آغاز می‌شود. چهار تیم ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا از قاره آسیا در بیستمین دوره جام جهانی حضور خواهند داشت. ساکرنت در گزارشی با معرفی ۱۰ بازیکن برتر قاره آسیا در تاریخ جام‌های جهانی حمید استیلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ۱۰ روز دیگر با دیدار میزبان و کرواسی آغاز می‌شود. چهار تیم ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا از قاره آسیا در بیستمین دوره جام جهانی حضور خواهند داشت.597260_527

ساکرنت در گزارشی با معرفی ۱۰ بازیکن برتر قاره آسیا در تاریخ جام‌های جهانی حمید استیلی و ناصر حجازی را نیز در بین این ۱۰ بازیکن قرار داده است.

* حمید استیلی
” نمی دانستم چه کار کنم، فقط به صورت همزمان می‌دویدم، می خندیدم و گریه می‌کردم.” این‌ها گفته‌های حمید استیلی درباره گلش به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ است.

حمید استیلی پس از گلزنی به آمریکا با دهانی باز و چشمانی تقریبا بسته دستانش را باز کرد و به یکی از به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌های آسیایی در جام جهانی را خلق کند.

ایران در سال ۱۹۹۸ دومین حضورش را در جام جهانی تجربه کرد و با در نظر گرفتن رابطه‌ای که بین ایران و آمریکا وجود دارد دیدار ایران و آمریکا به یکی از حساس‌ترین بازی‌های آن جام تبدیل شد. هیچ ایرانی آن بازی را فراموش نمی‌کند.

حمید استیلی در آن دیدار موفق شد با ضربه‌ سر توپ را به گوشه دروازه‌ آمریکا هدایت کند. او سپس همراه با میلیون‌ها ایرانی به خوشحالی پرداخت. استیلی آن شب را خاطره‌ترین شب تاریخ زندگی‌اش توصیف کرد.

IMAGE634556757791211250

* ناصر حجازی

ناصر حجازی “پدرخوانده دروازه‌بان‌های فعلی آسیا” محسوب می‌شود. “عقاب آسیا” توانست در جام جهانی ۱۹۷۸ برای ایران به میدان برود.26158020d703118685853d73393fc79b2d8f8a8f

حجازی درست است که در جام جهانی آرژانتین هفت بار دروازه‌ خود را باز شده دید، اما او در بازی برابر هلند، پرو و اسکاتلند نمایش خوبی از خود بر جای گذاشت.

ایران در آن مسابقات در گروه سختی قرار گرفته بود و به همین خاطر کار حجازی برای مراقبت از دروازه‌ ایران بسیار سخت بود. نباید فراموش شود که چهار گل از هفت گلی که حجازی در آن جام دریافت کرد از روی نقطه پنالتی بوده است و یک گل نیز به صورت گل به خودی زده شد. نمایش خوب ناصر حجازی باعث شد تا تیم منچستریونایتد به دنبال جذب او باشد تا جانشینی مطمئن برای الکس استپنی را به تیم آورده باشد.

حجازی به تمرینات منچستریونایتد دعوت شد و در آنجا توانست نظر مربیان باشگاه را به خود جلب کند و باشگاه نیز به او پیشنهاد قرارداد دائمی داد، اما مشکلات اجرایی در آن زمان فوتبال ایران مانع از انتقال این دروازه‌بان به باشگاه منچستریونایتد شد.

حجازی وقتی از فوتبال خداحافظی کرد در خارج از مستطیل سبز نیز به چهره مهمی برای هواداران فوتبال ایران تبدیل شد.

**‌ ۱۰ بازیکن برتر قاره آسیا در تاریخ جام‌های جهانی به نقل از ایسنا به این شرح است:

۱- سعید العویران (عربستان)

۲- هونگ میونگ بو (کره جنوبی)

۳- حمید استیلی (ایران)

۴- پاک دو ایک (کره شمالی)

۵- ناصر حجازی (ایران)

۶- آهن یونگ هووان (کره جنوبی)

۷- کیسوکه هوندا (ژاپن)

۸- سامی الجابر (عربستان)

۹- پارک جی سونگ (کره جنوبی)

۱۰- هیده توشی ناکاتا (ژاپن)

مشرق/

Share