مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور رسایی در جام جهانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: کمیسیون به هیچ عنوان موافق حضور نمایندگان در جام جهانی فوتبال نبوده و این موضوع را به طور کتبی به رئیس مجلس اعلام خواهد کرد. سید علی طاهری ، با یادآوری جزییات جلسه امروز یک‌شنبه( […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: کمیسیون به هیچ عنوان موافق حضور نمایندگان در جام جهانی فوتبال نبوده و این موضوع را به طور کتبی به رئیس مجلس اعلام خواهد کرد.

فرهنگ_thumسید علی طاهری ، با یادآوری جزییات جلسه امروز یک‌شنبه( ۱۸ خرداد) گفت: بحث امروز کمیسیون فرهنگی مجلس به موضوع حضور نمایندگان در جام‌جهانی فوتبال اختصاص داشته است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی،افزود: کمیسیون در این خصوص با وزیر ورزش نیز جلسه‌ای داشته است و تاکید نمایندگان بر این بود که با توجه به اقتصاد مقاومتی و لزوم صرفه جویی ارزی هر چه کمتر مسافرت خارجی صورت بگیرد.

وی با یادآوری اظهارات وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس، تصریح کرد: در همین رابطه وزیر ورزش گفت که با وجود این که به عنوان مقام مسئول از سوی هیات برگزار کننده رقابت‌های جام جهانی به این مسابقات دعوت شده است، اما قصد حضور در برزیل را ندارد و تلاش می‌کند تا جلوی سفرهای غیرضروری به این کشور را هم بگیرد.

طاهری با تاکید براین که نظر تمام اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس جلوگیری از سفر نمایندگان به برزیل است، افزود: قرار است رئیس کمیسیون در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را به طور کتبی به اطلاع هیات رئیسه برساند.

وی با یادآوری حضور حمید رسایی به عنوان عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مسابقات جام جهانی، گفت: ماموریت کمیسیون اصل ۹۰ رسیدگی به شکایت‌های واصله است و زمانی که وقتی هنوز تخلفی صورت نگرفته است معنی ندارد که کسی بخواهد برای جلوگیری از تخلف همراه تیم ملی به برزیل برود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: مشخص است که فدراسیون فوتبال هیات نظارتی و انتظامی داشته و همین هیات برای جلوگیری از تخلفات کافی است در نهایت اگر تخلفی نیز رخ دهد بعد از جام جهانی شکایت‌ها می‌تواند به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع داده تا مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری دستور دیگر امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین صدا و سیما در جلسه امروز کمیسیون حاضر شدند تا نمایندگان بتوانند نقطه نظرات رهبری در خصوص سیاست‌های فرهنگی نظام را به آنها اطلاع دهند و از آنها بخواهند که به سمت تحقق منویات رهبری حرکت کنند./خانه ملت

Share