عضو فقهاي شورای نگهبان

ملاک احراز صلاحیت افراد برای ورود در انتخابات شرع و قانون است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله‌ مدرسی‌یزدی در ارتباط با مباحث مطرح شده توسط برخی افراد نسبت به بحث جوانگرایی شورای نگهبان و برنامه‌ریزی برای ورود در انتخابات خبرگان گفت: ملاک احراز صلاحیت افراد برای ورود در انتخابات قانون است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله‌ مدرسی‌یزدی در ارتباط با مباحث مطرح شده توسط برخی افراد نسبت به بحث جوانگرایی شورای نگهبان و برنامه‌ریزی برای ورود در انتخابات خبرگان گفت: ملاک احراز صلاحیت افراد برای ورود در انتخابات فقط قانون است.

rehlate emam -14 khordad (18) آیت‌الله‌ سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقیه شورای نگهبان که برای دیدار با آیت‌الله امینیان به آستانه‌اشرفیه سفر کرده بود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط برای ورود کاندیداها درانتخابات و راه احراز صلاحیت آنها به صراحت در قانون اساسی آمده است اظهار کرد: وظایف شورای نگهبان طبق قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی تعیین شده است.

عضو شورای نگهبان، قانون و شرع را ملاک اصلی شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت کاندیداها دانست و اذعان کرد: بر اساس قانون اگر کسی صلاحیت اخلاقی و علمی را داشته باشد تأیید خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ چیز غیر از قانون و غیر از موازینی که شرع و قانون قرار داده است مد نظر شورای نگهبان نیست، تصریح کرد: صلاحیت‌ها طبق قانون براساس صلاحیت‌های اخلاقی و علمی تأیید می‌شود.

آیت‌الله‌ مدرسی‌یزدی در ارتباط با مباحث مطرح شده توسط برخی افراد نسبت به بحث جوانگرایی شورای نگهبان و برنامه‌ریزی برای ورود در انتخابات خبرگان گفت: حداقل و حداکثر سن طبق قانون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این عضو شورای نگهبان با اشاره اینکه گرایش ربطی به شورای نگهبان ندارد اظهار کرد: مردم بعد از آنکه صلاحیت‌ها از طریق شورای نگهبان احراز و اعلام شد، بر اساس سلایق خودشان و معیارهای مورد نظرشان کاندیداها را انتخاب می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های وهابیت و لطمه آنان به دین گفت: اسلام حقیقی و اسلامی که برخواسته از معارف اهل بیت(ع) پرقدرت‌ترین مذهب در دنیا شده است معلوم است آنهایی که منافعشان ضربه دیده برای مقابله با آن قیام می‌کنند و از هرطریقی برای مقابله با حق و حقیقت استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبیعی است جوانان ما مورد هجوم افراد و افکار متفاوت قرار می‌گیرد تا آنها را از راه حق جدا کنند تصریح کرد: جوانان ما نباید جز راه حق راه دیگری روندو توصیه من نه به عنوان یک مسئول بلکه به عنوان یک درس خوانده و کسی که عمرش را با احکام اسلام، قرآن و روایات اهل بیت(ع) گذرانده این است که قرآن و توصیه های ائمه اطهار(ع) را با بصریت و دانایی فرا راه خودشان قرار دهند.

آیت‌الله‌ مدرسی‌یزدی با ذکر آیه‌ای از قرآن کریم در ارتباط با تفقه در دین به معنی شناختن عمیق دین گفت: جوانان ما نباید تحت تأثیر القاهات این و آن باشند و باید با تفکر و تعقل، مسلح به دین و تزکیه نفس در برابر این هجمه دشمنان دین مقاومت کنند./آستان خبر

Share