ضرورت مرمت هرچه سريعتر اين پل

مرمت درز انبساط پل روگذر خمام و انسداد ورودی شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پل روگذر خمام مدتی است که به منظور مرمت درز انبساط آن بسته شده است و تردد در لاین غربی این محور از کنار گذر پل صورت می پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل ازخوبان خبر، پل روگذر خمام مدتی است که به منظور مرمت درز انبساط آن بسته شده است و تردد در لاین غربی این محور از کنار گذر پل صورت می پذیرد.
اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، پیشتر در اطلاعیه ای از بسته بودن این پل به مدت ۱۵ روز به جز روزهای تعطیل و پنج شنبه ها خبر داده بود.

041-500x357
این اداره در اطلاعیه ای که ۱۷ خرداد ماه منتشر نموده بود از ادامه مرمت درز انبساط پل روگذر خمام تا ۲۹ خرداد ماه به صورت شبانه روزی خبر داد.
همچنین از روز گذشته، به منظور ادامه عملیات ترمیم درز انبساط پل روگذر و کاهش بار ترافیکی، ورودی شهر خمام از سمت رشت و بریدگی روبروی نمایندگی ایران خودرو در کمربندی خمام بسته شده و رانندگان برای ورود به شهر خمام باید میدان ولیعصر را دور زده و وارد خمام شوند.

01-500x357
علیرضا پورهادی شهردار خمام  ضمن اعلام خبر فوق در خصوص مدت اجرای این پروژه گفت: در صحبتی که با پیمانکار این پروژه داشتیم، این پروژه به مدت ۱۰ روز به طول می انجامد.
سخنگوی شورای شهر خمام  با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش بار ترافیک شهر خمام به علت مرمت پل روگذر خمام گفت: به علت تعمیر پل روگذر خمام و ورود حجم زیادی از ماشین به داخل شهر، با معضل ترافیک روبرو شدیم و به همین دلیل در جلسه ای که با رئیس پلیس راه و رئیس اداره راه شهرستان رشت داشتیم، در صدد رفع این مشکل برآمدیم.

061-500x357
جلیل غیاثی با اشاره به اصلاح هندسی کنارگذر تقاطع غیر هم سطح خمام گفت: روز دوشنبه جدول کنارگذر تخریب شده و روز گذشته نیز با هماهنگی با پیمانکار پروژه این مسیر آسفالت شد.
غیاثی اضافه کرد: با بسته شدن پل رانندگان برای ورود به شهر خمام باید وارد کمربندی خمام شده و میدان ولیعصر را دور بزنند.
سخنگوی شورای شهر خمام در خصوص علت بروز این نقیصه در پل روگذر خمام به خبرنگار ما گفت: درز انبساط پل ها پس از مدتی از استفاده و با عبور ماشین های سنگین از روی آن نیاز به مرمت پیدا می کند. به هنگام مرمت این درز، پیمانکار متوجه شد که این درز نیاز به یک تعمیر اساسی دارد که شاید یکی از دلایل آن کم بودن عیار بتن استفاده شده در پل باشد که قبلاً در آن ریخته شده بود.

03-500x357

غیاثی یادآور شد: تعمیر پل روگذر وظیفه اداره راه و شهرسازی است. اما شهرداری خمام برای رفع سریعتر مشکل و خلاص شدن مردم از بلاتکلیفی با این اداره همکاری های لازم را داشته است.
وی در پایان در پاسخ به سوال که آیا کم کاری در ساخت تقاطع غیر هم سطح خمام صورت گرفته گفت: در این قضیه تا به امروز هیچ کم کاری صورت نگرفته است. هر کار عمرانی یک سری پیامدها را به دنبال خود دارد. اما باید به این نکته توجه نمود در این گونه پروژه ها در کنار مضرات کوتاه مدت، انتفاع بلند مدت حاصل می شود.

071-500x357

Share