با حضور شهردار رشت

مدیر جدید فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت معارفه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خلیلی در این مراسم ضمن قدر دانی و تقدیر از زحمات علیرضا باقری مدیر سابق فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت گفت: یک مدیر فرهنگی باید این توانایی را داشته باشد که بتواند از حوزه های دیگر فراتر برود و کارهای فرهنگی بیشتری نسبت به سایرین انجام دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در مراسم تودیع و معارفه مدیریت فرهنگی و اجتماعی ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشیریت (عج) با اشاره به تفاوت های موجود بین اهل تسنن و شیعه در تعریف امامت گفت: اصل بر پایى عالم و بقا و استمرار خلقت به سبب وجود امام و حجت الهى است .همان طور که پا بر جایى هر خیمه به ستون و محور آن وابسته است. بقایخلقت نیز به وجود امام وابسته می باشد.

خلیلی گفت : اعتقاد به وجود ولی امری در جهان نشان از زنده بودن شیعه دارد و مردم در هر زمانی نیازمند راهنمایی های امام هستند.

وی افزود: با ظهور امام زمان(عج) باید بتوانیم به سمت خدا که همه جهان بهshahrdar سوی اوست گام برداریم.

خلیلی با یادآوری دو مقوله مهم تزکیه و تعلیم گفت: کسانی که در راه صراط مستقیم گام بر می دارند باید به این دو امر توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه اساس در هر جامعه فرهنگ است سپس مقولات دیگر افزود: یک ملت اگر تحت سلطه فرهنگ قرار گیرد راههای تعالی را به راحتی طی خواهد کرد.

خلیلی در این مراسم ضمن قدر دانی و تقدیر از زحمات علیرضا باقری مدیر سابق فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت گفت: یک مدیر فرهنگی باید این توانایی را داشته باشد که بتواند از حوزه های دیگر فراتر برود و کارهای فرهنگی بیشتری نسبت به سایرین انجام دهد و مسئولیت های را که می پذیرد باید بر براساس تعهدات دینی باشد و این نیرو خود را به دیگران انتقال دهد.

وی گفت: اگر قرار است مدیریت فرهنگی کاری انجام دهد باید آموزش و تربیت را سرلوحه کار خویش قرار دهد. ghane

وی با انتصاب علیرضا قانع به سمت مدیریت جدید فرهنگی و اجتماعی گفت: انتظار داریم تعامل بین این مجموعه و مخاطب در جهت ارتقای فرهنگ و آموزه های دینی کمک نماید.

مظفر نیکومنش عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه ما همه به عنوان سرباز آماده خدمت به مردم هستیم گفت: مسئولیت امانتی است و این جایگاه ها به ما شخصیت نمی دهد ما باید بتوانیم با تدبیر و اعتقادات خویش به جایگاه ها اعتبار دهیم و وظایف را به انحو احسن انجام دهیم.

نیکومنش گفت: برای استحکام بنای هرکاری فرهنگ سازی نیاز است.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت منشأ هر تحول را فرهنگ دانست و گفت: با تغییر مدیریتی که حاصل شد امید است هر روز شاهد کارهای فرهنگی بیشتری در شهر از سوی این حوزه باشیم.

وی با یادآوری نامگذاری امسال به سال “اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری گفت: در راستای ارتقای فرمایشات ایشان باید این تحول فرهنگی در شهر چشمگیر باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به توانایی موجود در علیرضا قانع ابراز امیدواری کرد که با این جابجایی صورت گرفته کارهای فرهنگی بسیاری را شاهد خواهیم بود.

فرهاد شوقی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: مردم از شهرداری همانند گذشته صرفاً انتظار ارائه کارهای عمرانی و خدماتی را ندارند بلکه خواستار تحقق امور فرهنگی نیز هستند. کمیسیون فرهنگی شورا نیز در کنار این حوزه فرهنگی جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان حضور خواهد داشت.

IMG_0742 IMG_0747

Share