استاندار گيلان در نخستين شوراي برنامه ريزي استان

مدیران استان بطور مرتب گزارش نحوه ی جذب بودجه ها را اعلام کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار خاطر نشان کرد : بنده از مدیران استان بطور مرتب گزارش میخواهم تا نحوه ی جذب بودجه های ملی و اعتبارات بخش خصوصی برای کاهش بیکاری اعلام کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نخستین شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه جبران عقب ماندگی های گیلان فقط با اتکاء به بودجه های دولتی انجام نمی پذیرد گفت : تقویت بخش خصوصی و جذب بودجه های ملی در اختیار وزارت خانه ها و صندوق توسعه ملی برای استان بسیار مهم است .

jpg1447 دکتر نجفی در این نشست با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در اختیار بخش خصوصی گیلان است گفت : مدیران برای جبران عقب ماندگی ها و پیشرفت اجرای طرح ها به دنبال بخش خصوصی باشند و از بودجه های ملی در اختیار وزارتخانه ها بهره ببرند .

وی خاطر نشان کرد : بنده از مدیران استان بطور مرتب گزارش میخواهم تا نحوه ی جذب بودجه های ملی و اعتبارات بخش خصوصی برای کاهش بیکاری اعلام کنند .

استاندار گیلان در اختیار بودن ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در صندوق توسعه ملی گفت : این بودجه نیز ظرفیت بسیار مناسب برای استان است .

وی با اشاره به دیدار های منظم خود با مدیران عامل بانک ها گفت : در این زمینه مدیران استان نیز رایزنی کنند .

دکتر نجفی با اشاره به طرح برخی مباحث مبنی بر هزینه کردن ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی با نظر هر نماینده در شهرستان ها گفت : این بدان معنا است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدلیل آشنایی با مسائل شهرستان به همراه فرمانداران پیشنهادات طرح های دارای اولویت را می دهند و نه اینکه این پول بطور کامل در اختیار این عزیزان قرار گرفته باشد تا هزینه کنند

استاندار گیلان تاکید کرد پیشنهادات نمایندگان محترم نیز بر اساس شاخص ها و نگاه استانی در مورد طرح های بالای ۸۰درصد انجام می پذیرد .

دکتر نجفی گفت : در بخش بودجه اعتبارات جاری استان درسال گذشته ۱۰۹ درصد افزایش داشته ایم و توانستیم جزء ۵ استان برتر در جذب اعتبارات جاری شویم .

معاون برنامه ریزی استانداری نیز گفت : درسالجاری گیلان ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش های عمرانی در قالب طرحهای ملی استانی ویژه و استانی دارد .

اصغریان افزود :از این اعتبارات ۳۰۴ میلیارد تومان استانی بود که ۱۰۹ میلیارد تومان آن تاکنون توزیع شده است.
خصوصی رئیس مجمع نماینگان استان بر ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد و گفت : انشاء ا… بتوانیم گام های موثری را برای توسعه و پیشرفت استان برداریم .

وی با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر نفت به مدت بیش از یک قرن در کشوروجود دارد و لایحه بودجه ای ما از همان فرهنگ گذشته است افزود : اکنون به جایی رسیده ایم که مباحث اقتصاد مقاومتی و مدیرت جهادی و عزم ملی مطرح گردید تا انشاء ا… شاهد بهبود در این زمینه باشیم .

رییس مجمع نمایندگان استان افزود : امسال در دولت تدبیر و امید شاهد حرکت خوب در تقدیم لایحه بودجه به مجلس بودیم و مجلس نیز در اسرع وقت آن را مصوب کرد و در اختیار دولت قرار داد .

در این نشست هر یک ازنمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستور استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد .

Share