استاندار گيلان در نشست ستاد پشتيباني طرح هجرت 3

استاندار گیلان:مسئولین نگاه ویژه ای به اشتغال خانگی و طرحهای اشتغالزا داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست ستاد پشتیبانی طرح هجرت ۳ که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد گفت: عدالت اجتماعی مهمترین شاخص اقتصاد ماست و تکیه برظرفیت داخلی و رفاه مردم به ویژه قشر محروم که اساس کار اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست ستاد پشتیبانی طرح هجرت ۳ که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد گفت: عدالت اجتماعی مهمترین شاخص اقتصاد ماست و تکیه برظرفیت داخلی و رفاه مردم به ویژه قشر محروم که اساس کار اقتصاد مقاومتی است.

jpg1384 دکتر محمدعلی نجفی با بیان اینکه همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند سیاستهای اقتصادی مقاومتی فقط برای شرایط کنونی نیست بلکه یک تدبیر دراز مدت است، افزود: بسیاری از کشورها به دنبال مقاوم سازی اقتصاد خود هستند در کشور های مختلف دنیا می توان این مسئله را مشاهده کرد .

وی با تاکید بر اجرای دقیق منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی،گفت: اجرای این سیاستها نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی و نگاه کارشناسانه به معیشت مردم ، شناسایی نیازهای ضروری مردم و ظرفیت و توانمندی های استان ، پرهیز از شتابزدگی و بهره گیری مناسب از منابع ، ایجاد فضای امنیت اقتصادی و نگاه ویژه به مناطق محروم است و دولت هم عزم جدی برای اجرای این فرامین دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیج یک ظرفیت مردمی برای اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتی و آبادانی روستاها است و همه ما وظیفه داریم از این ظرفیت بهره ببریم تصریح کرد: پذیرفتنی شدنی نیست این وضعیت با این ظرفیت طبیعت ، اندیشه ها و سطح نخبگی استان دارای ۶/۱۳ درصد بیکاری و رتبه ششم کشور در این بخش باشیم.

دکتر نجفی ادامه داد: یکی از پتانسیل ها و فرصت هایی که باید بهره ببریم اشتغال خانگی است و مسئولین وظیفه دارند این شرایط این بخش را فراهم آورند .

وی با اشاره به اینکه در بخش مهارت تورم اقدامات خوبی در کشور انجام پذیرفته است، گفت: تأکید می کنم به معاونین استاندار و فرمانداران که در کمیته های برنامه ریزی نگاه ویژه ای به اشتغال خانگی و طرح های اشتغالزا داشته باشند و ما می توانیم به طرح های زود بازده در روستاها کمک کنیم و با اعتباری ناچیز آنها را توسعه دهیم .

استاندار گیلان گفت به فرمانداران ابلاغ می کنم از فرصت مردمی بسیج برای اشتغالزایی و ارتقای معیشت مردم نهایت بهره راببرند و ماهم از هرگونه حمایتی دریغ نمی کنیم .

دکتر نجفی با اشاره به حضور پررنگ بسیج در بحران برف گذشته خاطرنشان کرد : بسیج باید نماد وحدت باشد و اساس کارمان نیز این مسئله نمود پیدا کند و این مورد تأکید رهبری معظم انقلاب و ریاست جمهور است .

وی به اجرای ۶۳۹ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج در گیلان در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که این طرح ها در سال ۹۳ به ۲۰۰ پروژه برسد و ما هم از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین هم در این نشست گفت: قرارگاه های اقتصاد مقاومتی برای تحقق منویات رهبری معظم انقلاب در باب سیاستهای اقتصادمقاوتی در استانهای کشور تشکیل می شود.

سردار نقدی افزود: پیدا کردن ظرفیت های پنهان در مناطق ، ایجاد تولید و تولید ثروت برای مردم در مناطق از اهدافی است که بسیج از سال ۹۲ آن را دنبال می کند .

وی با اشاره به طرح های اشتغالزایی سپاه در روستاها و شهرهای کشور اظهار داشت: : با هزینه کم ، آموزشی و با استفاده از نیروهای توانمند بسیج و مردم ، اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد کرد .

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه گیلان با ظرفیت آبی خوبی که دارد می تواند محیط خوب و مستعدی برای پرورش ماهی و گوشت سفید باشد گفت: علمی شدن کشاورزی و به ویژه تولید برنج در گیلان موجب افزایش میزان تولید و نیز کیفیت محصولات می شود .

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این نشست از اجرای ۲۳ هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ خبرداد و گفت : گیلان دارای ظرفیت های خوب منابع ، نیروی انسانی است و تشکیل شورای اقتصادمقاومتی در شهرستان ها ، حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی ، هدایت بخشی از منابع بانکی و دولتی براجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی ، ایجاد بازار فروش محصولات ، حمایت بیشتر از گروه های جهادی می تواند در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در گیلان و رفع محرومیت ها و بیکاری و رونق اقتصادی منطقه بسیار تأثیر گذار باشد .

عزیزی افزود: اگر تعامل ، هم افزایی و حرکت جدی صورت بگیرد می شود گام های بلندی در راستای اهداف بلند نظام به ویژه اقتصاد مقاومتی برداریم .

سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان نیز گفت : تلاش مسئولین در بهبود وضعیت اقتصادی استان بویژه اشتغال است و بسیج هم دارای توانمندی های بسیاری است که می تواند در تحقق این امر تأثیر گذار باشد .

Share